DirtyDog 2013-04-05, 23:26
Dao skrev:...vilket innebär att jag är anklagad för att kallat något för "rasistiskt" som jag inte gjort!
Därmed min fråga!
Om jag skall ingå i någon difus grupp som använt sig av rasismbegreppet på det sättet ni hävdar, bör jag väl också ha gjort det, eller?
Och då är frågan: Vart skulle jag ha gjort det???
Denna tråd skapades alldeles tydligt med ett syfte. Det var för att klargöra ifall ambulanser som inte kör folk till sjukhus är rasister och isåfall på vilka grunder? Tidigare påstods det att orsaken till att ambulansen INTE körde den oskadade flyktingen (som dock hotade begå självmord) till akuten var att ambulanspersonalen var rasistisk. Detta hävdades av en av dina vänstervänner som du annars gärna stöder.
När detta tydliga exempel på "rasism" även mot svenskar presenterades (givetvis med ironi) så blev ditt svar partiskt då du endast ifrågasatte rasismen i ett av de två exemplen.
Sossar ee lata skrev: Dao skrev:
Hur får du in rasism i detta?
Hur får du in rasism när ambulansen inte tog med invandrarpojken som hoppade från fönstret??
Du frågar Thetaxpayer hur HAN får in rasism i detta exempel (trots att det TYDLIGT framgår att det är just det han INTE gör). Problemet är att din hjärna inte lärt dig att "läsa mellan raderna" och därmed förstå att han anser att kopplingen till rasism är idiotisk i BÄGGE fallen.
Du ifrågasätter endast rasism i det ENA fallet.
I det perspektivet var väl Seel's fråga motiverad? Det du hakar upp dig på är ju att han inte skrev "
Hur får man in rasism när ambulansen inte tog med invandrarpojken som hoppade från fönstret??"
Att han skrev DU kanske beror på att du i ditt svar aldrig ifrågasatte anklagelsen om rasism i den ena händelsen. Du VÄLJER därför att övertolka hans svar i förhoppning om att kunna slippa ta ställning. När du sen avkrävs ett svar angående det andra fallet så vägrar du ifrågasätta att det rörde sig om rasism. Du vill helt enkelt inte svara. Ditt uteblivna svar antyder att Seel trots allt hade rätt med sin fråga även om vi givetvis inte kunde veta detta då. Men
NU vet vi svaret!