Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
redalert
Thetaxpayer
Dao
Sniperace
F.I.S.T
Sossar ee lata
10 posters

    Jorå, dom är som oss.........

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:37

    Secrist skrev:Men det är inte i den betydelsen delar av vänstern utgår från när de använder begreppet.

    Förstår det. Vänstern är ju lite luddiga i sin övertygelse. De är bara för kapitalismen när de tjänar på det. Oavsett om det är pengar eller väljare.

    De är sällan luddiga i den frågan. Om du stannar till och lyssnar ibland, kan du säkert hänga med mer...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  Dao 2013-05-29, 14:41

    Thetaxpayer skrev:Men det är fortfarande ingen svensk traditon. Min länk visade ju att det snarare är en utländsk tradition även det du hävdar är en svensk. Sedan att du vägrar se skillnaden på ett hedersmord där hela släkten deltar mot ett fyllemord kan ju inte jag hjälpa. Men ingen har påstått att detär en TRADITION i dessa länder så vitt jag sett bara att det är i dessa länder det förekommer(och numera också i Sverige då det blivit importerat hit från MENA).

    Ja, "vi" har bara snälla och trevliga traditioner, och "de" har bara dumma och otrevliga...

    Vi har hört det förut...

    Nej, företeelsen är i minoritet i alla länder, och där den förekommer är det kvarlevor bland främst fattiga och utsatta grupper i marginalen.

    Den svenska traditionen med hustrumisshandel, i olika former, är inte marginell...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  F.I.S.T 2013-05-29, 17:41

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Ja inte är det en svensk tradition som du så illrött påstod i alla fall. bounce

    Intressant synpunkt att det inte är en svensk tradition när en minoritet svenskar begår hustrumisshandel i fyllan,och även till döds, medan ni anser att det är det när en minoritet av invandrare som utför "hedersmord.


    Vilka är ni som anser detta? Det är väl inte så att du hittar på åsikter om andra? Shocked

    Menar du på fullt allvar att du undgått detta att en stor del av forumhögern gör skillnad på minoritetshandlingar av Svenskar, och minoritetshandlingar av invandrare ? .... För mig låter det som du gör dig dum bara





    Men det är fortfarande ingen svensk traditon. Min länk visade ju att det snarare är en utländsk tradition även det du hävdar är en svensk. Sedan att du vägrar se skillnaden på ett hedersmord där hela släkten deltar mot ett fyllemord kan ju inte jag hjälpa. Men ingen har påstått att detär en TRADITION i dessa länder så vitt jag sett bara att det är i dessa länder det förekommer(och numera också i Sverige då det blivit importerat hit från MENA).

    Att du väljer att blunda för det ena, och förstora upp det andra är ditt val.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  F.I.S.T 2013-05-29, 17:43

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men det är inte i den betydelsen delar av vänstern utgår från när de använder begreppet.

    Förstår det. Vänstern är ju lite luddiga i sin övertygelse. De är bara för kapitalismen när de tjänar på det. Oavsett om det är pengar eller väljare.

    Vilken är enligt dig "vår" övertygelse" ?

    Du får ha laga tänder som egen företagare med inte ett brutet finger.

    Eh jag tror du har gjort ett meningsbyggnadsfel eller skrivit på fornnordiska, vänligen omformulera så det går att förstå vad du anser att vänsterns övertygelse består i
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-29, 18:01

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Ja inte är det en svensk tradition som du så illrött påstod i alla fall. bounce

    Intressant synpunkt att det inte är en svensk tradition när en minoritet svenskar begår hustrumisshandel i fyllan,och även till döds, medan ni anser att det är det när en minoritet av invandrare som utför "hedersmord.


    Vilka är ni som anser detta? Det är väl inte så att du hittar på åsikter om andra? Shocked

    Menar du på fullt allvar att du undgått detta att en stor del av forumhögern gör skillnad på minoritetshandlingar av Svenskar, och minoritetshandlingar av invandrare ? .... För mig låter det som du gör dig dum bara








    Men det är fortfarande ingen svensk traditon. Min länk visade ju att det snarare är en utländsk tradition även det du hävdar är en svensk. Sedan att du vägrar se skillnaden på ett hedersmord där hela släkten deltar mot ett fyllemord kan ju inte jag hjälpa. Men ingen har påstått att detär en TRADITION i dessa länder så vitt jag sett bara att det är i dessa länder det förekommer(och numera också i Sverige då det blivit importerat hit från MENA).

