Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Secrist
theward
F.I.S.T
Regndrottning
redalert
RedCloud
Sniperace
My Ass
Redvictory
13 posters

    Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  RedCloud 2010-03-04, 19:36

    Sniper verkar vara en ärlig kille

    Han är en bra människa, med usel debatteknik.
    Men man kan ju inte få allt....

    F.ö. har min äldsta grabb också fått jobb, det första i hans liv, 25 år gammal.
    Men han var tvungen att flytta till fjollträsk för att få ett.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Hur

    Inlägg  captaincodd 2010-03-04, 20:39

    ska ni högerfundamentalister ha det eg`??Ska Vänster för sverige HÖJA eller SÄNKA skatterna??Av skattesänkningarna som varit har det mesta gått till privatkonsumtion,inte nånga jobb där inte förutom att affärsbiträdena gått upp till 60% istf 30% i arbetstid möjligen.Det kallar jag väl använda skattepengar,eller kanske inte ändå,,,
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Sniperace 2010-03-04, 22:17

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Min son fick idag nytt jobb, han börjar på Måndag!!
    de till och med ringde och bad honom komma och söka!!

    Då är det bara att gratulera ....

    Det ska jag framföra till honom, denna period på 4 månader är den längsta tid han varit arbetslös, det roliga med detta är att om denne inte ringt skulle han kunnat gå tillbaka till en annan av sina arbetsgivare och dra nätverkskabel i hyresfastigheter, visserligen i Kalmar, och han bor i Jönköping, men hade tagit det om inte det andra dykt upp.

    Han gillar INTE att gå arbetslös, den längsta tiden innan var en vecka....
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Det finns jobb för de som vill jobba

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-04, 22:20

    Därav är Red C, Red V, Regndrottning & Anna utan affraid
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Sniperace 2010-03-04, 22:25

    Redvictory skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Min son fick idag nytt jobb, han börjar på Måndag!!
    de till och med ringde och bad honom komma och söka!!

    Då är det bara att gratulera ....

    Ja gratulerar Sniper! jag tror dig faktiskt! annars brukar jag bli skeptisk när vissa alliansanhängare kommer med kommentarer som! min grannes kusins arbetskompis barnbarn osv! (fabler alltså) men Ärligt! Sniper verkar vara en ärlig kille trots att jag inte alltid har samma åsikter politiskt som honom!

    Tack, nej jag vill inte ljuga, och varför ljuga om en sådan sak? Very Happy

    men jag är inte odelad alliansanhängare vad du än tror, jag ogillar mycket hos dem, men gillar annat, och ser ingen anledning till varför inte de skulle få en chans....

    jag ligger väldigt långt till vänster i några frågor, i mitten på andra och kanske långt åt höger i vissa frågor.

    vad gäller min debatteknik följer jag oftast vad jag själv anser i en fråga, och gör gärna jämförelser med hur andra gör, och det ser jag inget större fel i.

    skäller man på sossarna för något de har gjort ger jag gärna ett tjyvnyp till alliansen om de gör samma sak och tvärtom, dvs att väldigt ofta anse att varför bara ge ena sidan skit.........
    och som det är nu, har det blivit att men sossarna då eftersom det varit mest attacker mot alliansen, vore det tvärtom så skulle jag oftare påvisa att men alliansen då?

    om det sedan är elakt eller dåligt det får väl ni tycka som ni vill...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  RedCloud 2010-03-04, 22:26

    Därav är Red C,

    exakt hur många jobb utöver mitt lärarjobb behöver jag ha för att tillfredställa din sjuka hjärna ?

    5 ?
    10 ?
    50 ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Redvictory 2010-03-04, 22:30

    Sossar ee lata skrev:Därav är Red C, Red V, Regndrottning & Anna utan affraid

    Jag har flera jobb! just nu går jag arbetsprövning för att FK ska kunna bedömma och jag kan börja arbetsträna! dock bara på ett av mina arbeten! mitt företag får jag inte ens öppna posten till själv! det räknas nämligen som arbetsförmåga! sjukt? JAA! MYCKET! själv då s-ee-l! när ska du söka dig ett jobb? du kan ju inte tjura i evigheter för att du fick sparken!
    Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-05, 01:39

    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Min son fick idag nytt jobb, han börjar på Måndag!!
    de till och med ringde och bad honom komma och söka!!

