Den som tjänar 37k och däröver kan därmed se fram emot totalt nästan 600 kr per månad i skattesänkning. Inte illa!
Många familjer får en välbehövlig budgetförstärkning som uppgår till nära en tusenlapp.
Gissar att folk nu kommer spendera dessa pengar på vård, omsorg och skola eller skänka dem till välgörande ändamål nu när de får chansen!ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Den som tjänar 37k och däröver kan därmed se fram emot totalt nästan 600 kr per månad i skattesänkning. Inte illa!
Många familjer får en välbehövlig budgetförstärkning som uppgår till nära en tusenlapp.
Det ska bli skoj att se dig och de andra ankorna försvara denna galenskap en gång till. Förra gången höll ni på att slå knut på näbbarna i era motsägelser och förnekanden av era egna uttryckta dumheter.ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Vilket annat alternativ har de ?Dao skrev:Utgår från att de som jublar för denna politik, sedan låter bli att vara kritiska till försämringarna inom den offentliga sektor...
Men nu kan ju de som vill lägga pengarna på skola och vård, bra va?formsvackan skrev:Det ska bli skoj att se dig och de andra ankorna försvara denna galenskap en gång till. Förra gången höll ni på att slå knut på näbbarna i era motsägelser och förnekanden av era egna uttryckta dumheter.ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Vad är vitsen med att staten "betalar" en miljon per år för de arbetstillfällen som regeringen inbillar sig att detta medför. Hade inte samma pengar kunnat användas till jobbskapande inom t.ex. skola och vård istället ?
Kanon med ett nytt avdrag, men är det säkert att det går igenom, våra gammelsossar, SD, har väl inte bestämt hur de ska rösta?ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
formsvackan skrev:Det ska bli skoj att se dig och de andra ankorna försvara denna galenskap en gång till. Förra gången höll ni på att slå knut på näbbarna i era motsägelser och förnekanden av era egna uttryckta dumheter.ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Vad är vitsen med att staten "betalar" en miljon per år för de arbetstillfällen som regeringen inbillar sig att detta medför. Hade inte samma pengar kunnat användas till jobbskapande inom t.ex. skola och vård istället ?
Dao skrev:Utgår från att de som jublar för denna politik, sedan låter bli att vara kritiska till försämringarna inom den offentliga sektor...
RedMentalCase skrev:Kanon med ett nytt avdrag, men är det säkert att det går igenom, våra gammelsossar, SD, har väl inte bestämt hur de ska rösta?ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
Kan du säga varför man beskattar de sämst ställda överhuvudtaget och vad händer när vi lyckats med att åtgärda de för tillfället sämst ställda blir det inte någon annan grupp som då tar över deras tidigare roll och blir den nya gruppen sämst ställda?Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
Ja för skattepengar blir ju väldigt effektiva när de filtreras genom den politiska byråkratin eller hur?Infra skrev:Inte ens välbeställda företagare vill ha ert förbannade
jobbskatteavdrag.
Varför inte? Jo för att även dom har barn och gamla föräldrar som
behöver skattepengarna bättre.
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4696974&codingformat=.m4a&metafile=asx
Jag tror faktiskt Löfven värnar arbetaren, men han är nog väldigt ensam om det i den rödgröna soppan.ericTheDog skrev:Jag trodde sd lovat att rösta ja till de välbehövliga skattesänkningarna. Men tydligen inte. Man vet aldrig med de där dårarna.RedMentalCase skrev:Kanon med ett nytt avdrag, men är det säkert att det går igenom, våra gammelsossar, SD, har väl inte bestämt hur de ska rösta?ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Spelar det ens nån roll hur man röstar numera? Det verkar ju vara sd som styr oavsett.
När ska Löfvén börja värna arbetarna?
