Irans kulturattaché utplånad i Libanon, reprimand att vänta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17867888.ab
Ja, en tydlig protest lär nog ske. Hade det varit en motsvarande person från USA eller Israel hade "svaret" troligen blivit värre - sanktioner eller krig, och Sniper hade kallat det för "självförsvar"!R.O.F.L skrev:Irans kulturattaché utplånad i Libanon, reprimand att vänta?
Helt sjukt, Sverige har noll koll.R.O.F.L skrev:A close friend, who asked not to be identified, said Mouin became far more religious after a recent trip to Sweden, where he fell under the influence of a radical imam.
http://www.abc.net.au/news/2013-11-24/bombers-in-beirut-iran-embassy-attack-identified/5113254
"After he returned from Sweden, he started talking about martyrdom and saying his family was not religious enough," the friend saidlazy skrev:Helt sjukt, Sverige har noll koll.R.O.F.L skrev:A close friend, who asked not to be identified, said Mouin became far more religious after a recent trip to Sweden, where he fell under the influence of a radical imam.
http://www.abc.net.au/news/2013-11-24/bombers-in-beirut-iran-embassy-attack-identified/5113254
De har gripits och åtalats för misstänkt terrorverksamhet och planerade attacker utomlands, de har dödats i både Somalia och Syrien, borde inte "alla 200" vara härifrån snart?Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Annars är troligen Storbritannien det land som kommit att bli centrum för olika muslimska organisationer i väst. Både positivt och negativt. I Sverige finns det troligen bara några få sådana personer...
Sist jag såg en siffra från Säpo, kunde det röra sig om knappt ett hundratal människor, max 200...
Klart att sådant förekommer. Det är bättre att man har koll på dem här hemma, vilket verkar vara fallet idag...lazy skrev:Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Annars är troligen Storbritannien det land som kommit att bli centrum för olika muslimska organisationer i väst. Både positivt och negativt. I Sverige finns det troligen bara några få sådana personer...
Sist jag såg en siffra från Säpo, kunde det röra sig om knappt ett hundratal människor, max 200...
De har gripits och åtalats för misstänkt terrorverksamhet och planerade attacker utomlands, de har dödats i både Somalia och Syrien, borde inte "alla 200" vara härifrån snart?
ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Vem vet vad du tycker. Du ändrar ju åsikter oftare än Lady Gaga byter peruk.Dao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Om jag nu får bestämma själv vad jag tycker, alltså...
Nej! Det är bara det att jag inte kan anpassa mig efter dina fantasier och påhitt om mig!Secrist skrev:Vem vet vad du tycker. Du ändrar ju åsikter oftare än Lady Gaga byter peruk.Dao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Varför sitter du och är "uppdaterad" på sådant Dao?Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
och så som du ylar mot nassar och verkligen gör allt du kan för att fördömma dessa, men tiger still om de andra, och då kallar dem som reagerar mot dessa för islamofober *asgDao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Det står en stank av israel runt hela den här Beirutsoppan.Sniperace skrev:och så som du ylar mot nassar och verkligen gör allt du kan för att fördömma dessa, men tiger still om de andra, och då kallar dem som reagerar mot dessa för islamofober *asgDao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Fel igen...Sniperace skrev:och så som du ylar mot nassar och verkligen gör allt du kan för att fördömma dessa, men tiger still om de andra, och då kallar dem som reagerar mot dessa för islamofober *asgDao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Nej, absolut INTE....Dao skrev:Fel igen...Sniperace skrev:och så som du ylar mot nassar och verkligen gör allt du kan för att fördömma dessa, men tiger still om de andra, och då kallar dem som reagerar mot dessa för islamofober *asgDao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Jo! Reagerar man mot extremistiska muslimer, är man INTE islamofob, och jag har heller aldrig HÄVDAT detta!Sniperace skrev:Nej, absolut INTE....Dao skrev:Fel igen...Sniperace skrev:och så som du ylar mot nassar och verkligen gör allt du kan för att fördömma dessa, men tiger still om de andra, och då kallar dem som reagerar mot dessa för islamofober *asgDao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
du har ju hävdat att jag är islamofob din lögnhalsDao skrev:Jo! Reagerar man mot extremistiska muslimer, är man INTE islamofob, och jag har heller aldrig HÄVDAT detta!Sniperace skrev:Nej, absolut INTE....Dao skrev:Fel igen...Sniperace skrev:och så som du ylar mot nassar och verkligen gör allt du kan för att fördömma dessa, men tiger still om de andra, och då kallar dem som reagerar mot dessa för islamofober *asgDao skrev:Tycker nog, om jag får bestämma själv vad jag tycker, att de är ungefär likvärdiga gentemot varandra.Sniperace skrev:ok, då är det alltså inte så farligt, men 200 nassar ser du som ett jättehot *asg*Dao skrev:Så en persons hävdad erfarenhet av Sverige, är tillräckligt "bevis" för er?
