Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
Secrist
Dao
Sossar ee lata
Thetaxpayer
8 posters

Rasism kostade man livet

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Rasism kostade man livet - Sida 2 Empty Sv: Rasism kostade man livet

Inlägg  Dao 2013-04-05, 22:03

Gandalf skrev:Varför tycker du det?

Jag har väl rätt att tycka vad jag vill? I min världsbild ingår arbete och försörjning för samhälle och familj som den viktigaste livsmeningen, eller har jag fel? Är det Fascism, Rasism eller Nazism att tycka så?

Självklart får du tycka vad du vill, och jag har rätt att fråga varför du tycker som du tycker!

Vad har det med er konstiga världsbild att göra?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-04-05, 22:12

Dao skrev:
    Sniperace skrev:gjorde VI?
    LÄNK KÄLLA TACK!

Så frågan var vinklad? du är patetisk Dåren

Seel hävdade i inlägg #6, och DD och du har försökt bortförklara det hela.

Ja, frågan var vinklad, eftersom du klargjorde vad du ville jag skulle svara!
    nej jag frågade om du anser att han hade fel i uttalandet och om du isåfall tar avstånd från det. inget om att du ska ge det svar jag skulle gett.

vad gäller resten är det fria fantasier från dig. men kanske kan drt vara så att det är så du vägrar ju att ge ett rakt ärligt svar. Men det är ju symptomatiskt för dig
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-04-05, 22:48

Dao skrev:
    Gandalf skrev:Varför tycker du det?

Jag har väl rätt att tycka vad jag vill? I min världsbild ingår arbete och försörjning för samhälle och familj som den viktigaste livsmeningen, eller har jag fel? Är det Fascism, Rasism eller Nazism att tycka så?

Självklart får du tycka vad du vill, och jag har rätt att fråga varför du tycker som du tycker!

Vad har det med er konstiga världsbild att göra?

Självklart får vi tycka vad vi vill men vi har en konstig världsbild...

http://www.expressen.se/gt/har-hotas-politiker-med-basebolltran/
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-04-05, 22:54

Glömde visst, vår framtid? WOW vad jag ser fram emot att bli pensionär i Sverige.. Wink

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-04-05, 22:59

lazy skrev:[font=Verdana]Glömde visst, vår framtid? WOW vad jag ser fram emot att bli pensionär i Sverige...

Framför allt om arrogansen eller sossarna blir de som dominerar politiken fram till dess, då blir det nog ganska jobbigt...
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-05, 23:26

Dao skrev:...vilket innebär att jag är anklagad för att kallat något för "rasistiskt" som jag inte gjort!

Därmed min fråga!

Om jag skall ingå i någon difus grupp som använt sig av rasismbegreppet på det sättet ni hävdar, bör jag väl också ha gjort det, eller?

Och då är frågan: Vart skulle jag ha gjort det???
    Denna tråd skapades alldeles tydligt med ett syfte. Det var för att klargöra ifall ambulanser som inte kör folk till sjukhus är rasister och isåfall på vilka grunder? Tidigare påstods det att orsaken till att ambulansen INTE körde den oskadade flyktingen (som dock hotade begå självmord) till akuten var att ambulanspersonalen var rasistisk. Detta hävdades av en av dina vänstervänner som du annars gärna stöder.

När detta tydliga exempel på "rasism" även mot svenskar presenterades (givetvis med ironi) så blev ditt svar partiskt då du endast ifrågasatte rasismen i ett av de två exemplen.
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1507626-ny-dom-for-sos-sjukskoterska.

Det måste väl rört sig om rasism?
    En uppenbart sjuk man som avled pga att ambulansen inte skickades. Det var ju uppenbarligen det när den icke sjuke invandraren inte fick åka med i ambulansen i alla fall. Eller vad säger vänstern? Har ni olika måttstockar?

Hur får du in rasism i detta?

Hur får du in rasism när ambulansen inte tog med invandrarpojken som hoppade från fönstret??
    Du frågar Thetaxpayer hur HAN får in rasism i detta exempel (trots att det TYDLIGT framgår att det är just det han INTE gör). Problemet är att din hjärna inte lärt dig att "läsa mellan raderna" och därmed förstå att han anser att kopplingen till rasism är idiotisk i BÄGGE fallen.

Du ifrågasätter endast rasism i det ENA fallet.

I det perspektivet var väl Seel's fråga motiverad? Det du hakar upp dig på är ju att han inte skrev "Hur får man in rasism när ambulansen inte tog med invandrarpojken som hoppade från fönstret??"

Att han skrev DU kanske beror på att du i ditt svar aldrig ifrågasatte anklagelsen om rasism i den ena händelsen. Du VÄLJER därför att övertolka hans svar i förhoppning om att kunna slippa ta ställning. När du sen avkrävs ett svar angående det andra fallet så vägrar du ifrågasätta att det rörde sig om rasism. Du vill helt enkelt inte svara. Ditt uteblivna svar antyder att Seel trots allt hade rätt med sin fråga även om vi givetvis inte kunde veta detta då. Men NU vet vi svaret!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-04-05, 23:39

jaja, dessa IMPORTHJON......

OBS detta uttryck är här myntat av RC mot en av våra forumister som har rötter i rumänien Smile
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-04-05, 23:55

Sniperace skrev:jaja, dessa IMPORTHJON......

OBS detta uttryck är här myntat av RC mot en av våra forumister som har rötter i rumänien Smile

Jag reagerade mot detta uttryck som skrevs i ett antal inlägg men ingen vänster verkade tycka att det var ngt konstigt med det.. confused är RC rasist?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 21:05