Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
redalert
Infra
R.O.F.L
7 posters

Legalisering?

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Legalisering? - Sida 2 Empty Sv: Legalisering?

Inlägg  Sniperace 2014-05-08, 22:14

Dao skrev:
    Sniperace skrev:ja, dina kompisar islamisterna förbjuder ju alkoholen, du säger att det inte går?

men som sagt, alkoholen är en bov i dramat för väldigt mycket våld, utan denna skulle en stor del av våldet i samhället försvinna.
    Drogen cannabis gör inte folk våldsamma tvärtom, den pacificerar.

Jag hade hellre sett att denna var borta och folka använde cannabis istället om det nu är tvunget att ha en drog som ger ett rus och eufori.

Men självfallet vore ett drogfritt samhälle idealet.

Men som du skrev, det går inte at förbjuda alkoholen, men på samma sätt går det inte att förbjuda ex cannabis, den odlas smugglas och säljs med extrema vinster för kriminella, med denna laglig dras folk inte längre till ljusskygga miljöer, och ligorna mister en inkomstkälla och samtgidigt får staten in skattepengar på denna, liksom att den ger jobb för skattebetalande odlare och de led som normalt finns i detta.

Men det ärt klart, eftersom denna drog passiviserar och pacificerar kanske de vänsterextremas våld försvinner, de känner inte längre aggressionen och så försvinner detta hot, det vore väl katastrof för er som gillar detta och visar förståelse för att detta finns.

sedan ditt tjat om YTTERELIGARE en drog, jag misstänker att cannabis är en äldre sådan än alkoholen, och den existerar idag tillsammans med alkoholen, det är inte en ny drog i motstas till alla de nya syntetiska sådana

Gud vad du är TRÖTTSAM! Det är OMÖJLIGT att någon är så dum som du så det kan bara betyda att du helt enkelt skiter i vad jag skriver MED FLIT!!!

Jag skrev ovan TYDLIGT, att det är omöjligt att förbjuda något som redan är etablerat och accepterat i samhället - som alkohol. Cannabis är INTE det.

Och nej - alla islamister vill inte förbjuda alkohol, vad fan nu DET har med saken att göra...

Du får tycka vad fan du vill om alkohol, men det är en annan fråga.

Jag vill inte ha ytterligare en drog i samhället som skall anses som accepterad! Cannabis är INTE en accepterad drog i samhället idag, oavsett hur gammal den nu skulle vara.

Förstod du NU, eller skall jag ta det ÄN TYDLIGARE???
    cannabis är inte legalt accepterad med den är etablerad lisom massor av andra droger, land efter land lättar på detta med cannabis och börjar med att tillåta innehav för eget bruk.
    Sedan tillåter de det inom vissa områden/klubbar, och till slut släpps den.

vi ser redan flera stater i SA som släppt denna fri, andra stater i mediciniskt syfte där det är väldigt lätt att få ett läkarintyg på detta, detta funkar även i en del andra länder.
    Uruguay har helt släppt det, och fler länder kommer göra det, vad ska du göra åt det tycjker du?
    Danmark är på gång, Sverige har släppt det när det gäller vissa sjukdomar, och tillåter import för 30 dagars bruk när ex tysk läkare skrivit ut det.

Ditt nej kommer noh klinga ohört och inom några år har vi kanske det fritt här.
    Jag har redan fått ett kortvarigt tillstånd för en lösning man doppar under tungan, ger en helt annan smärtstillande effekt än alla andra tabletter läkarna har provat
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2014-05-08, 23:19

Sniperace skrev:cannabis är inte legalt accepterad med den är etablerad lisom massor av andra droger, land efter land lättar på detta med cannabis och börjar med att tillåta innehav för eget bruk.

vi ser redan flera stater i SA som släppt denna fri, andra stater i mediciniskt syfte där det är väldigt lätt att få ett läkarintyg på detta, detta funkar även i en del andra länder.
    Uruguay har helt släppt det, och fler länder kommer göra det, vad ska du göra åt det tycjker du?
    Danmark är på gång, Sverige har släppt det när det gäller vissa sjukdomar, och tillåter import för 30 dagars bruk när ex tysk läkare skrivit ut det.

Jag har redan fått ett kortvarigt tillstånd för en lösning man doppar under tungan, ger en helt annan smärtstillande effekt än alla andra tabletter läkarna har provat

Varför måste jag göra NÅGOT alls, mot de länder som inte väljer att gå efter min vilja? Tror du jag är president i Vita huset, eller?

Jag skriver bara här vad JAG tycker i den aktuella frågan. Att du inte respekterar andras åsikter än dina egna har du redan klargjort med skärpa. Men det är bara för dig att gilla läget!

Jag tror också att detta, och även annat idag förbjudet, kommer att vara fritt här - men inte för att folk vill det, utan för att "marknaden" kräver detta.

Redan tidigt i tråden skrev jag att jag tycker att det kan användas för medicin.

Läser du mina inlägg, egentligen?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2014-05-09, 11:24

Dao skrev:
    Sniperace skrev:cannabis är inte legalt accepterad med den är etablerad lisom massor av andra droger, land efter land lättar på detta med cannabis och börjar med att tillåta innehav för eget bruk.

Varför måste jag göra NÅGOT alls, mot de länder som inte väljer att gå efter min vilja? Tror du jag är president i Vita huset, eller?

Jag skriver bara här vad JAG tycker i den aktuella frågan. Att du inte respekterar andras åsikter än dina egna har du redan klargjort med skärpa. Men det är bara för dig att gilla läget!

Jag tror också att detta, och även annat idag förbjudet, kommer att vara fritt här - men inte för att folk vill det, utan för att "marknaden" kräver detta.

Redan tidigt i tråden skrev jag att jag tycker att det kan användas för medicin.

Läser du mina inlägg, egentligen?

Tja, jag tycker du försöker visa att din vilja skulle vara lag, men så visar jag på att land efter land lättar på detta med cannabis, tror du inte att andra följer efter?
    och ditt dillande om ny drog, denna är som sagt mycket äldre än alkoholen, den är etablerad i nära nog varenda land på jorden, men inte accepterad av alla länder osv, med skja cvi tala om accepterad så är det väl väldigt många som INTE accepterar ex alkoholen.

Men som jag skrev innan, du får troligen inom bara ett fåtal år bita i det sura äpplet och acceptera att denna vinner inträde som legal drog i land efter land, se bara på Nederländerna, se på Danmark med Christiania och Köpenhamns försök att göra detta legalt i Danmarks huvudstad, se på ett flertal länder i EU som inte längre agerar mot denna drog.

KAnske med samma orsak som alkoholen tillåts, människor accepterar inte att den förbjuds, de fixade den ändå, samma sak med cannabis den finns i varenda landskap, län, stad och by.
    Det är inte lönt att med polis och lag bekämpa denna och på det sättet förtrycka och dra dem som vill använda denna in i kriminalitet.

Själv gillar jag INTE att bli berusad av någon drog, berusning känns för mig obehaglig och ger ingen njutning, men varför ska jag förneka andra detta pga min egen känsla?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 22:42