Ja, av skäl som jag beskrivit tydligt!Sniperace skrev:du har ju hävdat att jag är islamofob din lögnhals
och dina skäl är felaktiga...Dao skrev:Ja, av skäl som jag beskrivit tydligt!Sniperace skrev:du har ju hävdat att jag är islamofob din lögnhals
Ja, man kan inte säga att du är speciellt tydlig med att det bara är en minoritet av muslimerna du fördömer!Sniperace skrev:och dina skäl är felaktiga...
jag fördömer inte den vanlige muslimen, utan har hela tiden varit noga att påpeka att jag fördömer de muslimer som vill påtvinga andra sin tro med hot, våld eller terror, och dem som håller ett folk i fångenskap med hårda religiösa regler och som inte accepterar full religionsfrihet.
hur är det Daoren, fördömer du också dessa, och anser de bär sig fel åt och är dåliga föredömen för en god islam?
där är min åsikt, och du kanh inte visa att jag någonsin dömt alla muslimer och alla olika inriktningar inom Islam.
SÅ när du påstår jag är islamofob ljuger du, eller också är det som det misstänkt, du är antingen galen eller ett troll som vill att det ska vara bråk
dem bekämpar ju du och skiter i de islamitiska fanatikerna...Dao skrev:Ja, man kan inte säga att du är speciellt tydlig med att det bara är en minoritet av muslimerna du fördömer!Sniperace skrev:och dina skäl är felaktiga...
jag fördömer inte den vanlige muslimen, utan har hela tiden varit noga att påpeka att jag fördömer de muslimer som vill påtvinga andra sin tro med hot, våld eller terror, och dem som håller ett folk i fångenskap med hårda religiösa regler och som inte accepterar full religionsfrihet.
hur är det Daoren, fördömer du också dessa, och anser de bär sig fel åt och är dåliga föredömen för en god islam?
där är min åsikt, och du kanh inte visa att jag någonsin dömt alla muslimer och alla olika inriktningar inom Islam.
SÅ när du påstår jag är islamofob ljuger du, eller också är det som det misstänkt, du är antingen galen eller ett troll som vill att det ska vara bråk
Och givetvis menar du att ALLA extremister, även icke-muslimska sådana, är lika otrevliga, gissar jag!
Men även det får man uppenbarligen gissa sig fram till!
Kan du läsa på lite om de begrepp du använder då, så du slipper bli "missförstådd"?
Ja, dessa extremister är mycket dåliga föredömen för islam! Det är andra extremister också, för det folk eller den religion eller ideologi de representerar!
men varför är det, i dina ögon, bara muslimska extremister som skall stå till svars för sin ideologi - istället för sitt agerande? Som för alla andra, exempelvis liberaler?
Jaha... Gör jag DET nu också...Sniperace skrev:dem bekämpar ju du och skiter i de islamitiska fanatikerna...