+5
Infra
Dao
Sniperace
Vercingetorix
Sossar ee lata
9 posters
Imorgon är en STOR dag!!!!!
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 1
Imorgon är en STOR dag!!!!!
Jag skall hissa min enormt stora svenska flagga och njuta av svenska traditioner. ingen ska få störa vårt firande och jag hoppas jag inte ses som rasist för att jag hissar min fina flagga
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 2
Sv: Imorgon är en STOR dag!!!!!
Skolan jag arbetar på vann ett integrationspris som var riktat till personalen, så vi använder prispengarna till att flyga till Berlin i eftermiddag. (Nej, vi ska inte studera tysk integrationspolitik under 30-talet.)
Så nationaldagen firar jag, lite otippat, på Brandenburger Tor, eller nåt...
Så nationaldagen firar jag, lite otippat, på Brandenburger Tor, eller nåt...
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 3
Jag hissar flaggan på vår skyttegård vid 08 på morgonen och tar ner den vid kl 20.
Undrar om jag skulle hissa vår SKÅNSKA flagga istället
- Inlägg 4
Sniperace skrev:Jag hissar flaggan på vår skyttegård vid 08 på morgonen och tar ner den vid kl 20.
Kör båda!!
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 5
RÖD dag som RÖD dag!
Och lite vila, så får ni hissa upp vilka lakan ni vill!
- Inlägg 6
ja, det var ju en idé.Sossar ee lata skrev:Sniperace skrev:Jag hissar flaggan på vår skyttegård vid 08 på morgonen och tar ner den vid kl 20.
Kör båda!!
- Inlägg 7
Dao skrev:RÖD dag som RÖD dag!
javisst, men räkna inte med att vi vill hissa en röd flagga med hammaren o skäran, ni till vänster är ju väldigt ivriga med röda fanor.
Mmen denna dag är inte en röd dag, det är en BLÅGUL sådan där de flesta är lediga.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 8
Det är inte främst av den anledningenSossar ee lata skrev:Jag skall hissa min enormt stora svenska flagga och njuta av svenska traditioner. ingen ska få störa vårt firande och jag hoppas jag inte ses som rasist för att jag hissar min fina flagga
som du stämplats som rasist här på forat.
1100 fler än förra året, kommande från 150 länder,
har blivit nysvenskar i år. Gläd dig i ditt hjärta
SEEL. Bjud in dom på en sillsvans och nubbe åt den
som vill ha.
- Inlägg 9
Infra skrev:Det är inte främst av den anledningenSossar ee lata skrev:Jag skall hissa min enormt stora svenska flagga och njuta av svenska traditioner. ingen ska få störa vårt firande och jag hoppas jag inte ses som rasist för att jag hissar min fina flagga
som du stämplats som rasist här på forat.
1100 fler än förra året, kommande från 150 länder,
har blivit nysvenskar i år. Gläd dig i ditt hjärta
SEEL. Bjud in dom på en sillsvans och nubbe åt den
som vill ha.
16600 var det enligt aftonbladet, och ca 75% av dessa försörjs till 100% av samhället, dvs de arbetandes skatteinvetalningar.
16.600 som ska ha bostad när dessa inte ens räcker till ungdomar som behöver flytta hemifrån föräldrahemmet för att bilda ny familj.
och nej, jag bjuder inte på något så simpelt som sillsvans, det blir nog hellre grillade tjocka fläskrevben som först kokts, sedan grillats, gissa om det blir mört och gott, och e du vad, väldigt många av de som kallas muslimer hugger in med hjärtans lust. (men så är det ju så att de bara KALLAS muslimer eftersom de kommer från mena)
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 10
Sossar ee lata skrev:Jag skall hissa min enormt stora svenska flagga
Det gör du rätt i !
Sossar ee lata skrev:och njuta av svenska traditioner.
Vilka svenska traditioner tänker du på i detta fall ?
Sossar ee lata skrev:ingen ska få störa vårt firande
Det är bra lås in dig och sup du !
