Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
redalert
Sniperace
F.I.S.T
7 posters

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-10, 16:28

    När tankarna är som mest cyniska ser jag döden som en befrielse. Jag ser hur landet som jag har vuxit upp i har förvandlats till en boxare utan självförtroende. Kollektivet monteras ner till förmån för den individuella karriären. Vi sågar av de ben som vi behöver för att stå upp tillsammans. Den välfärd som har byggts upp gemensamt, säljs nu ut till vrakpris.

    Jag ser hur delar av befolkningen har dopat sitt intellekt – hur de fyllt sig själva och sina resonemang med luftslott utan att ha något konkret att komma med. Argumenten kan knappast ha lyssnats igenom. Sverige, jag vet att ni kan mer. Jag vet att ni som bor här egentligen är smartare än att rösta in ett främlingsfientligt parti i riksdagen.

    På alldeles för många platser och i alldeles för många sammanhang lyser den totala bristen på ansvar. Jag hör aldrig någon vuxen be om ursäkt. Jag hör dem bara beklaga sig. Hör dem säga att verksamheter ska ses över. Hur rutiner ska förbättras. Men något förlåt kommer aldrig på tal. Den tanken verkar kännas främmande. Som att en sådan sak enbart är begränsad till barn. Något som vi gjorde när vi var små. Då bad man om ursäkt. Då sa vi förlåt. Hos vuxna finns bara undanflykten.

    Jag ser Borlänge, mina drömmars stad.

    Jag ser hur den ena arbetsplatsen efter den andra går omkull eller skär ner i personalstyrkan. Stålverket ställer ett ultimatum som tvingar 200 anställda att gå med på kortare arbetstider och lägre löner.

    Pappersbruket planerar att varsla 175 tjänster då en av deras maskiner ska stängas.

    Efter flera års kämpande påbörjas bygget av ett Ikea – ett bygge som till en början visade sig ge noll lokala jobb, då underleverantörerna erbjudit offerter långt under svenska medelavtal. Så kom inte här och yra om att invandrare knycker svenska arbetstillfällen – de rear vi ut på egen hand.

    Jag ser hur en av bygdens tidningar varslar merparten av sina anställda, med försämrad journalistisk kvalitet som självklar följd. Och detta är ingenting unikt för en bruksstad i Dalarna. Tendensen är densamma i hela landet.

    Det stirras blint på utgifter. Inget får längre kosta pengar. Vår tids förbannelse – begreppet kostnadseffektivisering har blivit det enda centrala.

    Jag ser mitt pensionssparande dala i värde, men förstår att det garanterat innebär en vinst för någon annan. Min tröst ligger i det faktum att jag sedan länge kommer att vara död och begraven innan min egen pension blir aktuell.

    Jag behöver alltså inte gå till historieböckerna för att inse människans vansinne. Det räcker att hastigt betrakta samtiden.

    I Singapore avlider en indisk kvinna av skadorna hon ådrog sig efter att ha våldtagits av sex förövare i sitt hemland. Enligt uppgift ska rostiga järnrör ha använts i övergreppet.

    Det kommer en rapport om att Sveriges främsta klädföretag betalar sina sömmerskor i Bangladesh mindre än två kronor i timmen för sitt arbete. Uppgifterna är givetvis ingen skräll, men två kronor i timmen?

    Det måste vara något slags rekord i mänsklig girighet.

    Jag ser västvärlden ignorera händelserna i Syrien. Jag ser västvärlden därmed acceptera massakrerna i Homs, Hama, Hula, Daraa och al-Haffa, bara för att nämna några få exempel.

    Afrika plundras på sina naturresurser: Olja, diamanter och mineraler.

    Konflikten mellan Israel och Palestina kommer aldrig att få en lösning – jag svär på alla tänkbara gudar och helgon.

    EU tilldelas Nobels fredspris. Den meningen ska läsas med ett gapskratt.

    Jag hör hur Arktis kommer att vara borta år 2050 om vi inte på allvar tar tag i vårt sätt att leva. Samtidigt hör jag hur vampyrbolaget Shell vill dit och borra efter olja.

    Och jag hör hur Sverige vill utvisa fall av ensamkommande flyktingbarn. Det är så stört att jag knappt orkar skriva om det.

    Barn.

    Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Svaret är aldrig. Inte en chans. Det har svensk lagstiftning satt stopp för. Jag får inte ha en diagnos som talar emot att jag får uppleva barnets 18-årsdag.

    På ett sätt kan jag förstå. På ett annat sätt är det obegripligt. Resonemanget håller inte. För om jag hade varit brandman, polis eller en dömd mördare, då hade jag kunnat få skaffa hur många barn som helst.

    Min linje dör med mig.

    Kanske är det lika bra. Världen är ändå på väg åt helvetet.

    Vi får se vem som hinner dit först.


    http://www.aftonbladet.se/debatt/article16207536.ab
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Sniperace 2013-02-10, 16:32

    du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-10, 16:34

    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Sniperace 2013-02-10, 16:43

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår

    Men vad är det som skulle debatteras, har du ingen egen frågeställning, att bara lägga in text från en tidningsartikel utan att själv skriva något och göra detta till en frågeställning vore väl mer givande?


    Själv tycker jag han överdriver, jag tror inte ett ögonblick att det är det som gör att han skulle se döden som en befriare, utan snarare att den befriar honom från smärtor, ångest osv från en grym sjukdom....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  redalert 2013-02-10, 22:24

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår

    Nyliberalismen med en av Världens högsta skatter, hur är det möjligt? clown

    Hälsningar från Coimbra.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Dao 2013-02-10, 22:45

    Kloka ord!

    Synd att de med makt inte vill se vad som sker, här hemma och i världen!

    När debattörer hellre vill hitta ondskan, än att agera för att minska den.

    Det är synd och skam...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-10, 23:01

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Dao 2013-02-10, 23:05

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-10, 23:11

    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 01:30

    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.

    Det kom nyss en rapport om hur allvarligt Sverige halkat efter vad gäller läsförståelse.... vilket du är bevis för här
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 02:17

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.

    Det kom nyss en rapport om hur allvarligt Sverige halkat efter vad gäller läsförståelse.... vilket du är bevis för här

    Ett litet utdrag ur ditt spermie-inlägg:

    Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Frågor på det?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 02:32

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.

    Det kom nyss en rapport om hur allvarligt Sverige halkat efter vad gäller läsförståelse.... vilket du är bevis för här

    Ett litet utdrag ur ditt spermie-inlägg:

    Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Frågor på det?

    tack för att du så tydligt demonstrerar hur dålig läsförståelse du har och visar på vad det är att vara dålig på läsförståelse.

    Att du i detta fall valt att välja bort kärnan i texten, dvs kritiken mot det samhälle han lämnar bakom sig vid en mycket trolig död..... och istället väljer att plocka ut den del av texten som egentligen bara beskriver hans frustration inför sin egen död och hans möjligheter att då få barn...

    detta visar ju tydligt på återigen att han har rätt i det han skriver om det samhälle som uppstått i nyliberalismens Sverige...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 02:46

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.

    Det kom nyss en rapport om hur allvarligt Sverige halkat efter vad gäller läsförståelse.... vilket du är bevis för här

    Ett litet utdrag ur ditt spermie-inlägg:

    Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Frågor på det?

    tack för att du så tydligt demonstrerar hur dålig läsförståelse du har och visar på vad det är att vara dålig på läsförståelse.

    Att du i detta fall valt att välja bort kärnan i texten, dvs kritiken mot det samhälle han lämnar bakom sig vid en mycket trolig död..... och istället väljer att plocka ut den del av texten som egentligen bara beskriver hans frustration inför sin egen död och hans möjligheter att då få barn...

    detta visar ju tydligt på återigen att han har rätt i det han skriver om det samhälle som uppstått i nyliberalismens Sverige...


    I princip - ett spermieinlägg. En mycket orättvis svartmålning av ett Sverige som står mycket starkt och med massor av möjligheter - för alla som vill.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 02:50

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.

    Det kom nyss en rapport om hur allvarligt Sverige halkat efter vad gäller läsförståelse.... vilket du är bevis för här

    Ett litet utdrag ur ditt spermie-inlägg:

    Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Frågor på det?

    tack för att du så tydligt demonstrerar hur dålig läsförståelse du har och visar på vad det är att vara dålig på läsförståelse.

    Att du i detta fall valt att välja bort kärnan i texten, dvs kritiken mot det samhälle han lämnar bakom sig vid en mycket trolig död..... och istället väljer att plocka ut den del av texten som egentligen bara beskriver hans frustration inför sin egen död och hans möjligheter att då få barn...

    detta visar ju tydligt på återigen att han har rätt i det han skriver om det samhälle som uppstått i nyliberalismens Sverige...


    I princip - ett spermieinlägg. En mycket orättvis svartmålning av ett Sverige som står mycket starkt och med massor av möjligheter - för alla som vill.

    som sagt var .... Sverige halkar efter i läsförståelse och du visar det tydligt
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 03:21

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:du hade ingen egen kommentar om detta, bara ett inlägg med en annans ord?

    VAd ville DU säga med detta?

    OK sorry ... jag tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad Sverige har blivit i nyliberalismens spår


    Du tycker fler frusna spermier är vad Sverige behöver?

    Var spermer det enda du kunde fokusera på? Smile


    Nu var det ff som postade ett spermie-inlägg, så du får nog ta det med hene.

    Det kom nyss en rapport om hur allvarligt Sverige halkat efter vad gäller läsförståelse.... vilket du är bevis för här

    Ett litet utdrag ur ditt spermie-inlägg:

    Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Frågor på det?

    tack för att du så tydligt demonstrerar hur dålig läsförståelse du har och visar på vad det är att vara dålig på läsförståelse.

    Att du i detta fall valt att välja bort kärnan i texten, dvs kritiken mot det samhälle han lämnar bakom sig vid en mycket trolig död..... och istället väljer att plocka ut den del av texten som egentligen bara beskriver hans frustration inför sin egen död och hans möjligheter att då få barn...

    detta visar ju tydligt på återigen att han har rätt i det han skriver om det samhälle som uppstått i nyliberalismens Sverige...


    I princip - ett spermieinlägg. En mycket orättvis svartmålning av ett Sverige som står mycket starkt och med massor av möjligheter - för alla som vill.

    som sagt var .... Sverige halkar efter i läsförståelse och du visar det tydligt

    Du hade således inte något mer än dessa spermier att komma med? Vem är förvånad?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Dao 2013-02-11, 11:42

    Eric ä'r fixerad vid spermier, och Sniper vid sex med barn - allt för att slippa diskutera sakligt.

    Eller finns det möjlighet en annan drift bakom..?

    Freud skulle ha älskat detta! Very Happy
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  DMustaine 2013-02-11, 12:21

    Tycker mest debattartikeln var fylld med vänsterfloskler och direkta felaktigheter! Det är uppenbart att även en döende kan klamra sig fast vid sin kletiga propaganda! Inte ett gott ord om ex svälten som minskat globalt bl.a
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 14:36

    Dao skrev:Eric ä'r fixerad vid spermier, och Sniper vid sex med barn - allt för att slippa diskutera sakligt.

    Eller finns det möjlighet en annan drift bakom..?

    Freud skulle ha älskat detta! Very Happy


    Men nu var det din ff-polare som postade ett inlägg som gick ut på att Sverige förfallit eftersom pappa staten inte har några planer på att ta hand om hans spermier.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 17:09

    ericTheDog skrev:
    Du hade således inte något mer än dessa spermier att komma med? Vem är förvånad?

    Nu var det ju DU och inte jag som fokuserade på spermier ... eller hur ? Cool
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 18:27

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Du hade således inte något mer än dessa spermier att komma med? Vem är förvånad?

    Nu var det ju DU och inte jag som fokuserade på spermier ... eller hur ? Cool


    Jag har bara kommenterat ditt inlägg. Att ditt inlägg handlade om spermier kan ju inte jag hjälpa.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Sniperace 2013-02-11, 18:37

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Du hade således inte något mer än dessa spermier att komma med? Vem är förvånad?

    Nu var det ju DU och inte jag som fokuserade på spermier ... eller hur ? Cool


    Jag har bara kommenterat ditt inlägg. Att ditt inlägg handlade om spermier kan ju inte jag hjälpa.

    Tillsammans med att han skulle dö av sin cancer, och att han ibland ser döden som en befriare, men inte befriare från sin sjukdom och smärta, men från ett samhälle som skulle vara så svårt att han önskar sig döden, nej, det är inte ett dugg trovärdigt.....
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-11, 18:38

    Kristian idiot skrev:När tankarna är som mest cyniska ser jag döden som en befrielse. Jag ser hur landet som jag har vuxit upp i har förvandlats till en boxare utan självförtroende.
    En märklig liknelse? Skall Sverige agera som en självsäker boxare?
    Kristian idiot skrev:Kollektivet monteras ner till förmån för den individuella karriären.
    Jo, så kan man även definiera förändringarna i öst-europa de senast 30 åren. Påtvingade kollektiv innebär alltid de starkas förtryck av individen. Det är ju inte så att kollektiv har förbjudits. Det bör dock stå alla fritt att ingå.
    Kristian idiot skrev:Vi sågar av de ben som vi behöver för att stå upp tillsammans. Den välfärd som har byggts upp gemensamt, säljs nu ut till vrakpris.
    Det går varken att köpa eller sälja välfärd. Det man köper och säljer är tjänster. Vem som UTFÖR tjänsterna är vad gäller välfärden helt ointressant, men ju billigare tjänsterna blir desto fler tjänster kan man köpa och därmed öka sin "välfärd". Kvalitén på tjänsterna styr man helt över som köpare.
    Kollektivet är precis lika starkt som köpare av tjänster eller produkter som om de skulle utföra och producera allt själva.
    Kristian idiot skrev:Jag ser hur delar av befolkningen har dopat sitt intellekt – hur de fyllt sig själva och sina resonemang med luftslott utan att ha något konkret att komma med.
    Jo, den dopingen fick hålla på alldeles för länge men sakta men säkert börjar man nyktra till. Vissa misstag kommer dock alltid att ske, det är oundvikligt.
    Kristian idiot skrev:Argumenten kan knappast ha lyssnats igenom. Sverige, jag vet att ni kan mer. Jag vet att ni som bor här egentligen är smartare än att rösta in ett främlingsfientligt parti i riksdagen.
    Tydligen inte, och det bevisar klart hur okunnig du tycks vara.
    Kristian idiot skrev:På alldeles för många platser och i alldeles för många sammanhang lyser den totala bristen på ansvar. Jag hör aldrig någon vuxen be om ursäkt. Jag hör dem bara beklaga sig.
    Kan bara hålla med. Sluta gnäll och börja ta eget ansvar för den situation ni befinner er i. Wink
    Kristian idiot skrev:Hör dem säga att verksamheter ska ses över. Hur rutiner ska förbättras. Men något förlåt kommer aldrig på tal. Den tanken verkar kännas främmande. Som att en sådan sak enbart är begränsad till barn. Något som vi gjorde när vi var små. Då bad man om ursäkt. Då sa vi förlåt. Hos vuxna finns bara undanflykten.
    Här visar du på den stora fördelen med att KÖPA tjänster. Då behöver man inte lyssna på dåliga undanflykter. Man byter helt enkelt leverantör och kräver eventuellt skadestånd. Det är svårare att kräva sig själv på skadestånd.
    Kristian idiot skrev:Jag ser Borlänge, mina drömmars stad.
    En märklig syn som tydligen är vanlig bland kommunistiska musiker? Rolling Eyes
    Kristian idiot skrev:Jag ser hur den ena arbetsplatsen efter den andra går omkull eller skär ner i personalstyrkan. Stålverket ställer ett ultimatum som tvingar 200 anställda att gå med på kortare arbetstider och lägre löner.
    Jo, stålverket agerar på en konkurrensutsatt världsmarknad och är ingen lekplats. De flesta där uppskattar dock säkert att få en kortare arbetstid och nån riktig lönesänkning är det ju inte heller då löneavdraget ska betalas tillbaka till arbetarna när konjunkturen vänt.
    Detta innebär isåfall att de får full lön trots att de jobbar 20% mindre. Själva lönesänkningen är ju heller inte 20% utan endast 10% så några stora förlorare blir de ju inte oavsett om konjukturen aldrig vänder.
    Kristian idiot skrev:Pappersbruket planerar att varsla 175 tjänster då en av deras maskiner ska stängas.
    Ja, detta gäller pappersbruk i hela världen. Du får väl be Norrskensflamman att stänga ned sin webbsida och öka sin tidningsproduktion? Den kanske duger som dasspapper? Tyvärr är det nog den minskade papperskonsumtionen i världen som gått ned och nån jävla idiot skänkte en massa av skattebetalarnas pengar till att bygga upp konkurrerande fabriker i Vietnam? alien
    Kristian idiot skrev:Efter flera års kämpande påbörjas bygget av ett Ikea – ett bygge som till en början visade sig ge noll lokala jobb, då underleverantörerna erbjudit offerter långt under svenska medelavtal. Så kom inte här och yra om att invandrare knycker svenska arbetstillfällen – de rear vi ut på egen hand.
    Rear ut arbetstillfällen? Hur tänkte du nu?
    Visst är det förjävligt att svenska avtal inte kan konkurrera med utländska. Vi kanske borde förbjuda import av bilar och TV-apparater och nästan allt möjligt? Allt som inte är producerat i Sverige är väl ett hot mot svenska avtal? Har Ikea ett ansvar mot staten (att skapa arbetstillfällen) eller mot kunderna (att sälja till konkurrenskraftiga priser)?
    Kristian idiot skrev:Jag ser hur en av bygdens tidningar varslar merparten av sina anställda, med försämrad journalistisk kvalitet som självklar följd.
    Kan den verkligen bli sämre med en sån clown som Göran Greider vid rodret? Det finns väl en gräns för hur mycket skattepengar som skall pumpas in i sådana här propagandatidningar? Nu blir det flera lediga lokalkontor som kan uthyras till flyktingboenden istället. Laughing
    Kristian idiot skrev:Och detta är ingenting unikt för en bruksstad i Dalarna. Tendensen är densamma i hela landet.
    Jo, tidningar har förlorat sin starka position som nyhetsförmedlare. Det finns andra medier som tar över dessa positioner.
    Kristian idiot skrev:Det stirras blint på utgifter. Inget får längre kosta pengar. Vår tids förbannelse – begreppet kostnadseffektivisering har blivit det enda centrala.
    Det är lätt att bortse från utgifter om det är någon annan som betalar. Fast vad kan man egentligen förvänta sig för logik från kommunister?
    Kristian idiot skrev:Jag ser mitt pensionssparande dala i värde, men förstår att det garanterat innebär en vinst för någon annan.
    Återigen en av de mest korkade slutsatserna på länge.
    Kristian idiot skrev:Min tröst ligger i det faktum att jag sedan länge kommer att vara död och begraven innan min egen pension blir aktuell.
    Du ser, du gnäller alltså i onödan? Twisted Evil
    Kristian idiot skrev:Jag behöver alltså inte gå till historieböckerna för att inse människans vansinne. Det räcker att hastigt betrakta samtiden.
    Absolut, det räcker faktiskt med att läsa din insändare för att konstatera detta. Laughing
    Kristian idiot skrev:I Singapore avlider en indisk kvinna av skadorna hon ådrog sig efter att ha våldtagits av sex förövare i sitt hemland. Enligt uppgift ska rostiga järnrör ha använts i övergreppet.
    Ja, det är förjävligt att de inte använde aluminiumrör istället (du vet såna där som SD-sympatisörer springer omkring på Kungsgatan med) för de kan ju inte rosta. Allt är nog Alliansens fel helt enkelt!
    Kristian idiot skrev:Det kommer en rapport om att Sveriges främsta klädföretag betalar sina sömmerskor i Bangladesh mindre än två kronor i timmen för sitt arbete. Uppgifterna är givetvis ingen skräll, men två kronor i timmen?
    Det är inte lönen som är en skräll, utan påståendet att nåt svenskt klädföretag hade NÅGON produktion i utlandet? Vad jag vet köper alla klädföretag in sina varor från lokala producenter i utlandet och betalar själva inte ens 1 krona i lön åt någon sömmerska?
    Skall kanske svenska importföretag kräva att deras underleverantörer följer svenska kollektivavtal eller är det kanske alliansen uppgift att kräva detta?
    Kristian idiot skrev:Det måste vara något slags rekord i mänsklig girighet.
    Det kan man förvisso tycka. De borde köpa sina produkter från nåt annat dyrare land och göra sömmerskorna i Bangladesh arbetslösa.
    Kristian idiot skrev:Jag ser västvärlden ignorera händelserna i Syrien. Jag ser västvärlden därmed acceptera massakrerna i Homs, Hama, Hula, Daraa och al-Haffa, bara för att nämna några få exempel.
    Ja, annat är det med Sovjetunionen, Kina och Iran, eller?
    Skall väst gå in med vapenmakt och riskera konfrontation med just Sovjetunionen, Kina och Iran?
    Kristian idiot skrev:Afrika plundras på sina naturresurser: Olja, diamanter och mineraler.
    Men de har väl sina bananer och plåtskjul kvar? Rolling Eyes
    Kristian idiot skrev:Konflikten mellan Israel och Palestina kommer aldrig att få en lösning – jag svär på alla tänkbara gudar och helgon.
    Jo, det var bättre på Hitlers tid. Då kunde ni åtminstone drömma om den "slutgiltiga lösningen"? Shocked
    Kristian idiot skrev:EU tilldelas Nobels fredspris. Den meningen ska läsas med ett gapskratt.
    Ja, det borde nog ha funnits lämpligare kandidater fast världens mest konfliktfyllda kontinent har dock förändrats en del sen de bildade sin union? Rolling Eyes
    Kristian idiot skrev:Jag hör hur Arktis kommer att vara borta år 2050 om vi inte på allvar tar tag i vårt sätt att leva. Samtidigt hör jag hur vampyrbolaget Shell vill dit och borra efter olja.
    Nu påverkar nog inte själva borrandet klimatet och olja KAN faktiskt användas på sätt som INTE påverkar klimatet. Oavsett så är det knappast denna olja som får bägaren att rinna över.
    Sen har det väl borrats efter olja i Arktis ganska länge?
    Oljebolag som 2010 borrar efter olja eller har licenser för oljeprospektering/exploatering i olika delar av Arktis:

    Nordamerika: Chevron, Shell, ConocoPhilips, BP, ExxonMobil, Iona Energy Company, Repsol E&P, Total, Murphy Exploration och Imperial Oil

    Ryssland: Rosneft, BP, Lukoil, Shell, Bashneft

    Grönland: Nunaoil, Dong Energy, Chevron, Husky Energy, Maersk, ExxonMobil, Shell, Statoil, GDF Suez, Esso, Capricorn, Petronas, PA Resources AB, BP, Cairn Energy

    Norge: Statoil, ENI, Lundin Norway, GDF Suez, Suncore Energy, Wintershall, ExxonMobil, ConocoPhilips, Chevron, BG Norge, Dana Petroleum, OMV, VNG

    Kristian idiot skrev:Och jag hör hur Sverige vill utvisa fall av ensamkommande flyktingbarn. Det är så stört att jag knappt orkar skriva om det.
    Har det någon betydelse vilka omständigheter som ligger bakom? Finns det något antal som gör att det anses orimligt?
    Kristian idiot skrev:Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?

    Svaret är aldrig. Inte en chans. Det har svensk lagstiftning satt stopp för. Jag får inte ha en diagnos som talar emot att jag får uppleva barnets 18-årsdag.
    Va, är idioti en dödlig sjukdom?
    Men förklara gärna regeln. Om man har testamenterat bort sin sperma så innebär väl detta att oddsen är väldigt små för att man ens skall uppleva barnets 1-årsdag? Hur skulle detta isåfall gå till? Twisted Evil
    För att inte tala om besvikelsen för de som sitter där hos testamentesförrättaren. - Jaha, som arv efter Kristian så får ni en påse med frusen sperma. Shocked Shocked Shocked Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
    Kristian idiot skrev:På ett sätt kan jag förstå. På ett annat sätt är det obegripligt. Resonemanget håller inte. För om jag hade varit brandman, polis eller en dömd mördare, då hade jag kunnat få skaffa hur många barn som helst.
    Rolling Eyes
    You lost me! Smile
    Är du förbjuden från att ha sex nu?
    Kristian idiot skrev:Min linje dör med mig.
    Kokain?
    Hur skall världen klara sig utan din linje? Shocked
    Kristian idiot skrev:Kanske är det lika bra. Världen är ändå på väg åt helvetet.
    Du ser, varför gnälla?
    Kristian idiot skrev:Vi får se vem som hinner dit först.
    Du har min tillåtelse att tränga dig lite i kön (du vet en sån där man står I och inte MED!).


    Senast ändrad av DirtyDog den 2013-02-11, 21:10, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 18:41

    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Du hade således inte något mer än dessa spermier att komma med? Vem är förvånad?

    Nu var det ju DU och inte jag som fokuserade på spermier ... eller hur ? Cool


    Jag har bara kommenterat ditt inlägg. Att ditt inlägg handlade om spermier kan ju inte jag hjälpa.

    Tillsammans med att han skulle dö av sin cancer, och att han ibland ser döden som en befriare, men inte befriare från sin sjukdom och smärta, men från ett samhälle som skulle vara så svårt att han önskar sig döden, nej, det är inte ett dugg trovärdigt.....


    Att inte vänstermupparna söker asyl på...Kuba?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 18:58


    Så här ska det vara citatmässigt:


    Kristian skrev:När tankarna är som mest cyniska ser jag döden som en befrielse. Jag ser hur landet som jag har vuxit upp i har förvandlats till en boxare utan självförtroende.

    En märklig liknelse? Skall Sverige agera som en självsäker boxare?

    Kristian skrev:Kollektivet monteras ner till förmån för den individuella karriären.

    Jo, så kan man även definiera förändringarna i öst-europa de senast 30 åren. Påtvingade kollektiv innebär alltid de starkas förtryck av individen. Det är ju inte så att kollektiv har förbjudits. Det bör dock stå alla fritt att ingå.


    Kristian skrev:Vi sågar av de ben som vi behöver för att stå upp tillsammans. Den välfärd som har byggts upp gemensamt, säljs nu ut till vrakpris.

    Det går varken att köpa eller sälja välfärd. Det man köper och säljer är tjänster. Vem som UTFÖR tjänsterna är vad gäller välfärden helt ointressant, men ju billigare tjänsterna blir desto fler tjänster kan man köpa och därmed öka sin "välfärd". Kvalitén på tjänsterna styr man helt över som köpare.
    Kollektivet är precis lika starkt som köpare av tjänster eller produkter som om de skulle utföra och producera allt själva.


    Kristian skrev:Jag ser hur delar av befolkningen har dopat sitt intellekt – hur de fyllt sig själva och sina resonemang med luftslott utan att ha något konkret att komma med.

    Jo, den dopingen fick hålla på alldeles för länge men sakta men säkert börjar man nyktra till. Vissa misstag kommer dock alltid att ske, det är oundvikligt.


    Kristian skrev:Argumenten kan knappast ha lyssnats igenom. Sverige, jag vet att ni kan mer. Jag vet att ni som bor här egentligen är smartare än att rösta in ett främlingsfientligt parti i riksdagen.

    Tydligen inte, och det bevisar klart hur okunnig du tycks vara.


    Kristian skrev:På alldeles för många platser och i alldeles för många sammanhang lyser den totala bristen på ansvar. Jag hör aldrig någon vuxen be om ursäkt. Jag hör dem bara beklaga sig.

    Kan bara hålla med. Sluta gnäll och börja ta eget ansvar för den situation ni befinner er i. Wink

    Kristian skrev:Hör dem säga att verksamheter ska ses över. Hur rutiner ska förbättras. Men något förlåt kommer aldrig på tal. Den tanken verkar kännas främmande. Som att en sådan sak enbart är begränsad till barn. Något som vi gjorde när vi var små. Då bad man om ursäkt. Då sa vi förlåt. Hos vuxna finns bara undanflykten.

    Här visar du på den stora fördelen med att KÖPA tjänster. Då behöver man inte lyssna på dåliga undanflykter. Man byter helt enkelt leverantör och kräver eventuellt skadestånd. Det är svårare att kräva sig själv på skadestånd.


    Kristian skrev:Jag ser Borlänge, mina drömmars stad.

    En märklig syn som tydligen är vanlig bland kommunistiska musiker? Rolling Eyes

    Kristian skrev:Jag ser hur den ena arbetsplatsen efter den andra går omkull eller skär ner i personalstyrkan. Stålverket ställer ett ultimatum som tvingar 200 anställda att gå med på kortare arbetstider och lägre löner.

    Jo, stålverket agerar på en konkurrensutsatt världsmarknad och är ingen lekplats. De flesta där uppskattar dock säkert att få en kortare arbetstid och nån riktig lönesänkning är det ju inte heller då löneavdraget ska betalas tillbaka till arbetarna när konjunkturen vänt.
    Detta innebär isåfall att de får full lön trots att de jobbar 20% mindre. Själva lönesänkningen är ju heller inte 20% utan endast 10% så några stora förlorare blir de ju inte oavsett om konjukturen aldrig vänder.


    Kristian skrev:Pappersbruket planerar att varsla 175 tjänster då en av deras maskiner ska stängas.

    Ja, detta gäller pappersbruk i hela världen. Du får väl be Norrskensflamman att stänga ned sin webbsida och öka sin tidningsproduktion? Den kanske duger som dasspapper? Tyvärr är det nog den minskade papperskonsumtionen i världen som gått ned och nån jävla idiot skänkte en massa av skattebetalarnas pengar till att bygga upp konkurrerande fabriker i Vietnam? alien


    Kristian skrev:Efter flera års kämpande påbörjas bygget av ett Ikea – ett bygge som till en början visade sig ge noll lokala jobb, då underleverantörerna erbjudit offerter långt under svenska medelavtal. Så kom inte här och yra om att invandrare knycker svenska arbetstillfällen – de rear vi ut på egen hand.

    Rear ut arbetstillfällen? Hur tänkte du nu?
    Visst är det förjävligt att svenska avtal inte kan konkurrera med utländska. Vi kanske borde förbjuda import av bilar och TV-apparater och nästan allt möjligt? Allt som inte är producerat i Sverige är väl ett hot mot svenska avtal? Har Ikea ett ansvar mot staten (att skapa arbetstillfällen) eller mot kunderna (att sälja till konkurrenskraftiga priser)?


    Kristian skrev:Jag ser hur en av bygdens tidningar varslar merparten av sina anställda, med försämrad journalistisk kvalitet som självklar följd.
    Kan den verkligen bli sämre med en sån clown som Göran Greider vid rodret? Det finns väl en gräns för hur mycket skattepengar som skall pumpas in i sådana här propagandatidningar? Nu blir det flera lediga lokalkontor som kan uthyras till flyktingboenden istället. Laughing


    Kristian skrev:Och detta är ingenting unikt för en bruksstad i Dalarna. Tendensen är densamma i hela landet.

    Jo, tidningar har förlorat sin starka position som nyhetsförmedlare. Det finns andra medier som tar över dessa positioner.


    Kristian skrev:Det stirras blint på utgifter. Inget får längre kosta pengar. Vår tids förbannelse – begreppet kostnadseffektivisering har blivit det enda centrala.

    Det är lätt att bortse från utgifter om det är någon annan som betalar. Fast vad kan man egentligen förvänta sig för logik från kommunister?


    Kristian skrev:Jag ser mitt pensionssparande dala i värde, men förstår att det garanterat innebär en vinst för någon annan.
    Återigen en av de mest korkade slutsatserna på länge.

    Kristian skrev:Min tröst ligger i det faktum att jag sedan länge kommer att vara död och begraven innan min egen pension blir aktuell.

    Du ser, du gnäller alltså i onödan? Twisted Evil


    Kristian skrev:Jag behöver alltså inte gå till historieböckerna för att inse människans vansinne. Det räcker att hastigt betrakta samtiden.

    Absolut, det räcker faktiskt med att läsa din insändare för att konstatera detta. Laughing


    Kristian skrev:I Singapore avlider en indisk kvinna av skadorna hon ådrog sig efter att ha våldtagits av sex förövare i sitt hemland. Enligt uppgift ska rostiga järnrör ha använts i övergreppet.

    Ja, det är förjävligt att de inte använde aluminiumrör istället (du vet såna där som SD-sympatisörer springer omkring på Kungsgatan med) för de kan ju inte rosta. Allt är nog Alliansens fel helt enkelt!


    Kristian skrev:Det kommer en rapport om att Sveriges främsta klädföretag betalar sina sömmerskor i Bangladesh mindre än två kronor i timmen för sitt arbete. Uppgifterna är givetvis ingen skräll, men två kronor i timmen?

    Det är inte lönen som är en skräll, utan påståendet att nåt svenskt klädföretag hade NÅGON produktion i utlandet? Vad jag vet köper alla klädföretag in sina varor från lokala producenter i utlandet och betalar själva inte ens 1 krona i lön åt någon sömmerska?
    Skall kanske svenska importföretag kräva att deras underleverantörer följer svenska kollektivavtal eller är det kanske alliansen uppgift att kräva detta?

    Kristian skrev:Det måste vara något slags rekord i mänsklig girighet.

    Det kan man förvisso tycka. De borde köpa sina produkter från nåt annat dyrare land och göra sömmerskorna i Bangladesh arbetslösa.


    Kristian skrev:Jag ser västvärlden ignorera händelserna i Syrien. Jag ser västvärlden därmed acceptera massakrerna i Homs, Hama, Hula, Daraa och al-Haffa, bara för att nämna några få exempel.

    Ja, annat är det med Sovjetunionen, Kina och Iran, eller?
    Skall väst gå in med vapenmakt och riskera konfrontation med just Sovjetunionen, Kina och Iran?

    Kristian skrev:Afrika plundras på sina naturresurser: Olja, diamanter och mineraler.

    Men de har väl sina bananer och plåtskjul kvar? Rolling Eyes


    Kristian skrev:Konflikten mellan Israel och Palestina kommer aldrig att få en lösning – jag svär på alla tänkbara gudar och helgon.

    Jo, det var bättre på Hitlers tid. Då kunde ni åtminstone drömma om den "slutgiltiga lösningen"? Shocked


    Kristian skrev:EU tilldelas Nobels fredspris. Den meningen ska läsas med ett gapskratt.

    Ja, det borde nog ha funnits lämpligare kandidater fast världens mest konfliktfyllda kontinent har dock förändrats en del sen de bildade sin union? Rolling Eyes


    Kristian skrev:Jag hör hur Arktis kommer att vara borta år 2050 om vi inte på allvar tar tag i vårt sätt att leva. Samtidigt hör jag hur vampyrbolaget Shell vill dit och borra efter olja.

    Nu påverkar nog inte själva borrandet klimatet och olja KAN faktiskt användas på sätt som INTE påverkar klimatet. Oavsett så är det knappast denna olja som får bägaren att rinna över.
    Sen har det väl borrats efter olja i Arktis ganska länge?

    Oljebolag som 2010 borrar efter olja eller har licenser för oljeprospektering/exploatering i olika delar av Arktis:

    Nordamerika: Chevron, Shell, ConocoPhilips, BP, ExxonMobil, Iona Energy Company, Repsol E&P, Total, Murphy Exploration och Imperial Oil

    Ryssland: Rosneft, BP, Lukoil, Shell, Bashneft

    Grönland: Nunaoil, Dong Energy, Chevron, Husky Energy, Maersk, ExxonMobil, Shell, Statoil, GDF Suez, