Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.Dao skrev:1 - Man kan gå ut i Caracas utan att bli rånad!Sossar ee lata skrev:Vad är det jag har fel i?Dao skrev:Fel igen!Sossar ee lata skrev:Vilka muppar. I Caracas kan man inte gå ut utan att bli rånad, de har flest mord i hela världen och vänstern här hyllar Venezuela.....Ja jisses
http://latinamerika.nu/har-begas-flest-mord-i-varlden
Förklara..
2 - "Vänstern" hyllar inte Venezuela för detta!
Ett av de stora problemen i Venezuela är oppositionens agerande där. Oppositionen styr i stort sätt rättsväsendet i landet, liksom större delen av massmedia. Detta spelar stor roll i just denna statistiken. Korruptionen är OCKSÅ ett stort problem, ett problem de tagit över efter era kompisars tidiga förtryck.
Sedan är det där med att "dyrka" och "hylla" som ni högerfanatiker hela tider försöker få det till. Jag, och mera med mig, är glad över att man i Venezuela har gått FRÅN diktatur till demokrati, liksom att fattiga fått det bättre. Kriminaliteten kommer de också att få bestyr över efter hand.
Det betyder INTE att jag oreserverat ställer mig bakom regimen i landet. Inte heller Chavez var någon jag "dyrkade" fullt ut.
Ni måste lära er att världen inte är svartvit!
+4
RedMentalCase
R.O.F.L
Infra
Dao
8 posters
Venezuela efter Chavez
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 26
Sv: Venezuela efter Chavez
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 27
Ha ha ha ha ha...Secrist skrev:Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.
Snacka om att gå på vad som helst! Bara det är skit mot Chavez!!!
Nej - media i Venezuela är friare än den är i Sverige och USA, och rättsväsendet, speciellt polisen, är nästan helt i oppositionens händer!
Här är en artikel, i och för sig från tiden just FÖRE Chavez död, som tar upp just vad du verkar gå på hur lätt som helst:
http://www.zcommunications.org/why-the-us-demonises-venezuelas-democracy-by-mark-weisbrot.html
"But the opposition still has most of the media, including radio and print media – not to mention most of the wealth and income of the country."
Bara som exempel...
- Inlägg 28
Fler exempel...Dao skrev:Ha ha ha ha ha...Secrist skrev:Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.
Nej - media i Venezuela är friare än den är i Sverige och USA, och rättsväsendet, speciellt polisen, är nästan helt i oppositionens händer!
Här är en artikel, i och för sig från tiden just FÖRE Chavez död, som tar upp just vad du verkar gå på hur lätt som helst:
http://www.zcommunications.org/why-the-us-demonises-venezuelas-democracy-by-mark-weisbrot.html
"But the opposition still has most of the media, including radio and print media – not to mention most of the wealth and income of the country."
Bara som exempel...
Hugo Chavez var ingen demokrat
Den 25 januari gick väpnade styrkor in i fängelset i Uribana, Venezuela. Målet var att avväpna fångarna. Resultatet blev enligt Amnesty international 58 döda och över 90 skadade. Händelsen rapporterades knappt i västerländska medier, men den är typisk för fängelser i dagens Venezuela. Bara under 2012 dödades ungefär 450 personer i fängelserna och 860 skadades.
Venezuela är i allt väsentligt en auktoritär stat. Enligt UD:s rapport om mänskliga rättigheter i Venezuela förekommer utomrättsliga avrättningar och tortyr. Rättsstatens principer respekteras inte. Journalister kastas i fängelse och oppositionella medier stängs.
Det går inte att bortse från brotten mot mänskliga rättigheter och förföljelsen av oliktänkande. Inte heller hur han genom oljemiljonerna bidragit till att destabilisera grannländer och hålla diktaturen på Kuba under armarna.
Vi får inte glömma att det är en auktoritär ledare som dött. Ingen demokrat eller frihetshjälte.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article16369832.ab
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 29
Det får stå för Anders Lindeborg!Secrist skrev:Fler exempel...Dao skrev:Ha ha ha ha ha...Secrist skrev:Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.
Bara som exempel...
Den 25 januari gick väpnade styrkor in i fängelset i Uribana, Venezuela. Målet var att avväpna fångarna. Resultatet blev enligt Amnesty international 58 döda och över 90 skadade. Händelsen rapporterades knappt i västerländska medier, men den är typisk för fängelser i dagens Venezuela. Bara under 2012 dödades ungefär 450 personer i fängelserna och 860 skadades.
Venezuela är i allt väsentligt en auktoritär stat. Enligt UD:s rapport om mänskliga rättigheter i Venezuela förekommer utomrättsliga avrättningar och tortyr. Rättsstatens principer respekteras inte. Journalister kastas i fängelse och oppositionella medier stängs.