    Att du väljer att blunda för det ena, och förstora upp det andra är ditt val.






    Det enda jag påstått är att det inte är en svensk tradition. Tråkigt att du inte kan ta till dig det.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  Secrist 2013-05-29, 18:07

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men det är inte i den betydelsen delar av vänstern utgår från när de använder begreppet.

    Förstår det. Vänstern är ju lite luddiga i sin övertygelse. De är bara för kapitalismen när de tjänar på det. Oavsett om det är pengar eller väljare.

    Vilken är enligt dig "vår" övertygelse" ?

    Du får ha laga tänder som egen företagare med inte ett brutet finger.

    Eh jag tror du har gjort ett meningsbyggnadsfel eller skrivit på fornnordiska, vänligen omformulera så det går att förstå vad du anser att vänsterns övertygelse består i

    Ok med privat tandvård men inte ok med privat läkare.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  F.I.S.T 2013-05-29, 22:08

    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men det är inte i den betydelsen delar av vänstern utgår från när de använder begreppet.

    Förstår det. Vänstern är ju lite luddiga i sin övertygelse. De är bara för kapitalismen när de tjänar på det. Oavsett om det är pengar eller väljare.

    Vilken är enligt dig "vår" övertygelse" ?

    Du får ha laga tänder som egen företagare med inte ett brutet finger.

    Eh jag tror du har gjort ett meningsbyggnadsfel eller skrivit på fornnordiska, vänligen omformulera så det går att förstå vad du anser att vänsterns övertygelse består i

    Ok med privat tandvård men inte ok med privat läkare.

    Det stämmer att det är skillnad på vilken typ av vård som definitivt inte passar sig för privatisering, och vilka som är möjliga att driva privat. Ang tandvård tycker jag dock inte att det är bra som det är nu, när det är en klassfråga om vilka som har råd att laga sina tänder. I de fall som privat vård finns etablerad, och kan tänkas fortsätta samexistera med landstingsvård i form av tex terapi så borde det fortfarande vara så att om vården är bra och fungerar, så skall alla ha möjlighet att tillgå den, annars är det fel på systemet. spec när man kan få avdrag för att damma lampkronor om man är rik nog, men inte få hjälp med depressioner och tänder.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  Secrist 2013-05-29, 22:16

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Men det är inte i den betydelsen delar av vänstern utgår från när de använder begreppet.

    Förstår det. Vänstern är ju lite luddiga i sin övertygelse. De är bara för kapitalismen när de tjänar på det. Oavsett om det är pengar eller väljare.

    Vilken är enligt dig "vår" övertygelse" ?

    Du får ha laga tänder som egen företagare med inte ett brutet finger.

    Eh jag tror du har gjort ett meningsbyggnadsfel eller skrivit på fornnordiska, vänligen omformulera så det går att förstå vad du anser att vänsterns övertygelse består i

    Ok med privat tandvård men inte ok med privat läkare.

    Det stämmer att det är skillnad på vilken typ av vård som definitivt inte passar sig för privatisering, och vilka som är möjliga att driva privat. Ang tandvård tycker jag dock inte att det är bra som det är nu, när det är en klassfråga om vilka som har råd att laga sina tänder. I de fall som privat vård finns etablerad, och kan tänkas fortsätta samexistera med landstingsvård i form av tex terapi så borde det fortfarande vara så att om vården är bra och fungerar, så skall alla ha möjlighet att tillgå den, annars är det fel på systemet. spec när man kan få avdrag för att damma lampkronor om man är rik nog, men inte få hjälp med depressioner och tänder.

    Finns ingen skillnad i tillgången på offentlig eller privat vård. Det enda man behöver göra är att anmäla vilken vårdcentral man vill gå till. Hur svårt är det? Rolling Eyes

    Sponsored content


    Jorå, dom är som oss......... - Sida 3 Empty Sv: Jorå, dom är som oss.........

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 02:12