+3
lazy
Dao
Thetaxpayer
7 posters
Något för forumvänstern att läsa och ya efter
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Dao- Antal inlägg : 26567
Varför det?
Hanskriver redan i första raden: "Jag har tillhört den skara som frenetiskt försvarat islam och muslimers gärningar (terrorism) i Allahs namn."
Om han har försvarat terrorism har han varit en idiot, och representerade knappast vänstern!
Verkar vara ytterligare en extremist som bara bytt sida, till en annan extremism!
Och sådana idioter önskar vi inte i vänstern, men jag förstår att ni tar emot honom med öppna armar!
Hanskriver redan i första raden: "Jag har tillhört den skara som frenetiskt försvarat islam och muslimers gärningar (terrorism) i Allahs namn."
Om han har försvarat terrorism har han varit en idiot, och representerade knappast vänstern!
Verkar vara ytterligare en extremist som bara bytt sida, till en annan extremism!
Och sådana idioter önskar vi inte i vänstern, men jag förstår att ni tar emot honom med öppna armar!
lazy- Antal inlägg : 12772
Mattias Gardell är väl vänster? Hans bok Bin Ladin i våra hjärtan är full av lovord över Yusuf al-Qaradawi och påståenden om att det handlar om "folkhemsislamism" en slags "socialdemokrati med moralkonservativa inslag," bevare oss alla från den sortens "socialdemokrati."
Antingen har Gardell själv blivit blåst eller så är han värsta sortens lögnare.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Dao skrev:
Om han har försvarat terrorism har han varit en idiot,
En egenskap han således delar med i princip hela forumvänstern.
lazy skrev:Mattias Gardell är väl vänster? Hans bok Bin Ladin i våra hjärtan är full av lovord över Yusuf al-Qaradawi och påståenden om att det handlar om "folkhemsislamism" en slags "socialdemokrati med moralkonservativa inslag," bevare oss alla från den sortens "socialdemokrati."
Eller också är ni lättlurade. Allt är "rätt" bara det är skit om islam, typ...
Hade Gardell varit ensam om sina ståndpunkter, så kanske era konspirationer haft en uns av intresse. Sedan öste han knappast lovord över al-Qaradawi i boken, utan nämner honom några gånger. I index står det åtta sidor där hans namn nämns.
Här har han beskrivit det hela lite mer:
http://religionsvetenskapligakommentarer.blogspot.se/2013/03/folkhemsislamism.html
Lite mer än en förvirrad extremist i Avpixlat lär behövas om ni vill försöka demonisera Gardell här!
Roade mig med att läsa kommentarerna till artikeln under, och måste säga att jag häpnas över vilka dårar som florerar där! Trodde faktiskt att Sniper och en del andra i forumhögern var korkade i dessa frågor, men det som går att läsa där är nog det mest korkade jag läst på länge i detta ämne!
Hoppas fler läser avpixlat, och sedan jämför det som påstås där med mer objektiv fakta - för det är så fruktansvärt lätt att se vilka som håller på med lögner och annat trams!
Och jag förstår att ni som ENBART läser sådant här skit, blir så extremistiska!!!
FY FAN, vilket SKIT!!!
Hoppas fler läser avpixlat, och sedan jämför det som påstås där med mer objektiv fakta - för det är så fruktansvärt lätt att se vilka som håller på med lögner och annat trams!
Och jag förstår att ni som ENBART läser sådant här skit, blir så extremistiska!!!
FY FAN, vilket SKIT!!!
Här är förövrigt en som gick den ANDRA vägen, som först hatade islam - men sedan blev muslim själv.
Och skillnaden mellan denna person och stollen i avpixlat, är att van Doorn i detta fallet faktiskt INTE gick till att hata någon annan grupp människor!
DET är omvändelse, det!
Det viktigaste är inte vad man omvänds till, utan att det man går till innebär att man slutar upp med mytbildningar och hatet.
Det har stollen i Avpixlat INTE gjort!
http://www.aimislam.com/van-doorn-the-dutch-islamophobe-and-far-right-politician-converts-to-islam/
Och skillnaden mellan denna person och stollen i avpixlat, är att van Doorn i detta fallet faktiskt INTE gick till att hata någon annan grupp människor!
DET är omvändelse, det!
Det viktigaste är inte vad man omvänds till, utan att det man går till innebär att man slutar upp med mytbildningar och hatet.