Det går inte att bortse från brotten mot mänskliga rättigheter och förföljelsen av oliktänkande. Inte heller hur han genom oljemiljonerna bidragit till att destabilisera grannländer och hålla diktaturen på Kuba under armarna.
Vi får inte glömma att det är en auktoritär ledare som dött. Ingen demokrat eller frihetshjälte.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 30
Aldrig var folket så lycklig som under Schavez.Secrist skrev:Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.Dao skrev:1 - Man kan gå ut i Caracas utan att bli rånad!Sossar ee lata skrev:Vad är det jag har fel i?Dao skrev:Fel igen!Sossar ee lata skrev:Vilka muppar. I Caracas kan man inte gå ut utan att bli rånad, de har flest mord i hela världen och vänstern här hyllar Venezuela.....Ja jisses
Förklara..
Ett av de stora problemen i Venezuela är oppositionens agerande där. Oppositionen styr i stort sätt rättsväsendet i landet, liksom större delen av massmedia. Detta spelar stor roll i just denna statistiken. Korruptionen är OCKSÅ ett stort problem, ett problem de tagit över efter era kompisars tidiga förtryck.
Sedan är det där med att "dyrka" och "hylla" som ni högerfanatiker hela tider försöker få det till. Jag, och mera med mig, är glad över att man i Venezuela har gått FRÅN diktatur till demokrati, liksom att fattiga fått det bättre. Kriminaliteten kommer de också att få bestyr över efter hand.
Det betyder INTE att jag oreserverat ställer mig bakom regimen i landet. Inte heller Chavez var någon jag "dyrkade" fullt ut.
- Inlägg 31
Dubbelt kul! Först påståendet om det lyckliga folket trots att de lider av en kronisk brist på basvaror och toppar listan över antal mord och kidnappningar. Och dessutom inte kunna stava hans namn!Infra skrev:Aldrig var folket så lycklig som under Schavez.Secrist skrev:Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.Dao skrev:1 - Man kan gå ut i Caracas utan att bli rånad!Sossar ee lata skrev:Vad är det jag har fel i?Dao skrev:Fel igen!Sossar ee lata skrev:Vilka muppar. I Caracas kan man inte gå ut utan att bli rånad, de har flest mord i hela världen och vänstern här hyllar Venezuela.....Ja jisses
Förklara..
- Inlägg 32
Du vet om att Anders är vänster va?Dao skrev:Det får stå för Anders Lindeborg!Secrist skrev:Fler exempel...Dao skrev:Ha ha ha ha ha...Secrist skrev:Kritiken mot Chavez var att bland annat att han lade både media och rättsväsende under sin kontroll. Alltså tvärtemot ditt trams.
Bara som exempel...
- Inlägg 33
Knas
Mer kritik..
Venezuela får svidande kritik i en rapport från Interamerikanska människorättskommissionen, ett organ inom den amerikanska samarbetsorganisationen OAS.
I rapporten kritiseras Hugo Chávez regering för maktkoncentration och inskränkning av medborgerliga rättigheter. Rätten att uttrycka sin åsikt och rätten till fredliga demonstrationer har beskurits, heter det bland annat i den 319 sidor tjocka rapporten.
I rapporten får vänsterregeringen även beröm för att den bekämpat analfabetism, minskat fattigdomen och förbättrat sjukvården för de sämst ställda. Men sociala och ekonomiska framsteg berättigar inte att man offrar grundläggande medborgerliga rättigheter, enligt kommissionen.
En talesperson för kommissionen säger att den inte har tillåtits besöka Venezuela sedan 2002. Rapporten har grundats på klagomål från och intervjuer med hundratals venezuelaner genomförda i Washington
http://www.dn.se/nyheter/varlden/oas-kritiserar-venezuela/
Venezuela får svidande kritik i en rapport från Interamerikanska människorättskommissionen, ett organ inom den amerikanska samarbetsorganisationen OAS.
I rapporten kritiseras Hugo Chávez regering för maktkoncentration och inskränkning av medborgerliga rättigheter. Rätten att uttrycka sin åsikt och rätten till fredliga demonstrationer har beskurits, heter det bland annat i den 319 sidor tjocka rapporten.
I rapporten får vänsterregeringen även beröm för att den bekämpat analfabetism, minskat fattigdomen och förbättrat sjukvården för de sämst ställda. Men sociala och ekonomiska framsteg berättigar inte att man offrar grundläggande medborgerliga rättigheter, enligt kommissionen.
En talesperson för kommissionen säger att den inte har tillåtits besöka Venezuela sedan 2002. Rapporten har grundats på klagomål från och intervjuer med hundratals venezuelaner genomförda i Washington
http://www.dn.se/nyheter/varlden/oas-kritiserar-venezuela/