Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


2 posters

    Revolt enligt INFRA

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Revolt enligt INFRA Empty Revolt enligt INFRA

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-05-21, 14:45

    http://www.metro.se/nyheter/arets-mest-valdsamma-period-ar-har/EVHmeq!r3Bfmu6MccJNQ/

    Några som säger ifrån och ger sig på oskyldiga, då är det revolt.....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Revolt enligt INFRA Empty Sv: Revolt enligt INFRA

    Inlägg  Infra 2013-05-30, 11:41

    Vilka som är de skyldiga och oskyldiga i sammanhanget syns inte på
    ytan som du tror.

    Att vägra se politiken bakom fattigdomen, utanförskapet och svaret
    på det, är futtigt, ytligt och negligerbart.

    Skarsgård tillhör dom som lyfter frågan om politiken bakom våldet.
    Så här skriver han:


    "Att påpeka det är inte att fastslå att våld är bra eller dåligt, utan att försöka förstå varifrån det kommer. Vissa har dock svårt att hålla isär korten. I Dagens Nyheter (25 maj) tillskriver Kajsa Ekis Ekman mig åsikten att ”det enda som återstår är att bränna bilar”. Mitt ifrågasättande av hur mina medelklassbekanta jublar över uppstädningen av Fittja innebär enligt Ekis att jag därmed också fördömer alla Fittjabor som inte deltar i upploppen.


    Låt mig vara tydlig. Jag ifrågasätter inte eleverna som städade i Fittja centrum, och jag har full förståelse för de lokalbor som protesterar mot kravallerna. Min kritik är riktad mot de politiker och Facebook-tyckare som på bekvämt avstånd från bilbränderna moraliserar över de kravallande ungdomarna. Mot dem som genom att blunda för det strukturella våld som drabbar segregerade låginkomstområden – påtvingade utförsäljningar, ökande barnfattigdom och ungdomsarbetslöshet, sjunkande skolresultat och växande klyftor – reducerar upploppen till obegripliga utbrott från arga unga män."



    http://www.aftonbladet.se/kultur/article16870141.ab


    (Ursäkta. Men jag såg först inte att FIST också hade lagt in samma länk.
    Ja. Den tål vilket fall att läsas flera gånger).

      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 10:43