Det har stollen i Avpixlat INTE gjort!
http://www.aimislam.com/van-doorn-the-dutch-islamophobe-and-far-right-politician-converts-to-islam/
Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
Detta var deras gudomliga bestraffning. Ske Allahs vilja blir det de rättroendes hand som får göra jobbet nästa gång.
Knappast ngt som en socialdemokratisk folkhemsideolog skulle slänga ur sig, eller?
Detta var deras gudomliga bestraffning. Ske Allahs vilja blir det de rättroendes hand som får göra jobbet nästa gång.
Knappast ngt som en socialdemokratisk folkhemsideolog skulle slänga ur sig, eller?
lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
TROR du verkligen att han skulle ha sagt så?
Dao skrev:lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
Nej, jag VET.
lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
Nej, jag VET.
Ahhh... Så klart...
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Har de självcensurerat ?
Secrist- Antal inlägg : 32216
Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
Nej, jag VET.
Ahhh... Så klart...
Fakta:
Gardell har även kritiserats av terrorismforskaren Magnus Ranstorp för att han, i sin bok Bin Ladin i våra hjärtan (2005), beskrivit den egyptiske muslimske predikanten Yusuf al-Qaradawi som en företrädare för wasatteya ("den islamiska mittfåran"). Gardell beskriver i sin bok wasatteya som "folkhemsislamism", vilket sägs motsvara "ett slags socialdemokrati, om än med moralkonservativa inslag". al-Qaradawi, som även är erkänd som Hamas andlige ledare, har öppet hyllat Nazitysklands ledare Adolf Hitler och beskrivit Förintelsen som Allahs sätt att straffa judarna.
Secrist skrev:Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
Nej, jag VET.
Ahhh... Så klart...
Fakta:
Gardell har även kritiserats av terrorismforskaren Magnus Ranstorp för att han, i sin bok Bin Ladin i våra hjärtan (2005), beskrivit den egyptiske muslimske predikanten Yusuf al-Qaradawi som en företrädare för wasatteya ("den islamiska mittfåran"). Gardell beskriver i sin bok wasatteya som "folkhemsislamism", vilket sägs motsvara "ett slags socialdemokrati, om än med moralkonservativa inslag". al-Qaradawi, som även är erkänd som Hamas andlige ledare, har öppet hyllat Nazitysklands ledare Adolf Hitler och beskrivit Förintelsen som Allahs sätt att straffa judarna.
Här kommer mer från "socialdemokraten" al-Qaradawi:
Muslims are to seriously resist individual apostasy before it seriously intensifies and develops into a collective one.
That is why the Muslim jurists are unanimous that apostates must be punished, yet they differ as to determining the kind of punishment to be inflicted upon them. The majority of them, including the four main schools of jurisprudence (Hanafi, Maliki, Shafi`i, and Hanbali) as well as the other four schools of jurisprudence (the four Shiite schools of Az-Zaidiyyah, Al-Ithna-`ashriyyah, Al-Ja`fariyyah, and Az-Zaheriyyah) agree that apostates must be executed.
For example, Ibn `Abbas quoted the Prophet (peace and blessings be upon him) as having said, "Whoever changes his religion, then kill him."
Bara i Daos värld kan en sådan person stå för en islam som "liknar ett slags socialdemokrati,"
visserligen kan man ju bli lite tveksam när man tänker på Broderskapsrörelsen som hör hemma i samma parti men det är ju en handfull riktigt troende, hoppas jag.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Det är förstås felöversättning av sionistiska intressegrupper eller citat ryckta ur sitt sammanhang antar jag du vill påstå?Dao skrev:lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
FÖRNEKAR du det uttalandet? *fniss*
Sniperace- Antal inlägg : 32948
lazy skrev:Secrist skrev:Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Yusuf al-Qaradawi:Genom historien har Allah skickat folk att straffa dem för deras korruption. Den senaste bestraffningen utfördes av Hitler. Genom allt han gjorde - även om de överdrev på den punkten - lyckades han sätta dem på plats.
Nej, jag VET.
Ahhh... Så klart...
Fakta:
Här kommer mer från "socialdemokraten" al-Qaradawi:
Muslims are to seriously resist individual apostasy before it seriously intensifies and develops into a collective one.
