Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

2 posters

ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet....

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet.... Empty ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet....

Inlägg  RedCloud 2013-04-17, 13:58

Att den Sverigedemokratiska riksdagsmannen Thoralf Alfsson har många strängar på sin lyra har väl inte undgått någon. Förresten, många strängar var väl dock att ta i, han har ju bara en sträng att spela på, och den ljuder faktiskt ganska falskt.

Men men… Nu har dock Thoralf gett sig på att recensera en barnbok? ”Förstagluttarna B.”

Och den sågar han med kommentaren att den är skriven av fosterlandsförnekare!? Och det förmodligen enbart efter att han har läst dessa rader i barnboken:

”Min morfar har också suttit i fängelse, sa Anna-Maria. Där slog dom honom. Sen flydde han till Sverige.

-Så då är du inte svensk? Sa Elin. Det trodde jag.

-Jo, jag är svensk. Jag är född här.

-Det är orättvist, suckade Berta. Varför ska jag vara så vanlig? Jag känner ingen som har suttit i fängelse och jag kommer bara från Sverige.”

ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet.... F%C3%B6rstagluttarna

Thoralf drar i vanlig ordning sin egen något förvirrade slutsatts om bokens innehåll:

”Det är givetvis bättre att vara invandrare och ha en släkting som suttit i fängelse än att bara vara vanlig svensk. Jag blir så trött på detta.”

Uppenbarligen är det så att denna ”klockrena” recension tog all kraft ur Thoralf då han därefter blev än mer tröttare.

”Idag är jag trött! Trött på både det ena och det andra. Jag kollade golf inatt. Därför är jag också trött. Trött på datorer som krånglar. Trött på allt som måste göras! Idag saknar jag helt enkelt energi!”

Bara lugn Thoralf. Vi andra är också trötta. Trötta på alla dessa klart meningslösa inlägg du gör på din blogg där du utmålar invandrare som det onda i det svenska samhället och sprider dina rasistiska islamofobiska teser och dessutom har mage att kalla de som är för ett mångkulturellt samhälle för fosterlandsförnekare.

http://slutpixlat.blogspot.se/
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet.... Empty Sv: ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet....

Inlägg  Sniperace 2013-04-17, 14:03

RedCloud skrev:Att den Sverigedemokratiska riksdagsmannen Thoralf Alfsson har många strängar på sin lyra har väl inte undgått någon. Förresten, många strängar var väl dock att ta i, han har ju bara en sträng att spela på, och den ljuder faktiskt ganska falskt.

Men men… Nu har dock Thoralf gett sig på att recensera en barnbok? ”Förstagluttarna B.”

Och den sågar han med kommentaren att den är skriven av fosterlandsförnekare!? Och det förmodligen enbart efter att han har läst dessa rader i barnboken:

”Min morfar har också suttit i fängelse, sa Anna-Maria. Där slog dom honom. Sen flydde han till Sverige.

-Så då är du inte svensk? Sa Elin. Det trodde jag.

-Jo, jag är svensk. Jag är född här.

-Det är orättvist, suckade Berta. Varför ska jag vara så vanlig? Jag känner ingen som har suttit i fängelse och jag kommer bara från Sverige.”

ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet.... F%C3%B6rstagluttarna

Thoralf drar i vanlig ordning sin egen något förvirrade slutsatts om bokens innehåll:

”Det är givetvis bättre att vara invandrare och ha en släkting som suttit i fängelse än att bara vara vanlig svensk. Jag blir så trött på detta.”

Uppenbarligen är det så att denna ”klockrena” recension tog all kraft ur Thoralf då han därefter blev än mer tröttare.

”Idag är jag trött! Trött på både det ena och det andra. Jag kollade golf inatt. Därför är jag också trött. Trött på datorer som krånglar. Trött på allt som måste göras! Idag saknar jag helt enkelt energi!”

Bara lugn Thoralf. Vi andra är också trötta. Trötta på alla dessa klart meningslösa inlägg du gör på din blogg där du utmålar invandrare som det onda i det svenska samhället och sprider dina rasistiska islamofobiska teser och dessutom har mage att kalla de som är för ett mångkulturellt samhälle för fosterlandsförnekare.

http://slutpixlat.blogspot.se/

men det är väl inte annorlunda än att rasistförklara en tecknad bok för att den har en svart trasdockefigur?
    att rasistanklaga för att en glass heter nogger black osv osv
    men i det fallet vad det inte många antirasister som tyckte det var löjligt, tvärtom instämde de i kören Smile

men hur är det finns någonb länk till denna recension? är den på thoralfs blogg och vilken adress har denna?

tycker det är ganska kasst att det inte finns någonb såddanb länk utan bara ett påstående även om det stämmer
    RedCloud
    RedCloud

ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet.... Empty Sv: ÄNNU mer stolleprov från rasistpartiet....

Inlägg  RedCloud 2013-04-17, 14:09

tycker det är ganska kasst att det inte finns någonb såddanb länk utan bara ett påstående även om det stämmer

Lika kasst som att använda en bild på mördade judar i ett nazistiskt koncentrationsläger och påstå att det är gulag ?

Om du hade varit uppmärksam så hade du sett att det finns en länk i artikeln till rassens blogg.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-17, 14:16

RedCloud skrev:

Lika kasst som att använda en bild på mördade judar i ett nazistiskt koncentrationsläger och påstå att det är gulag ?

Om du hade varit uppmärksam så hade du sett att det finns en länk i artikeln till rassens blogg.
    var var den länken? jag såg inte någonstans en hänvisning dit
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-04-17, 14:19

Såvida du inte är färgblind så finns den där....den står i rött
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-17, 14:20

RedCloud skrev:

Såvida du inte är färgblind så finns den där....den står i rött

Jag ÄR färgblind.... dvs utsatt för dikriminering..... Sad
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-04-17, 14:26

Jag ÄR färgblind.... dvs utsatt för dikriminering...

Jag misstänkte det eftersom du inte såg den, du får den här:

http://thoralf.bloggplatsen.se/2013/04/15/9733245-bara-svensk/
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-17, 14:34

RedCloud skrev:
    Jag ÄR färgblind.... dvs utsatt för diskriminering...

Jag misstänkte det eftersom du inte såg den, du får den här:

http://thoralf.bloggplatsen.se/2013/04/15/9733245-bara-svensk/
    Tack, men var DET något att bli så upprörd över?
    det är ju inte mer än en liten åsikt som inte är så farlig
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-04-17, 14:36

Att rasisthögern har tagit på sig att avgöra vilka som är folkfienden och vilka som inte är det är ganska allvarligt.

"fosterlandsförnekare!" men herre jävlar....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-17, 14:41

RedCloud skrev:

Att rasisthögern har tagit på sig att avgöra vilka som är folkfienden och vilka som inte är det är ganska allvarligt.

"fosterlandsförnekare!" men herre jävlar....

Frågan är hur allvarlig han var, och jag såg det som en ganska komisk situation där.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-04-17, 15:08

Frågan är hur allvarlig han var

Förmodligen 100%, SD-rassarnas vägar äro outgrundliga när det gäller att hitta fel...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-04-17, 15:10

RedCloud skrev:
    Frågan är hur allvarlig han var

Förmodligen 100%, SD-rassarnas vägar äro outgrundliga när det gäller att hitta fel...

du menar på samma sätt som antirasisterna och nogger black osv osv?
    kanske, samma andas barn som inte vill annat än hitta (på)fel?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 22:06