100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Men ni kan ju alltid stoppa huvudet i sanden och i desperat mumla "...vänsterpartiet..."
+7
DMustaine
redalert
lazy
R.O.F.L
Secrist
Sniperace
F.I.S.T
11 posters
Ni Borgare som funderar vart era skattepengar tar vägen
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Dao- Antal inlägg : 26567
Er version av "fria val" är ganska komiska...Sniperace skrev:fnis fniss, 100% av de avgående vänsterpartistiska riksdagsmännen valde att leva på detta bidrag så länge det gick innan de åter började arbeta, bara 50% av moderaterna gjorde så.....
dvs alla i v gjorde så, men bara hälften av dem i moderaterna
dvs 100% av v valde bidrag framför arbete
Bara för att moderaterna har riksdagsmän som inte har behov av denna form av pension, gör de alltså "immuna" mot allmän kritik - om ni inte inkluderar "vänstern" i kritiken!?
Har du kollat de gånger man räknar upp vilka partier vars riksdagsmedlemmar missbrukar de möjligheter man har som riksdagsman för att berika sig - så vet du vilka som utgör problemet.
I sin politik har arrogansen valt att bestraffa alla arbetslösa för att några få utnyttjar systemet. Jag tycker man skall agera gentemot de som missbrukar.
Det vill uppenbarligen inte ni!
"Det var han som började..." hör till dagis...
Jag har aldrig hävdat att bara moderater missbrukar systemet...Secrist skrev:Givetvis har du hårda fakta på att det bara är Moderater som "missbrukar" systemet?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Men ni kan ju alltid stoppa huvudet i sanden och i desperat mumla "...vänsterpartiet..."
Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
redalert- Antal inlägg : 13973
Ja den egna politiken förhindrar vänsterpartister att leva på eget arbete!Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
så vänsterpartister är till 100% mer beroende av denna inkomstgaranti och kan inte få arbete igen efter sin riksdagstid, och tvingas därför leva på denna till den tar slut?Dao skrev:Er version av "fria val" är ganska komiska...Sniperace skrev:fnis fniss, 100% av de avgående vänsterpartistiska riksdagsmännen valde att leva på detta bidrag så länge det gick innan de åter började arbeta, bara 50% av moderaterna gjorde så.....
dvs alla i v gjorde så, men bara hälften av dem i moderaterna
dvs 100% av v valde bidrag framför arbete
Bara för att moderaterna har riksdagsmän som inte har behov av denna form av pension, gör de alltså "immuna" mot allmän kritik - om ni inte inkluderar "vänstern" i kritiken!?
Har du kollat de gånger man räknar upp vilka partier vars riksdagsmedlemmar missbrukar de möjligheter man har som riksdagsman för att berika sig - så vet du vilka som utgör problemet.
I sin politik har arrogansen valt att bestraffa alla arbetslösa för att några få utnyttjar systemet. Jag tycker man skall agera gentemot de som missbrukar.
Det vill uppenbarligen inte ni!
"Det var han som började..." hör till dagis...
du menar på fullt allvar att dessa är svaga människor som inte kan få arbete, medan moderater är starka och lätt får det?
Så de pengarna kunde inte göra nytta i välfärden, är det oej att välja att leva på denna istället för att arbeta?Dao skrev:Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
missbrukar vänsterpartister systemet?Dao skrev:Jag har aldrig hävdat att bara moderater missbrukar systemet...Secrist skrev:Givetvis har du hårda fakta på att det bara är Moderater som "missbrukar" systemet?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
100% av vänsterpartisterna använder sig av inkomstgarantin tills den tar slut, medan bara 50% av moderaterna gör detta, är det inte att missbruka om man inte söker arbete utan väljer att fortsätta med inkomstgarantin?
Jag anser att riksdagsmän ska ha samma regler som andra och anmäla sig till arbetsfgörmedlingen första arbetslösa dagen, och att aktivt söka arbeten, eller mista denna inkomstgaranti
Secrist- Antal inlägg : 32216
På sätt och vis har du rätt. Problemet är det kravlösa systemet där inga motåtgärder krävs för att få pengarna. Man kan ligga hemma på soffan och aldrig söka ett jobb och ändå få massa pengar.Dao skrev:Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Men det är exakt samma regler för ministrarna, de får detta på samma villkor, bara det att de har mer pengar, men annars gäller exakt samma regler för minskning om man tar jobb osv, de ÄR en arbetslöshetsförsäkring UTAN KRAV, och det är noll skillnad i allvarligheten i att missbruka detta mellan minister och riksdagsmanSecrist skrev:På sätt och vis har du rätt. Problemet är det kravlösa systemet där inga motåtgärder krävs för att få pengarna. Man kan ligga hemma på soffan och aldrig söka ett jobb och ändå få massa pengar.Dao skrev:Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Då kan du vara snäll och länka till en källa som visar att ALLA vänsterpartister i riksdagen kommer att få 11 miljoner när de slutar jobba där!Sniperace skrev:att 100% av V,s avgående riksdagsledamöter väljer att leva på detta bidrag när bara 50% av moderaterna gör det, anser du det vara okej att välja at5t låta sig försörjas istället för att göra detta själv?Dao skrev:Vad betyder "gör så" i detta fallet?Sniperace skrev:så det att ALLA avgående i v gör så är inte illa?Dao skrev:Problemet är INTE större hos vänstern, och det är bara ni som är sviniga - som väljer att förminska uppgifterna i TS.Sniperace skrev:Jasså? kan du utveckla det där och förklara hur och varför?
som jag skrev, alla är lika sviniga, men det verkar vara större andel hos vänstern som beter sig så, kan du gå i svaromål på det eller måste du förminska det på en sida?