That is why the Muslim jurists are unanimous that apostates must be punished, yet they differ as to determining the kind of punishment to be inflicted upon them. The majority of them, including the four main schools of jurisprudence (Hanafi, Maliki, Shafi`i, and Hanbali) as well as the other four schools of jurisprudence (the four Shiite schools of Az-Zaidiyyah, Al-Ithna-`ashriyyah, Al-Ja`fariyyah, and Az-Zaheriyyah) agree that apostates must be executed.
For example, Ibn `Abbas quoted the Prophet (peace and blessings be upon him) as having said, "Whoever changes his religion, then kill him."
Bara i Daos värld kan en sådan person stå för en islam som "liknar ett slags socialdemokrati,"
visserligen kan man ju bli lite tveksam när man tänker på Broderskapsrörelsen som hör hemma i samma parti men det är ju en handfull riktigt troende, hoppas jag.
Dessa är Daorens idoler och rättesnören, budbärare av den enda rätta läran osv osv.
Daoren skulle ALDRIG låta ett fördömande över sådana uttalande komma över sina läppar, eller ens överväga om det verkligen är illa, kan det vara pga att det är hans egna åsikter
Secrist skrev:Fakta:
Det är inte fakta! Det är kritik!
Sådant hör till när man skriver böcker, liksom... Speciellt om man skriver fakta böcker, och än mer speciellt om man skriver om islam idag!
Vad har al-Qaradawi med TS att göra?
Sniperace skrev:Dessa är Daorens idoler och rättesnören, budbärare av den enda rätta läran osv osv.
Daoren skulle ALDRIG låta ett fördömande över sådana uttalande komma över sina läppar, eller ens överväga om det verkligen är illa, kan det vara pga att det är hans egna åsikter
Jag har ingen bedömning av al-Qaradawi alls, eftersom jag inte känner till vad han skulle stå för. Men jag är inte speciellt öppen för den traditionella skitsnacken som brukar florera bland er "islamkritiker". De brukar sällan vara vare sig sakliga eller korrekta!
Skulle jag få reda på, från mer OBJEKTIVA källor, att al-Qaradawi uttrycker just sådana här åsikter, kommer givetvis även jag att protestera!
Så mycket för mina "idoler"...
Dao skrev:Secrist skrev:Fakta:
Det är inte fakta! Det är kritik!
Sådant hör till när man skriver böcker, liksom... Speciellt om man skriver fakta böcker, och än mer speciellt om man skriver om islam idag!
Så Gardell kan aldrig ha fel? Och fakta är att han fått kritik för att han tonar ned islamistisk extremism och antisemitism.
Här är mer kritik...
Det bästa sättet att desarmera konflikten mellan islam och Väst vore att förbättra våra kunskaper och vårt omdöme, men där är inte Mattias Gardell till någon hjälp, skriver Håkan Lindgren, som tycker att Gardells retoriska grepp gör honom till en ohederlig debattör.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.564766-mattias-gardells-ohederliga-retorik
Secrist skrev:Så Gardell kan aldrig ha fel? Och fakta är att han fått kritik för att han tonar ned islamistisk extremism och antisemitism.
Här är mer kritik...
Det bästa sättet att desarmera konflikten mellan islam och Väst vore att förbättra våra kunskaper och vårt omdöme, men där är inte Mattias Gardell till någon hjälp, skriver Håkan Lindgren, som tycker att Gardells retoriska grepp gör honom till en ohederlig debattör.
Nej, det var samma kritik - fast en annan artikel!
Jo, alla kan ha fel!
Han har inte per automat fel, bara för att han påstår något ni inte begriper eller förstår!
...eller gillar!
Dao skrev:Secrist skrev:Så Gardell kan aldrig ha fel? Och fakta är att han fått kritik för att han tonar ned islamistisk extremism och antisemitism.
Här är mer kritik...
Nej, det var samma kritik - fast en annan artikel!
Jo, alla kan ha fel!
Han har inte per automat fel, bara för att han påstår något ni inte begriper eller förstår!
...eller gillar!
När har han fel då? Och kritiken kom från en helt annan källa. Fel igen.
Secrist skrev:
Så Gardell kan aldrig ha fel? Och fakta är att han fått kritik för att han tonar ned islamistisk extremism och antisemitism.
Här är mer kritik...
Tack! Den här har jag letat efter.
lazy skrev:Secrist skrev:
Här är mer kritik...
Tack! Den här har jag letat efter.
I aim to please.