Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
R.O.F.L
Infra
6 posters

Ursulas tårar.

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Ursulas tårar. Empty Ursulas tårar.

Inlägg  Infra 2013-11-25, 16:13

Kommer ni ihåg när allas vår Ursula (Fredrik Federlei) från Centern stod och grät i Riksdans talarstol för att partipiskan kittlade honom i nacken då FRA-lagen skulle klubbas.

Likt en ångernupen Biskop Brask ville hens tårar förmedla ett "Härtill är jag nödd och tvungen". Tårarna som började sina, torkades. Ursula klev ner från talarstolen varefter hen röstade för FRA-lagen.

Men vi fick vår lilla dramaföreställning från Stureplanscentern och hela saken var strax glömd.
    Är det kokain som ger den här effekten? Nu sitter vi alla i rävsaxen och det försvar som inte satts in mot civilister sen Ådalen, får nu andra myndigheter att springa ärenden åt sig, grundade på allt intregitetskränkande material som FRA:s stora superdator kan frambringa om var och en av oss; polisen, tullverket,skattemyndigheten, fogden, fk. You name it. Försvaret slipper på så sätt smutsa ner sina egna fingrar.

Vad jag i skrivandes stund känner till så röstade enbart en riksdagskvinna emot FRA-lagen. Men hon hette inte Ursula. Hon hette Camilla Lindberg. All heder åt henne.

Men vad är det för företrädare vi har valt egentligen, som vill övervaka sina väljare. Nu kurar vi avklädda ihop på varsitt håll, och försöker göra det så bekvämt som möjligt åt oss själva i övervakningsstaten. Känns det bra så?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11442704.ab

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article17903515.ab

Senast ändrad av Infra den 2013-11-25, 20:02, ändrad totalt 2 gånger
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Ursulas tårar. Empty Sv: Ursulas tårar.

Inlägg  R.O.F.L 2013-11-25, 18:51

Infra skrev:Kommer ni ihåg när allas vår Veronica (Fredrik Federlei) från Centern stod och grät i Riksdans talarstol för att partipiskan kittlade honom i nacken då FRA-lagen skulle klubbas.

Likt en ångernupen Biskop Brask ville hens tårar förmedla ett "Härtill är jag nödd och tvungen". Tårarna som började sina, torkades. Veronica klev ner från talarstolen varefter hen röstade för FRA-lagen.

Men vi fick vår lilla dramaföreställning från Stureplanscentern och hela saken var strax glömd.
    Är det kokain som ger den här effekten? Nu sitter vi alla i rävsaxen och det försvar som inte satts in mot civilister sen Ådalen, får nu andra myndigheter att springa ärenden åt sig, grundade på allt intregitetskränkande material som FRA:s stora superdator kan frambringa om var och en av oss; polisen, tullverket,skattemyndigheten, fogden, fk. You name it. Försvaret slipper på så sätt smutsa ner sina egna fingrar.

Vad jag i skrivandes stund känner till så röstade enbart en riksdagskvinna emot FRA-lagen. Men hon hette inte Veronica. Hon hette Camilla Lindberg. All heder åt henne.

Men vad är det för företrädare vi har valt egentligen, som vill övervaka sina väljare. Nu kurar vi avklädda ihop på varsitt håll, och försöker göra det så bekvämt som möjligt åt oss själva i övervakningsstaten. Känns det bra så?

Hen heter Ursula.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-11-25, 19:04

Av någon konstig anledning tycks just vi svenskar vara lite lama när det gäller att protestera mot sådant här!

Det är lite av en skandal, faktiskt!

Att vissa inom högern ofta gör spel för galleriet är knappast en nyhet idag... Men det är underbart de gånger som det i de leden kommer någon som vågar agera "whistleblower" och gå emot strömmen. Det är banne mig inte vanligt...
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-11-25, 20:01

R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:Kommer ni ihåg när allas vår Veronica (Fredrik Federlei) från Centern stod och grät i Riksdans talarstol för att partipiskan kittlade honom i nacken då FRA-lagen skulle klubbas.

Likt en ångernupen Biskop Brask ville hens tårar förmedla ett "Härtill är jag nödd och tvungen". Tårarna som började sina, torkades. Veronica klev ner från talarstolen varefter hen röstade för FRA-lagen.

Vad jag i skrivandes stund känner till så röstade enbart en riksdagskvinna emot FRA-lagen. Men hon hette inte Veronica. Hon hette Camilla Lindberg. All heder åt henne.

Hen heter Ursula.
    Jag blir alltid lika tacksam när nån vänlig själ påminner mig om mina slarvfel-
    Bock och tack.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-11-25, 20:53

Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:

Hen heter Ursula.
    Jag blir alltid lika tacksam när nån vänlig själ påminner mig om mina slarvfel-
    Bock och tack.

Very Happy 
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-11-26, 01:01

Det sorgligaste i hela denna journalistkalkon är att det inte handlar om någon avlyssning utan trafikdata.

SÄPO har rätt att kräva ut trafikdata och anser tydligen att förfarandet är för långsamt. När de väl fått ut informationen som bekräftar deras farhågor så är det ofta försent för att agera på.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-11-26, 01:05

Dao skrev:Av någon konstig anledning tycks just vi svenskar vara lite lama när det gäller att protestera mot sådant här!

Det är lite av en skandal, faktiskt!

Att vissa inom högern ofta gör spel för galleriet är knappast en nyhet idag... Men det är underbart de gånger som det i de leden kommer någon som vågar agera "whistleblower" och gå emot strömmen. Det är banne mig inte vanligt...
    När vänsterpartister försökte agera på det sättet rensades de ut av Ohly.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-11-26, 01:43

Vänstern fattar inte mycket. Man gör Sverige till en fristad för terrorister. När detta väl är ett faktum lär vi behöva övervakningen.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:51