LillErik skrev:Detär dags för lågpannorna att ta eget ansvar.
Extremhögerns människosyn....
LillErik skrev:Detär dags för lågpannorna att ta eget ansvar.
RedCloud skrev:LillErik skrev:Detär dags för lågpannorna att ta eget ansvar.
Extremhögerns människosyn....
Tja du är väl rätt ensam om att slicka röv för samhällets kriminella och avskum!
Vercingetorix skrev:Det våld i bl a Husby, som från vänsterhåll lindats in någon slags gloriferad revolutionskamp visade sig vara precis det som många istället begrep ganska snart; en mobb bestående av slödder som tycks anse att staten är skyldiga dem sysselsättning, uppehälle, nöjen etc. Helt utan egen insats.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article17027965.ab
Att de är unga hindrar inte de flesta av dem från att ha gedigen kriminell belastning.RedMentalCase skrev: hinten ligger i "alla som tänker själv", där blev vi nämligen av med vår roffafolievänster.
Infra skrev:Blir det fler jobb då?ericTheDog skrev:Infra skrev:ericTheDog skrev:Bidrag åt alla fungerar nog inte förebyggande.
....utan vad anser du fungerar förebyggande?
Kanske att inte förebygga så j-a mycket. Detär dags för lågpannorna att ta eget ansvar.
formsvackan skrev:Att de är unga hindrar inte de flesta av dem från att ha gedigen kriminell belastning.RedMentalCase skrev: hinten ligger i "alla som tänker själv", där blev vi nämligen av med vår roffafolievänster.
De ledarskribenter och proffstyckare som försökte se kravallerna som något slags heroiskt självförsvar mot en repressiv överhet bortsåg från denna inte oväsentliga detalj.
Men även de som viftade bort alla förklaringar om bakomliggande orsaker och i stället dundrat om gangsters som bör bestraffas hårt missade någonting betydelsefullt.
Det är ingen slump att det var Husby som brann och inte Djursholm på andra sidan E4:an.
Vad säger denna ickeslump "alla som tänker själv" ?
ericTheDog skrev:Infra skrev:Blir det fler jobb då?ericTheDog skrev:Infra skrev:ericTheDog skrev:Bidrag åt alla fungerar nog inte förebyggande.
....utan vad anser du fungerar förebyggande?
Kanske att inte förebygga så j-a mycket. Detär dags för lågpannorna att ta eget ansvar.
Eget ansvar leder självfallet till jobb. Om jag betett mig ansvarslöst hade jag troligen också varit arbetslös.
ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Såvida man inte får sparken på grund av effektiviseringar.
ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Absolut, det gäller att spela sina kort rätt. Risken man tar som egen företagare är dock betydligt större.
Valet är naturligtvis fritt. Jag bara påpekade att man som anställd har det löjligt bra.
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Absolut, det gäller att spela sina kort rätt. Risken man tar som egen företagare är dock betydligt större.
Valet är naturligtvis fritt. Jag bara påpekade att man som anställd har det löjligt bra.
Jag kanske inte skulle använda ordet "löjligt" bra. Men visst är det ofta tryggare om det är ett litet nystartat företag du jämför med.
Aha, det där med arbete är alltså inte så viktigt.ericTheDog skrev:Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Jag kanske inte skulle använda ordet "löjligt" bra. Men visst är det ofta tryggare om det är ett litet nystartat företag du jämför med.
Det är så jag jämför. Detta eftersom jag startar eget kommer det bli ett litet nystartat bolag. Har inte direkt resurser att köpa Ericsson.
ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Och valet att vara anställd eller egen är ju fritt....
RedMentalCase skrev:RedCloud skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Och valet att vara anställd eller egen är ju fritt....
Men herrejisses, vad är det roffan säger, väljer man om man vill jobba eller inte?)
Jag tror roffan har genomgått en revolution.
formsvackan skrev:Aha, det där med arbete är alltså inte så viktigt.ericTheDog skrev:Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Det är så jag jämför. Detta eftersom jag startar eget kommer det bli ett litet nystartat bolag. Har inte direkt resurser att köpa Ericsson.
He, he...nä. Hade du haft de resurserna så hade du nog inte suttit här.
ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Aha, det där med arbete är alltså inte så viktigt.ericTheDog skrev:Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Ibland kan det finnas en koppling mellan arbete och lön, men jag tror muppvänstern missat den.
Thetaxpayer skrev:ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Aha, det där med arbete är alltså inte så viktigt.ericTheDog skrev:Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
Ibland kan det finnas en koppling mellan arbete och lön, men jag tror muppvänstern missat den.
Ja de vet ju att pengarna kommer i brevlådan ändå. Även utan arbete.
ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Nja, faktum är att i Sverige har man det löjligt bra som anställd. Att starta eget är en rätt så stor risk. Som anställd dimper lönen ner i lådan och man kan fokusera på att njuta av livet!
He, he...nä. Hade du haft de resurserna så hade du nog inte suttit här.
Hmmm, eller också hade jag det. Vänstermupparna blir ju inte mindre underhållande för att man själv är miljardär...