Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Secrist
Sossar ee lata
Redvictory
7 posters

Nazi Tyskar !

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Nazi Tyskar ! Empty Nazi Tyskar !

Inlägg  Redvictory 2013-04-13, 10:18

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article9667.ab

Bra att de visar en film om hur det kan bli och nazihögern får bestämma! jag anar vilka som vill ta bort filmen i rädsla för rejält tapp inför valet!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Nazi Tyskar ! Empty Sv: Nazi Tyskar !

Inlägg  Sossar ee lata 2013-04-13, 10:24

Redvictory skrev:http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article9667.ab

Bra att de visar en film om hur det kan bli och nazihögern får bestämma! jag anar vilka som vill ta bort filmen i rädsla för rejält tapp inför valet!

Haha gud vad du är sjuk!! Ps så där är det i kommunistländer...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-04-13, 10:33

Redvictory skrev:http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/samhalle-och-politik/article9667.ab

Vi kanske skulle ha en film som visar vad som händer om kommunisterna får makten också?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-04-13, 12:13

Secrist skrev:

Vi kanske skulle ha en film som visar vad som händer om kommunisterna får makten också?

Filmen visade ju exakt hur det var i kommunistländerna. även dessa hölls noga rena från invandrare, det var förbjdet att diskutera religion, det var absolut förbjudet att tala om korruption i landet, det var till och med förbjudet att skojaq om ledarnas mustascher....

så, detta verkade ju inte likna nassar på det sättet utan än mer jst kommunistländernas terror mot det egna folket
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Inlägg  Sossar ee lata 2013-04-13, 19:37

Vips så svepte RV en dunk norrländskt hembränt och somnade om väldigt bitter.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-13, 23:15

Är det kanske SD som vill förbjuda disskussioner om invandring och religion? Laughing

Är inte detta i själva verket en reklamfilm för SD som väl inte vill att vi skall diskutera något annat än islam och invandring?

Hur TÄNKTE du EGENTLIGEN RV?
    Nej visst ja, att TÄNKA tillhör ju inte ditt kompetensområde. Twisted Evil
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-04-13, 23:55

Jag tycker att reklamfilmen var bra men jag förstår att vissa ville förbjuda den. Smile
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-14, 00:15

lazy skrev:Jag tycker att reklamfilmen var bra men jag förstår att vissa ville förbjuda den. Smile
    Jo, denna film kunde gjorts på vilket annat språk som helst och budskapet hade blivit identiskt. Det som gör den känslig för tyskar är att de förmodligen har tröttnat på att ständigt påminnas om sina föräldrars misstag. Detta beror ju helt enkelt på att när man beskriver en i framtiden överstatlig nation så finns gärna kopplingen till nazismen. Är det på tyska så kommer kopplingen nästan oavsett budskap.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-04-14, 01:30

DirtyDog skrev:
    lazy skrev:Jag tycker att reklamfilmen var bra men jag förstår att vissa ville förbjuda den. Smile
    Jo, denna film kunde gjorts på vilket annat språk som helst och budskapet hade blivit identiskt. Det som gör den känslig för tyskar är att de förmodligen har tröttnat på att ständigt påminnas om sina föräldrars misstag. Detta beror ju helt enkelt på att när man beskriver en i framtiden överstatlig nation så finns gärna kopplingen till nazismen. Är det på tyska så kommer kopplingen nästan oavsett budskap.

Där har det blivit fel, tyskarna är de som slagit hårdast mot nynazister men "vi" har fortfarande en inre misstänksamhet mot dem, fel, fel, fel..inget barn är skyldig för vad deras föräldrar/farföräldrar gjort.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-04-14, 12:51

lazy skrev:
    DirtyDog skrev:

Där har det blivit fel, tyskarna är de som slagit hårdast mot nynazister men "vi" har fortfarande en inre misstänksamhet mot dem, fel, fel, fel..inget barn är skyldig för vad deras föräldrar/farföräldrar gjort.

Utom Svenskar då förstås som också måste bära övriga europeers och Amerikaners skuld.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:41