Fy fan...
och att 50% hos M väljer att INTE utnyttja detta är inte BRA?
Så problemet i TS är ingenting!? Skänk 11 miljoner till en misslyckad minister, rakt av...Secrist skrev:Utnyttjandet av inkomstgarantin från riksdagen efter senaste valet visade på 100% för Vänsterpartister och påtaglig slagsida för det rödgröna blocket. Eller tror du att det är mer än 100% för moderaterna?Dao skrev:Beror på VAD det är du syftar på. Fallskärmsavtal är inget konstigt. Här är det STORLEKEN som är problemet! Det finns inget "överutnyttjande" hos V, men kolla in alla gånger det görs listor över politiker som utnyttjar ekonomiska fördelar av att sitta i riksdagen, så är det svårt att slå högern och sossarna...Secrist skrev:Så det är fel när M gör det men du har inga som helst åsikter om Vänsterpartisters överutnyttjande?Dao skrev:Vilket alltså då skulle "ursäkta" M:s?Secrist skrev:Du kanske ska ställa liknelser som har lite relevans. Och beröringsångesten med Vänsterpartiets överutnyttjande är komiskt påtaglig.Dao skrev:Vad bra att alla är överens om att M här betett sig omoraliskt!
Härligt att vi alla tycker likadant för en gång skull!
Men... Varför försöka förminska det genom att ta upp att "andra gör det också"?
Även mord görs av andra, men det ursäktar väl inte den enskilda mördaren?
Eller..?
Men för er verkar detta vara skitsamma...
Inkomstgarantin är inga problem!Sniperace skrev:missbrukar vänsterpartister systemet?Dao skrev:Jag har aldrig hävdat att bara moderater missbrukar systemet...Secrist skrev:Givetvis har du hårda fakta på att det bara är Moderater som "missbrukar" systemet?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
100% av vänsterpartisterna använder sig av inkomstgarantin tills den tar slut, medan bara 50% av moderaterna gör detta, är det inte att missbruka om man inte söker arbete utan väljer att fortsätta med inkomstgarantin?
Jag anser att riksdagsmän ska ha samma regler som andra och anmäla sig till arbetsfgörmedlingen första arbetslösa dagen, och att aktivt söka arbeten, eller mista denna inkomstgaranti
Just frågan i TS!Sniperace skrev:Så de pengarna kunde inte göra nytta i välfärden, är det oej att välja att leva på denna istället för att arbeta?Dao skrev:Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Detta måste ses utifrån förutsättningarna att få bra folk att arbeta politiskt, istället för att bara "arbeta" i storbolags styrelser.Secrist skrev:På sätt och vis har du rätt. Problemet är det kravlösa systemet där inga motåtgärder krävs för att få pengarna. Man kan ligga hemma på soffan och aldrig söka ett jobb och ändå få massa pengar.Dao skrev:Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Det är NIVÅN i TS som upprör mig!
Så du tror ifall politikerna inte fick förmånar som vi andra bara kan drömma om så skulle inga skickliga människor sitta i riksdagen?Dao skrev:Detta måste ses utifrån förutsättningarna att få bra folk att arbeta politiskt, istället för att bara "arbeta" i storbolags styrelser.Secrist skrev:På sätt och vis har du rätt. Problemet är det kravlösa systemet där inga motåtgärder krävs för att få pengarna. Man kan ligga hemma på soffan och aldrig söka ett jobb och ändå få massa pengar.Dao skrev:Inkomstgarantin är inte det som är problemet...Sniperace skrev:100% av vänsterpartisterna och 50% avc moderaterna utnyttjade inkomstgarantin, är det något speciellt med vänsterpartister som hindrar dem att leva av arbete?Dao skrev:Det är de som MISSBRUKAR ett system som skall kritiseras. Där ligger m på topp. Det kan jag inte påverka ett dugg...Secrist skrev:Oavsett hur många kronor det blir så enligt dig så de som lyckas roffa åt sig minst ska man alltså inte reagera över utan det är bara Monderater som ska hängas?