    Då är det bara att gratulera ....

    Han gillar INTE att gå arbetslös .

    Det är få som gör !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-05, 02:08

    Lyssnade häromdagen på Adaktuson när han granskade och intervjuade Anders Borg, Borg beskrev sig själv som mitten med en svag lutning åt höger,

    Vid granskningen visade det sig att Borg gjort en hel del missbedömmningar och misstag som statsråd, på frågan hur det blir efter valet sa han,förlorar alliansen lämnar han partipolitiken helt och hållet,

    Men lämnar dörren öppen om han erbjuds jobbet igen i framtiden, sitta i riksdagen eller vara statsminister var han inte intresserad av varken nu eller sen!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Redvictory 2010-03-05, 06:04

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Min son fick idag nytt jobb, han börjar på Måndag!!
    de till och med ringde och bad honom komma och söka!!

    Då är det bara att gratulera ....

    Han gillar INTE att gå arbetslös .

    Det är få som gör !

    Alliansanhängare gillar att gå arbetslös och häcka här 24-7 se bara på deras lirare blåfront! hemma i 6 år?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Sniperace 2010-03-05, 09:43

    tja, det är ju olika, jag tror att det finns människor från båda sidor som INTE vill jobba, jag känner en sosse, en väldigt inbiten sådan som i många år praktiserade detta att jobba sex månader, sedan gå arbetslös i sex månader, sedan jobba sex månader......

    en väldigt snäll och trevlig kille, men som utnyttjade akassan på detta vis (det var på det glad 70-80-talet.

    betyder det att alla sossar gör eller gjorde så?

    det tror inte jag, detta fenomen är med all säkerhet helt utan partisympatier.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Ännu en

    Inlägg  captaincodd 2010-03-05, 10:50

    ickefråga.Det är väl inget nytt att "den som vill och kan ska ha ett arbete",det gällde innan 06 också faktiskt.Visst,folk blev förtidspensionerade,men inte mot sin vilja.Frågan är vad denna regering gör för att skapa fler i arbete?Sätta begränsning på max 75 dagars uppstämpling på deltidsarbete leder inte till några jobb.Arbetsgivarna har ju inte givits några incitament för att öka arbetstiden,och den deltidsjobbande kan ju inte tvinga sin arbetsgivare till att öka tiden,,,Så vad exact gör denna regering för de arbetsökande eg???
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  RedCloud 2010-03-05, 10:56

    Så vad exact gör denna regering för de arbetsökande eg???

    jävlas
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  My Ass 2010-03-05, 11:53

    captaincodd skrev:ickefråga.Det är väl inget nytt att "den som vill och kan ska ha ett arbete",det gällde innan 06 också faktiskt.Visst,folk blev förtidspensionerade,men inte mot sin vilja.Frågan är vad denna regering gör för att skapa fler i arbete?Sätta begränsning på max 75 dagars uppstämpling på deltidsarbete leder inte till några jobb.Arbetsgivarna har ju inte givits några incitament för att öka arbetstiden,och den deltidsjobbande kan ju inte tvinga sin arbetsgivare till att öka tiden,,,Så vad exact gör denna regering för de arbetsökande eg???

    Det är nog fomuleringen " VILL HA ARBETE.." som får väldigt många vänstermuppar att få hicka verkar det som.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-05, 11:54

    RedCloud skrev:
    Så vad exact gör denna regering för de arbetsökande eg???

    jävlas

    ...ökar klyftorna
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Redvictory 2010-03-05, 23:30

    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    Så vad exact gör denna regering för de arbetsökande eg???

    jävlas

    ...ökar klyftorna

    Göder de trinda grisarna (välbeställda)

    Plågar och svälter ut de sjuka (svältgränsen) "det sovande folket"

    Sponsored content


    Anders Borg   "alla som vill och kan ska ha ett arbete" - Sida 2 Empty Sv: Anders Borg "alla som vill och kan ska ha ett arbete"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 22:51