Blir svårt att värna om arbetaren när man sitter i samma båt som vänsterpartiet.RedMentalCase skrev:Jag tror faktiskt Löfven värnar arbetaren, men han är nog väldigt ensam om det i den rödgröna soppan.ericTheDog skrev:Jag trodde sd lovat att rösta ja till de välbehövliga skattesänkningarna. Men tydligen inte. Man vet aldrig med de där dårarna.RedMentalCase skrev:Kanon med ett nytt avdrag, men är det säkert att det går igenom, våra gammelsossar, SD, har väl inte bestämt hur de ska rösta?ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Spelar det ens nån roll hur man röstar numera? Det verkar ju vara sd som styr oavsett.
Exakt, han är nog väldigt väldigt ensam om sina ståndpunkter, inte ens i hans eget parti finna det många som han.R.O.F.L skrev:Blir svårt att värna om arbetaren när man sitter i samma båt som vänsterpartiet.RedMentalCase skrev:Jag tror faktiskt Löfven värnar arbetaren, men han är nog väldigt ensam om det i den rödgröna soppan.ericTheDog skrev:Jag trodde sd lovat att rösta ja till de välbehövliga skattesänkningarna. Men tydligen inte. Man vet aldrig med de där dårarna.RedMentalCase skrev:Kanon med ett nytt avdrag, men är det säkert att det går igenom, våra gammelsossar, SD, har väl inte bestämt hur de ska rösta?ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
Oroa dig inte för arbetaren. Löfven företräder Riksdans starkaste parti.RedMentalCase skrev:Jag tror faktiskt Löfven värnar arbetaren, men han är nog väldigt ensam om det i den rödgröna soppan.ericTheDog skrev:Jag trodde sd lovat att rösta ja till de välbehövliga skattesänkningarna. Men tydligen inte. Man vet aldrig med de där dårarna.RedMentalCase skrev:Kanon med ett nytt avdrag, men är det säkert att det går igenom, våra gammelsossar, SD, har väl inte bestämt hur de ska rösta?ericTheDog skrev:Det 5:e jobbskatteavdraget kommer att ge upp till 337 kr per månad. Dessutom väljer regeringen att höja brytpunkten för statlig skatt. En högst rimlig åtgärd med tanke på att 1/3 av löntagarna idag betalar statlig skatt. En skatt som bara var tänkt att drabba höginkomsttagare.
SD hade väl lovat att stödja jobbskatteavdraget, men jag litar inte ett dugg på dem, gamla gråsossar finns det gott om i deras ledning.
Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
Ouch!! Där träffade du i solar plexus på mupparna.ericTheDog skrev:Det handlar om de som jobbar mest. Många av dem har dessutom skaffat sig en utbildning.Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
Och om de du kallar muppar tillhör just den gruppen?RedMentalCase skrev:Ouch!! Där träffade du i solar plexus på mupparna.ericTheDog skrev:Det handlar om de som jobbar mest. Många av dem har dessutom skaffat sig en utbildning.Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
RedMentalCase skrev:Ouch!! Där träffade du i solar plexus på mupparna.ericTheDog skrev:Det handlar om de som jobbar mest. Många av dem har dessutom skaffat sig en utbildning.Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
Här är en till!ericTheDog skrev:Exakt. Är så förbannat less på alla muppar som tror att alla kan få allt utan egen insats eller ansvar.RedMentalCase skrev:Ouch!! Där träffade du i solar plexus på mupparna.ericTheDog skrev:Det handlar om de som jobbar mest. Många av dem har dessutom skaffat sig en utbildning.Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad
Jamen serdu, här blev det stopp.redalert skrev:Här är en till!ericTheDog skrev:Exakt. Är så förbannat less på alla muppar som tror att alla kan få allt utan egen insats eller ansvar.RedMentalCase skrev:Ouch!! Där träffade du i solar plexus på mupparna.ericTheDog skrev:Det handlar om de som jobbar mest. Många av dem har dessutom skaffat sig en utbildning.Infra skrev:Jo jag tackar jag. Pratar du om de sämst betalda löntagarna nu?Quack Quack skrev:kommer att ge upp till 337 kr per månad