Infra skrev: Dirty skrev:Jag har synat hans lögner
Jag skulle sänka den där höga svansföringen litet om jag var som du, Dirty.
Frågan här är om du eller jag är lögnaren? Ett anförande eller omdöme som anges med källanvisning kan aldrig bli lögn för den som refererar det.
Frågan ju om du ÖVERHUVUDTAGET har läst mina inlägg i denna tråd? Ditt svar här antyder verkligen inte det?
Huruvida dina påståenden är lögner eller ej påverkas knappast av VEM som refererar dem.
Infra skrev:Jag har ärligt angivit min källa. Uttolkaren av vad Menachem Begin sagt och inte sagt har inte jag gjort utan är gjord av en person som klart och tydligt angivits som källa i mina källanvisningar, till yttermera visso en judisk person!
Men LILLA Infra, kan du inte NÅN GÅNG koppla in din hjärna när du skummar igenom vad andra skriver?
Såhär ligger det till:
1. Du uppger juden Amnon Kapeliouk som källa till en text som innehåller rent groteska skrivelser.
2. Jag svarade att även om Amnon Kapeliouk var en tveksam figur så var han ingen fullständig idiot som du framställer honom som.
3. När Amnon Kapeliouk i tidningen New Statesman 1982 skrev att Begin hade kallat palestinier för “two-legged beasts” så blev det en upprörd diskussion om detta. Visserligen så hade Begin sagt "beasts walking on two legs" och skillnaden är ju inte sådär JÄTTESTOR men det AVGÖRANDE var ju VILKA som Begin hade syftat på och i vilket sammanhang. Att det var FÖRÖVARNA som hade utfört masslakt på judiska skolbarn begrep alla utom Amnon Kapeliouk som framställde det som att Begin hade syftat på palestinier i allmänhet.
Har du läst och förstått ovanstående text Infra?
4. När du sen uppgav Amnon Kapeliouk som källa för texten
"Our race is the Master Race. We Jews are divine gods on this planet. We are as different from the inferior races as they are from insects. In fact, compared to our race, other races are beasts and animals, cattlce at best. Other races are considered as human excrement. Our destiny is to rule over the inferior races. Our earthly kingdom will be ruled by our leader with a rod of iron. The masses will lick our feet and serve us as our slaves." så förklarade jag endast att detta inte stämde och att det garanterat inte hade framställts något sådan i tidningen New Statesman som du hävdade. För det första så hade aldrig någon president yttrat sig så i en riksdag bland både vänner och ovänner (även palestinier sitter ju representerade i Knesset!) och ingen tidning hade heller låtit trycka sån här uppseendeväckande text utan ordentlig källgranskning.
5. OM texten hade stått som du beskrev den i New Statesman så tror du fortfarande att man hade bråkat om VEM som Begin syftade på när han yttrade orden "beasts walking on two legs"? Det är väl det MINST uppseendeväckande av allt och ingenting jämfört med övrig text som du presenterade?
Din "källa" var ju f.ö. inte Amnon Kapeliouk (som är död sen länge) utan en fanatiker precis som du vars livsuppgift tycks vara att angripa allt som har med Israel att göra. Du länkade ju själv till denne fanatiker (Franklin Lamb) som i sin tur PÅSTÅR att detta är vad som skrevs i tidningen New Statesman 1982 även om det så uppenbart är en lögn.
Denna lögn är dock fullt i nivå men övriga lögner som denne Franklin Lamb sprider omkring sig.
Infra skrev:Stackars sate. Själv tror jag fullt och fast på min källa.
Jo, och det är just detta som utmärker dig som den idiot du är. Hur KAN du tro på honom efter vad jag beskrev ovan om vad som VERKLIGEN diskuterades om Amnon's artikel?
Infra skrev:Detta betyder i sin tur att jag inte gärna kan ljuga när jag citerar honom.
Nej, att citera lögner gör dig endast till en enfaldig idiot, fast det var ju ingen nyhet precis.
Infra skrev:Men visst! Jag erkänner att "palestinier är djur på två ben" låter mindre illa än att kalla resten av mänskligheten för "mänsklig avföring".
Exakt, och Begin hade inte yttrat NÅGOT av ovanstående utan endast kallat de individer som spränger skolbussar och diskotek för "djur på två ben" och detta OAVSETT om de är palestinier, egyptier, indier, amerikaner eller judar. Hur KAN detta vara så jävla svårt att förstå? Anser du att det vore så fruktansvärt ifall en svensk politiker hade kallat en
SPECIFIK norrman för ett "djur på två ben" efter att han hade sprängt en bomb i Oslo och sen slaktat ungdomar på Utöja?
Skulle du sen hävda att den svenska politikern hade kallat SAMTLIGA norrmän för "djur på två ben"?
Vad skulle du anse ifall någon sen (efter din död) påstod att du hade skrivit:
"Den svenska rasen är en Master Race. Vi svenskar är gudomliga gudar på den här planeten. Vi är så olika från de underlägsna raser som de är från insekter. Faktum är att jämfört med vår ras, är andra raser djur, boskap i bästa fall. Andra raser betraktas som mänsklig avföring. Vårt öde är att härska över de underlägsna raser. Vårt jordiska rike skall styras av vår ledare med en stav av järn. Massorna kommer att slicka våra fötter och tjäna oss som våra slavar." och sen menat att det inte är en lögn eftersom de har uppgivit DIG som källa och sen skrivit att texten som du PÅSTODS ha skrivit var ett exempel på svenskt rastänkande?
Varför inbillar jag mig överhuvudtaget att du skall FÖRSTÅ denna liknelse?
Infra skrev:Att jag inte har besvarat dina inlägg beror på den mängd av lögner du anför och som jag inte har haft tid att rätta till. Inte ens läsa dina onödigt tjaffsiga och felaktiga inlägg har jag hunnit. men du ska få svar på tal. Vänta du bara.
Du hade åtminstone tid att besvara andras inlägg och presentera gärna NÅGON av mina lögner.
Infra skrev:Det är alltid när du märker att folk är upptagna på annat håll som du sätter in dina ruttna attacker
på sanning och rätt. Detta visar att du egentligen inte vill debattera.
Om det är något som jag ÄLSKAR så är det att debattera och faktum är ju att det är mina motståndare på forumet som ständigt undviker att svara. Mästaren på att undvika att svara i debatter är förvisso dao men även du verkar ibland ovillig att bemöta riktiga argument.