Sossar ee lata skrev:och jag hoppas jag inte ses som rasist för att jag hissar min fina flagga
Nej absolut inte pga att du hissar din flagga. Själv har jag en T-shirt med svenska flaggan på, och fortfarande stolt över vårt land, ditt, mitt och alla Svenskar, mörka som ljusa, Muslimer som kristna och ateister. Tyvärr inte lika stolt över landet som det blivit de senaste 15 åren .... men fortfarande stolt.
Själv tycker jag det är helt OK för de som vill fira den dagen, men jag är inte spec mycket för varken Jul, Påsk, Midsommar, 1:a Maj, eller nationaldagen
- Inlägg 11
Sniperace skrev:Dao skrev:RÖD dag som RÖD dag!
javisst, men räkna inte med att vi vill hissa en röd flagga med hammaren o skäran, ni till vänster är ju väldigt ivriga med röda fanor.
Mmen denna dag är inte en röd dag, det är en BLÅGUL sådan där de flesta är lediga.
Jaha, OK!
På min almanacka var den betecknad som röd, dock...
- Inlägg 12
16600 nysvenskar16600 var det enligt aftonbladet
fler än förra året - det är måååånga nysvenskar det.
Enligt Sv Radio var det 1100 fler än förra året vilket låter
rimligare.
- Inlägg 13
som en ledig dag, inte politiskt röd om du nu inbillade dig detDao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:RÖD dag som RÖD dag!
Jaha, OK!
- Inlägg 14
Infra skrev:
16600 nysvenskar16600 var det enligt aftonbladet
fler än förra året - det är måååånga nysvenskar det.
Enligt Sv Radio var det 1100 fler än förra året vilket låter
rimligare.
men tyvärr stämmer aftonbladets artikel med vad migrationsverket rapporterar
- Inlägg 15
Sniperace skrev:som en ledig dag, inte politiskt röd om du nu inbillade dig detDao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:RÖD dag som RÖD dag!
Jaha, OK!
Näähhhääää???
- Inlägg 16
Jag är fortfarande nyfiken på vilka svenska traditioner Seel skall ägna sig åt idag
- Inlägg 17
F.I.S.T skrev:Jag är fortfarande nyfiken på vilka svenska traditioner Seel skall ägna sig åt idag
Undrar om han inte hoppar groda och dricker hojtarolja.
- Inlägg 18
Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
Soligt & varmt väder gör inte saken sämre
- Inlägg 19
Sossar ee lata skrev:Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
Åhå så dina egna vanor, är svensk tradition, makalöst vilken hybris !
Själv blev jag glad av Tåget för nationaldagen i min stad var det svenskar, nysvenskar, flyktingar, Somalier som gick och viftade flaggor tillsammans
- Inlägg 20
Du ska hoppa säck också. Vi nöjer oss inte med mindre.Sossar ee lata skrev:Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
- Inlägg 21
Infra skrev:Du ska hoppa säck också. Vi nöjer oss inte med mindre.Sossar ee lata skrev:Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
Hahaha Jag ska ingenting som ni säger Gå ni i era fina tåg med somalier etc, akta så inte bilen blir uppeldad. Själv njuter jag i solen tittandes på områdets största flagga som sitter i min flaggstång......
- Inlägg 22
Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Du ska hoppa säck också. Vi nöjer oss inte med mindre.Sossar ee lata skrev:Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
Hahaha Jag ska ingenting som ni säger Gå ni i era fina tåg med somalier etc, akta så inte bilen blir uppeldad. Själv njuter jag i solen tittandes på områdets största flagga som sitter i min flaggstång......
Stor flagga , mindervärdighetskomplex ?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 23
F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Du ska hoppa säck också. Vi nöjer oss inte med mindre.Sossar ee lata skrev:Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
Ja jösses vilken stjärndebattör du är fistaren du lider väl inte av hybris?
- Inlägg 24
.F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Infra skrev:Du ska hoppa säck också. Vi nöjer oss inte med mindre.Sossar ee lata skrev:Klart ni ska få vet vad jag gör. Traditionen är att äta god svensk mat, dricka lite gott svenskt öl med underbart trevliga svenska vänner
Stor flagga stor svensk man!! Inte en somalisk analfabet så långt ögat når!!
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 25
gåshud och hissa flaggan, flaggdag i helgen med.