Själv tänker jag njuta av sommar, sol (lite regn tydligen), jordgubbar, sill och nubbe!
Glad midsommar på er alla!
Vercingetorix skrev:Midsommar: Den enda hedniska högtiden kristendomen aldrig lyckats kidnappa... (Och följdaktligen tillika den enda värd att fira ordentligt....)
Sniperace skrev:sill o pantofflor blir det här, men nubben nobbar jag....
glad midsommar på er alla, UTAN undantag
lazy skrev:Sniperace skrev:sill o pantofflor blir det här, men nubben nobbar jag....
Jag som hade halva min släkt i Skåne under uppväxten och tillbringade mycket tid i Malmö under tonåren kände igen ordet pantofflor men var tvungen att söka på google för att komma ihåg vad det är, sanslöst eller håller jag på att bli dement?
Nubben nobbar jag också men en och annan öl blir det säkert!
Dao skrev:Nu bär det väg till sommarstugan ca 10 dagar, så ni får klara er utan mig här. Forumhögern kan säkert hitta annat att bli arga på under tiden; vädret eller blommorna eller annat "kommunistiskt".
Själv tänker jag njuta av sommar, sol (lite regn tydligen), jordgubbar, sill och nubbe!
glad midsomar Daoren, kom tillbaka snart så vi kan kivas, det är kul! Som sagt, ha en nice ledighet och njut av värmen!!
Sniperace skrev:lazy skrev:Sniperace skrev:sill o pantofflor blir det här, men nubben nobbar jag....
Jag som hade halva min släkt i Skåne under uppväxten och tillbringade mycket tid i Malmö under tonåren kände igen ordet pantofflor men var tvungen att söka på google för att komma ihåg vad det är, sanslöst eller håller jag på att bli dement?
Ja, öl kommer jag dricka lite, köpte hem ett helt flak norrlands guld, förvisso bara 2.8% men det går bra till maten
Lätt att gälömma dialektord om man inte hör dem då och då. vi använder mer ordet päror om potatis, och nypäror, eller nuypotatis fattar sällan nollåttor var är, de kallar det färskpotatis
lazy skrev:Sniperace skrev:lazy skrev:Sniperace skrev:sill o pantofflor blir det här, men nubben nobbar jag....
Ja, öl kommer jag dricka lite, köpte hem ett helt flak norrlands guld, förvisso bara 2.8% men det går bra till maten
Lätt att gälömma dialektord om man inte hör dem då och då. vi använder mer ordet päror om potatis, och nypäror, eller nuypotatis fattar sällan nollåttor var är, de kallar det färskpotatis
Norrlands 3,5 är godare enligt mig. Enligt reklamen den enda folkölen som är drickbar.
Efter nästan 30 år i Stor-Stockholm så säger jag också färskpotatis men jag har inte glömt mitt "ursprung."
öltips!! Brewdog , Dead poneyclub! Eller Punk Ipa.
Dao skrev:Nu bär det väg till sommarstugan ca 10 dagar, så ni får klara er utan mig här. Forumhögern kan säkert hitta annat att bli arga på under tiden; vädret eller blommorna eller annat "kommunistiskt".