Så det är bara "muslimer" som inte skall få gifta sig med barn?
Svar från mig:::Nej
Sniperace skrev:Nej, inte kristna heller, inte buddister, hinduer spagettimonsers eller andra
INGA barngiftermål ska vara legala utan istället kriminaliseras.
Gandalf skrev:Så det är bara "muslimer" som inte skall få gifta sig med barn?
Dao skrev:Secrist skrev:Med andra ord så ska inga muslimer få gömma sig bakom religionen för detta då. Bra.
Så det är bara "muslimer" som inte skall få gifta sig med barn?
Dao skrev:Sniperace skrev:Nej, inte kristna heller, inte buddister, hinduer spagettimonsers eller andra
Så ateister får göra det?
OFTAST???Gandalf skrev:Oftast är det flickor och unga kvinnor med utländsk bakgrund som drabbas
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Nej, inte kristna heller, inte buddister, hinduer spagettimonsers eller andra
vad var det du inte förstod lille vän, jag skrev INGA barnäktenskap ska tillåtas...
kryp nu under din sten igen din patetiska nolla
Gandalf skrev:Varje år gifts fler än 20 000 flickor under 18 år bort mot sin egen vilja, världen över. Ungdomsstyrelsen uppger att 8 500 svenska barn hyser oro över att bli bortgifta. Oftast är det flickor och unga kvinnor med utländsk bakgrund som drabbas, och gifts bort sin unga ålder eller ovilja till trots.
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Fragor-och-anmalningar/Fragor-for-skriftliga-svar/Barnaktenskap-tvangsgifte-och_H002-06C9AA90-29DF-4C68-BEEF-D00FB370A438/?text=true
Detta borde väl ändå bekymra Gudrun Schyman åtminstone, som ledare för FI.? Men icke, däremot är Svenska män Talibaner? enl hennes egen utsago!
Dao skrev:Gandalf skrev:Varje år gifts fler än 20 000 flickor under 18 år bort mot sin egen vilja, världen över. Ungdomsstyrelsen uppger att 8 500 svenska barn hyser oro över att bli bortgifta. Oftast är det flickor och unga kvinnor med utländsk bakgrund som drabbas, och gifts bort sin unga ålder eller ovilja till trots.
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Fragor-och-anmalningar/Fragor-for-skriftliga-svar/Barnaktenskap-tvangsgifte-och_H002-06C9AA90-29DF-4C68-BEEF-D00FB370A438/?text=true
Detta borde väl ändå bekymra Gudrun Schyman åtminstone, som ledare för FI.? Men icke, däremot är Svenska män Talibaner? enl hennes egen utsago!
Nu var det ju inte riktigt så hon sade...
fniss fniss, detta är ditt eget gebit som du väldigt länge hållit på medDao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Nej, inte kristna heller, inte buddister, hinduer spagettimonsers eller andra
vad var det du inte förstod lille vän, jag skrev INGA barnäktenskap ska tillåtas...
kryp nu under din sten igen din patetiska nolla
Så brukar jag också skriva, vilket du skiter totalt i!
Secrist skrev:Tolkningsfråga...
På partikongressen 2002 höll Schyman ett uppmärksammat tal om bland annat mäns förtryck av kvinnor som kom att kallas Talibantalet, sedan hon sagt att samma normer, samma strukturer och samma mönster finns i såväl talibanernas Afghanistan som i Sverige
Sniperace skrev:fniss fniss, detta är ditt eget gebit som du väldigt länge hållit på med
vilken är den i särklass största gruppen som har barnäktenskap idag?Dao skrev:Sniperace skrev:fniss fniss, detta är ditt eget gebit som du väldigt länge hållit på med
Du vill att jag skall ta det på allvar när du skriver att du är emot all barnäktenskap, trots att du från början bara nämnde muslimer, sedan, under press, utvecklade det till andra religioner, för att till slut mena "alla".
När jag hävdar detsamma, utan en massa flumangrepp på enskilda grupperingar, hävdar samma sak i andra frågor, spelar detta ingen roll som
helst för dig. Du talar ändå om, i inlägg efter inlägg, att jag "egentligen" tycker något helt annat!
Varför är det inte OK att bli bemött på samma sätt som du bemöter mig, bland andra?
Sniperace skrev:vilken är den i särklass största gruppen som har barnäktenskap idag?
Det närmaste jag vet i Sverige är att en sjuttonåring kunde få dispens efter kontroll att det var frivilligt och att den ett eller två år äldre mannen kunde försörja henne
i västvärlden är detta något som knappast existerar
Dao skrev:Secrist skrev:Tolkningsfråga...
På partikongressen 2002 höll Schyman ett uppmärksammat tal om bland annat mäns förtryck av kvinnor som kom att kallas Talibantalet, sedan hon sagt att samma normer, samma strukturer och samma mönster finns i såväl talibanernas Afghanistan som i Sverige
Det du citerar har ingen som helst liknelse med din "tolkning" ovan!
Det är nog bara en "tolkningsfråga" för de som vill snacka skit om Schyman...
Normerna och struktirerna är desamma, men de var mer extrema bland talibanerna. Det betyder alltså inte ett likhetstecken mellan talibanerna och män i Sverige.
Kvinnoförtryck och könsdiskrimineringen är i grunden baserad på samma synsätt!
Inget konstigt alls...
så det är bara enb bagatell i mena eller inom de muslimska länderna?Dao skrev:Sniperace skrev:vilken är den i särklass största gruppen som har barnäktenskap idag?
Det närmaste jag vet i Sverige är att en sjuttonåring kunde få dispens efter kontroll att det var frivilligt och att den ett eller två år äldre mannen kunde försörja henne
Problemet är som störst i Indien och Sydostasien!
Secrist skrev:Och ändå blev det uppmärksammat. Undrar varför. Ungefär som att jämföra Pol Pot med Vänsterpartiet.
Sniperace skrev:så det är bara enb bagatell i mena eller inom de muslimska länderna?Dao skrev:Sniperace skrev:vilken är den i särklass största gruppen som har barnäktenskap idag?
Dao skrev:Sniperace skrev:så det är bara enb bagatell i mena eller inom de muslimska länderna?Dao skrev:Sniperace skrev:vilken är den i särklass största gruppen som har barnäktenskap idag?
Var skulle jag ha hävdat att det är en bagatell i Mena?
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:så det är bara enb bagatell i mena eller inom de muslimska länderna?Dao skrev:Sniperace skrev:vilken är den i särklass största gruppen som har barnäktenskap idag?
Var skulle jag ha hävdat att det är en bagatell i Mena?
Så då föredömer du starkt detta ÄVEN när det är bland ex muslimer?
finns det inte muslimer i indien och sydostasien?
Dao skrev:Secrist skrev:Och ändå blev det uppmärksammat. Undrar varför. Ungefär som att jämföra Pol Pot med Vänsterpartiet.
All kritik på vårt samhälle blir "uppmärksammat" av högern. Det är alltid "de Andra" som är dumma i era ögon...
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Och ändå blev det uppmärksammat. Undrar varför. Ungefär som att jämföra Pol Pot med Vänsterpartiet.
All kritik på vårt samhälle blir "uppmärksammat" av högern. Det är alltid "de Andra" som är dumma i era ögon...
Eller hur? Tror du på det där dravlet själv?
Så om någon skulle jämföra Vänsterpartiet med Röda Khmererna så skulle du inte ha några problem med det?