Det är NIVÅN i TS som upprör mig!
att du är korkad förstod jag, men att du är så korkad förvånade mig.Dao skrev:Då kan du vara snäll och länka till en källa som visar att ALLA vänsterpartister i riksdagen kommer att få 11 miljoner när de slutar jobba där!Sniperace skrev:att 100% av V,s avgående riksdagsledamöter väljer att leva på detta bidrag när bara 50% av moderaterna gör det, anser du det vara okej att välja at5t låta sig försörjas istället för att göra detta själv?Dao skrev:Vad betyder "gör så" i detta fallet?Sniperace skrev:så det att ALLA avgående i v gör så är inte illa?Dao skrev:Problemet är INTE större hos vänstern, och det är bara ni som är sviniga - som väljer att förminska uppgifterna i TS.Sniperace skrev:Jasså? kan du utveckla det där och förklara hur och varför?
som jag skrev, alla är lika sviniga, men det verkar vara större andel hos vänstern som beter sig så, kan du gå i svaromål på det eller måste du förminska det på en sida?
Fy fan...
är det eller är det inte så att 100% av de avgående riksdagsmännen från V valt att leva på inkomstgarantin, medan bara 50% av de avgående moderata riksdagsmännen gjort detta?
och där är inkomstgarantin denbsamma för alla partier när det gäller vanliga riksdagsmän, du klarade inte det denna gången heller
redalert- Antal inlägg : 13973
Han kan inte vara annat än genomkorkad om han tror att vi är så korkade att vi går på hans infernaliska pladder och mumbojumbo!Sniperace skrev:att du är korkad förstod jag, men att du är så korkad förvånade mig.Dao skrev:Då kan du vara snäll och länka till en källa som visar att ALLA vänsterpartister i riksdagen kommer att få 11 miljoner när de slutar jobba där!Sniperace skrev:att 100% av V,s avgående riksdagsledamöter väljer att leva på detta bidrag när bara 50% av moderaterna gör det, anser du det vara okej att välja at5t låta sig försörjas istället för att göra detta själv?Dao skrev:Vad betyder "gör så" i detta fallet?Sniperace skrev:så det att ALLA avgående i v gör så är inte illa?Dao skrev:Problemet är INTE större hos vänstern, och det är bara ni som är sviniga - som väljer att förminska uppgifterna i TS.Sniperace skrev:Jasså? kan du utveckla det där och förklara hur och varför?
Fy fan...
är det eller är det inte så att 100% av de avgående riksdagsmännen från V valt att leva på inkomstgarantin, medan bara 50% av de avgående moderata riksdagsmännen gjort detta?
och där är inkomstgarantin denbsamma för alla partier när det gäller vanliga riksdagsmän, du klarade inte det denna gången heller
Jag försvarar inte era miljoner...Secrist skrev:Så du tror ifall politikerna inte fick förmåner som vi andra bara kan drömma om så skulle inga skickliga människor sitta i riksdagen?
Så ALLA får 11 miljoner..?Sniperace skrev:att du är korkad förstod jag, men att du är så korkad förvånade mig.
Och JAG är korkad?
Du försvarar bara era förmåner eller vad då?Dao skrev:Jag försvarar inte era miljoner...Secrist skrev:Så du tror ifall politikerna inte fick förmåner som vi andra bara kan drömma om så skulle inga skickliga människor sitta i riksdagen?
så det gäller alltså bara de som får 11 miljoner, inte andra som missbrukar detta?Dao skrev:Så ALLA får 11 miljoner..?Sniperace skrev:att du är korkad förstod jag, men att du är så korkad förvånade mig.
Och JAG är korkad?
menar du med det at så länge det inte är just 11 mille såm är det okej att mssbruka, speciellt om man tillhör vänsterrörelsen? *asg*
Att utnyttja ett regelsystem som det var tänkt, är inte att missbruka. Utnyttja blir det bara när det blir extremt överdrivet! Det är det när det blir tal om extremt stora summor.Sniperace skrev:så det gäller alltså bara de som får 11 miljoner, inte andra som missbrukar detta?Dao skrev:Så ALLA får 11 miljoner..?Sniperace skrev:att du är korkad förstod jag, men att du är så korkad förvånade mig.
Och JAG är korkad?
menar du med det at så länge det inte är just 11 mille såm är det okej att mssbruka, speciellt om man tillhör vänsterrörelsen? *asg*
Sedan kan man ju tycka regeln är fel, givetvis.
Men betänk då att detta är bara en fjärt i rymden mot hur storbolagsstyrelser och direktörer har det - och det är gentemot dem man många gånger konkurrerar.
Det som är MEST skrämmande, är de som sitter i riksdagen OCH i bolagsstyrelser SAMTIDIGT. DÄR kan vi snacka om att missbruka förtroendet.
Senast ändrad av Dao den 2013-09-21, 14:36, ändrad totalt 1 gång
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
[size=18]Att utnyttja ett regelsystem, är inte att utnyttja.
[size=18]Givetvis skall det stå: "Att utnyttja ett regelsystem, är inte att MISSBRUKA"!Thetaxpayer skrev:
Att utnyttja ett regelsystem, är inte att utnyttja.
Skall ändra detta nu!