Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
R.O.F.L
Secrist
Dao
F.I.S.T
RedCloud
9 posters

for oil and freedom #538

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

for oil and freedom  #538 Empty for oil and freedom #538

Inlägg  RedCloud 2010-02-22, 14:18

Amerikanska stridsplan bombade tre minibussar fulla av civila i tron att de var talibankrigare. 27 dog. Tio skadades.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article6655273.ab

Den förutsägbara bombhögern på forumet kommer att tala om "det omöjliga i att undvika civila offer".

och detta amerikanska krig är vi också delaktiga i....

fy fan på ren svenska

For oil and freedom....

for oil and freedom  #538 Nato_victim2
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

for oil and freedom  #538 Empty Sv: for oil and freedom #538

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-22, 14:24

RedCloud skrev:Amerikanska stridsplan bombade tre minibussar fulla av civila i tron att de var talibankrigare. 27 dog. Tio skadades.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article6655273.ab

Den förutsägbara bombhögern på forumet kommer att tala om "det omöjliga i att undvika civila offer".

fy fan på ren svenska

For oil and freedom....

for oil and freedom  #538 Nato_victim2

Men du förstår RC ... USA "försvarar sig bara" ... mot dessa "terroristungar" scratch
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-02-22, 15:04

Det vanliga är att ockupationsmakten i efterhand gör dessa oskyldiga till "talibaner"!

Men troligen han någon journalist få reda på detta innan soldaterna hunnit dölja det!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

for oil and freedom  #538 Empty Höger?

Inlägg  Secrist 2010-02-22, 18:33

Fast de enda som vill dra bort alla svenska styrkor och överlämna makten till talibanerna är vänstrpartiet vilket gör att svenska riksdagen är befolkad av "bombhöger".
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-02-22, 19:06

Secrist skrev:Den förutsägbara bombhögern på forumet kommer att tala om "det omöjliga i att undvika civila offer".

Fast de enda som vill dra bort alla svenska styrkor och överlämna makten till talibanerna är vänstrpartiet vilket gör att svenska riksdagen är befolkad av "bombhöger".

Sd vill också ta bort våra styrkor från Afghanistan, något dem kommer fortsätta driva vid ev. inträde i riksdagen.
    SD är väldigt likt Vp i många frågor.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-22, 20:48

R.O.F.L skrev:
    Secrist skrev:Den förutsägbara bombhögern på forumet kommer att tala om "det omöjliga i att undvika civila offer".

Sd vill också ta bort våra styrkor från Afghanistan, något dem kommer fortsätta driva vid ev. inträde i riksdagen.

Inte alls !!
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-22, 20:52

F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:

Inte alls !!
    joo faktiskt är det så.....om man väljer att titta lite närmare och inte skriker rasist hela tiden
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-02-22, 20:58

F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:

Inte alls !!

Jomenvisst!

Men det är klart att det är svårt att se om man blundar med båda ögonen!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-23, 01:19

redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:

Inte alls !!

Jomenvisst!

Men det är klart att det är svårt att se om man blundar med båda ögonen!

....eller oxå kan man ju påpeka på vilket sätt de är lika då !!??....
    Det finns säkert möjlighet till detta , med partiprogram på nätet och allt
    Jag vet bara en, max två frågor... Och det ena är utträde ur EU... vilket jag i sak står bakom..

Sedan när man ändå är i farten så kan man ju då jämföra med andra riksdagspartiers program, och kanske komma fram till att SD ligger närmare dom än V....

Vad gäller invandringspolitiken ligger de ju betydligt närmare M och FP ....
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-02-23, 07:58

Kan bara säga att författaren till denna tråd är en ynklig och sjuk, patetisk människa som försöker profitera på andras lidande!!! Aldrig ett ord om när talibanerna medvetet dödar det afghanska folket. När NATO är inblandat i en olycka lyfts det fram för att det spelar hanses , samt ytterligare några, USA hat i händerna! Er agenda är densamma som talibanernas och jag förstår att ni sympatiserar med dem som drar in civila i stridszonen som mänskliga sköldar!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-23, 09:06

Dumstaine skrev:Kan bara säga att författaren till denna tråd är en ynklig och sjuk, patetisk människa som försöker profitera på andras lidande!!!

Bra försvar för USAs slakt av civila.....

Dumstaine skrev:Aldrig ett ord om när talibanerna medvetet dödar det afghanska folket.

Usch stygga talibaner !

Dumstaine skrev:När NATO är inblandat i en olycka lyfts det fram för att det spelar hanses , samt ytterligare några, USA hat i händerna!

EN OLYCKA ?

Dumstaine skrev:Er agenda är densamma som talibanernas

källa ?

Dumstaine skrev:
    jag förstår att ni sympatiserar med dem som drar in civila i stridszonen som mänskliga sköldar!

Vad har Israels armé med det här att göra ?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2010-02-23, 09:41

RedCloud skrev:
    Dumstaine skrev:Kan bara säga att författaren till denna tråd är en ynklig och sjuk, patetisk människa som försöker profitera på andras lidande!!!

Bra försvar för USAs slakt av civila.....

Dumstaine skrev:Aldrig ett ord om när talibanerna medvetet dödar det afghanska folket.

Usch stygga talibaner !

Dumstaine skrev:När NATO är inblandat i en olycka lyfts det fram för att det spelar hanses , samt ytterligare några, USA hat i händerna!

EN OLYCKA ?

Dumstaine skrev:Er agenda är densamma som talibanernas

källa ?

Dumstaine skrev:
    jag förstår att ni sympatiserar med dem som drar in civila i stridszonen som mänskliga sköldar!

Vad har Israels armé med det här att göra ?

Upps nu har du lyckats överbelasta dem hjärnceller som är kvar , efter FOX hjärntvätt Smile
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-02-23, 09:51

theward skrev:
    F.I.S.T skrev:
    R.O.F.L skrev:

Inte alls !!

Helt galet TheWard , det finns inte ens "-15" promille likadant emellan V och "SD-inavels" politik. Hos "SD inavel" är dubbelspel mellan gallerier väldigt lätt att se , tillexempel dem vill ha Svenska soldater tillbaka ifrån Afghanistan , men gärna supportar fascist stat Israel och hetsar mot Muslimer här i Sverige.

Som sagt du har överraskat mig med denna slutsats.
    joo faktiskt är det så.....om man väljer att titta lite närmare och inte skriker rasist hela tiden
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-23, 10:11

Jag tycker det detta svart/vitt tänkandet och "vi är suprerbra, de är genomuslatänket" och argumenten.
    Är mkt tröttsamma...
    Bara för jag har hjärtat en aning mer åt vänster från mittlinjen, innebär det inte att jag hatar all tannat och vägrar ta in information och andra argument
    Det är mer än några promille och det är fler än ett par frågor där V och SD har samma åsikter...
    Där Sd blir en aning extreama åt ett håll, blir V extrema åtandra hållet.
    Då tänker jag på Invandrarpolitiken...
    V har liksom MP , ganska naiv inställning i vissa frågor och glömmer bort att saker faktiskt kostar och ställer till problem.
    SD fokuserar istället för mkt på invandring och flyktingpolitiken och ser bara kostnader och problem med detta.....
    Min åsikt ligger varken hos V eller SD i flyktingpolitiken, men jag ser ju alla problem ovi kan inte fortsätta vara de som tar emot procentuellt så många fler människor, än övriga Europa.
    Alla måste ta sitt ansvar, inte bara vi, det har vi inte råd med
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Inlägg  KickTheRasist 2010-02-23, 10:29

citat:
    "Jag tycker det detta svart/vitt tänkandet och "vi är suprerbra, de är genomuslatänket" och argumenten."

Jag tycker att det skall vara "ALDRIG" vara tröttsam att påpeka vilket rasist propaganda och bajseri Åkesson och hans inavlade gäng spiller runt omkring.

Bland annat hets mot invandrare och muslimer i andra hand , vilket "V" inte gör och aldrig gjort.

citat:

"Är mkt tröttsamma..."

Kommer då 97 % av Svenska befolkningen tycka på så sätt , då kommer vi garanterat ha nazister i svenska riksdagen , blir det då tröttsam också ?

citat:
    "Där Sd blir en aning extreama åt ett håll, blir V extrema åtandra hållet.
    Då tänker jag på Invandrarpolitiken..."

Det ända som jag ser s.k extremt hos "V" är nobben av rasister Smile..

citat:
    "V har liksom MP , ganska naiv inställning i vissa frågor och glömmer bort att saker faktiskt kostar och ställer till problem."

Det finns både Svenskar och ny Svenskar som ställer till problem skulle du ha sagt , och det är vi alla medvetna om , därför vi har laggar här i Sverige , denna boken är väldigt tjock och fungerar suveränt.

citat:
    "SD fokuserar istället för mkt på invandring och flyktingpolitiken och ser bara kostnader och problem med detta....."

Kostnader finns , men om det blir för dyrt då tror jag inte att vi behöver Inavel politik att inse detta .

citat:
    "Min åsikt ligger varken hos V eller SD i flyktingpolitiken, men jag ser ju alla problem ovi kan inte fortsätta vara de som tar emot procentuellt så många fler människor, än övriga Europa."

Det finns ju ordning och regel som dem flesta EU länder har skrivit under , och det är att dem skall ta ett vist procent av asylsökande därmed är Sverige också inräknat.

Vilket land tar procentuellt mest , vet jag inte ... men du kanske har något källan på det att just Sverige tar mest har du det ??

MVH
    //KTR
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-02-24, 19:57

upp för demokratin
    RedCloud
    RedCloud