DirtyDog 2014-03-24, 22:57
Dao skrev: DirtyDog skrev: Dao skrev: DirtyDog skrev: Dao skrev: DirtyDog skrev:...två små kvinnliga poliser...
Känner några kvinnliga poliser, varav en i Göteborg, och de är fane mig inga att leka med! Dock blir de ständigt bemötta med den sexistiska nedlåtenheten som du här gör gällande hela tiden, vilket de tyvärr lärt sig leva med...
Exakt VAD i det jag skrev i mitt inlägg var "sexistiskt"?
Jag skrev
IFALL det var två små kvinnliga poliser som blev nedslagna och sparkade så är det fan inget att sitta och romantisera om. Hur i HELVETE blir detta nedlåtande?
Jag känner till en tjej som jobbat som flygvärdinna under säkert 15 år och sen sökte till polishögskolan. Man söker aktivt efter fler tjejer och det är INTE för att öka den FYSISKA styrkan hos polisen utan för att de förhoppningsvis skall ha en lugnande inverkan på folk. Det spelar dock ingen roll hur vältränad hon är om hon väger 65 kg och vill ta hand om en påverkad och ovillig tonåring. Det spelar heller ingen roll om hon skulle ha svart bälte i karate. De får INTE använda sig av sådant utan kan ENDAST förlita sig på råstyrka för att inte bryta mot femtioelva lagar.
Hon sökte INTE för att få slå ungdomar men heller inte för att bli bespottad och kallad för en massa kränkande saker men det är VERKLIGHETEN när man hamnar på patrulltjänst i västerort. Hon stod ut några år innan hon insåg sitt misstag.
Det är KNAPPAST det som JAG skrev tidigare som upprör dem. Fast sånt begriper förvisso inte du.
Så när du skriver nedlåtande kommentarer om kvinnliga poliser, så är det återigen "de Andras" fel - bara för att du känner en flygvärdinna som inte kan karate!?
Klura ut DET den som kan!
Jag tror att du är den ENDE här som begriper den frågeställningen.
Du har ännu inte lyckats med att besvara den fråga som inledde mitt inlägg.
Det där om flygvärdinnan var ett svar på ditt svammel om DINA polispolare.
Nej, det INTRESSANTA här är väl ifall du kan MOTIVERA dina anklagelser. Det har inte börjat så bra för dig än då du inte ens har FÖRSÖKT att motivera dina anklagelser.
Vilka "andras fel" svamlar du om?
Var påstod jag att hon INTE kunde karate? (Vad nu detta har med din logik att göra).
Just poängen. Det var ett lite märkligt försvar mot din förminskning av kvinnliga poliser. Det gick liksom inte att hänga med...
Och varför skall JAG motivera dina fadäser. Det var inte bara jag som lade märke till ditt val av beskrivning av "de två små kvinnliga poliserna", direkt...
Varför inte bara be om ursäkt för att du kanske använde fel uttryck där, eller var otydlig och sedan gå vidare? Varför ständiga bortförklaringar, om det nu är så att du EGENTLIGEN inte menade det som som val av ord gjorde att det verkade som du menade?
Varför denna stolthet?
Du är nästan overkligt korkad!
Jag skrev:
DirtyDog skrev:Ifall detta var två små kvinnliga poliser som försökte göra sitt jobb och som därför blir angripna av ett helt gäng så är detta knappast något som du bör romantisera.
Du kallade detta för sexistiskt?
HUR I HELA HELVETE kan man dra en sådan slutsats?
Jag ber dig UPPREPADE gånger att FÖRKLARA hur du resonerar och du slingrar dig och svarar
"Och varför skall JAG motivera dina fadäser" precis som om JAG hade gjort någon fadäs.
Det är DU som påstår att min mening är sexistisk. DET är en riktigt pinsam fadäs och jag väntar ÄNNU på vilket sätt som du menar att det är sexistiskt?
Ifall jag hade skrivit att
ALLA kvinnor är små och svaga vore det något HELT annat, men nu gjorde jag inte det. En kvinna som väger 90 kg har precis samma förutsättningar som en man som väger 90 kg att hantera en full 18-åring som väger 75 - 80 kg. En liten polis (oavsett kön) har dock sämre förutsättningar och det är nog inte bara sexister som anser att det är VÄRRE om ett ungdomsgäng sparkar ned två SMÅ tjejer än om det är två storväxta karlar. Personerna som blir sparkade och nedslagna anser nog att det är lika illa oavsett men nu talade jag om vad folk i allmänhet anser.
Jag förväntar mig inte längre att du skall förklara för oss VAD som var sexistiskt med det jag skrev. Det är nog ganska uppenbart för alla att du redan hade gjort det
OM du hade haft ett vettigt svar. Istället så kommer dina vanliga undanglidningar. Det börjar bli en otrevlig vana som du har lagt till dig med.
Men, men, vi får väl spara även denna tråd som ett exempel på hur du fegt undviker debatten. Det lär bli en fin samling till slut.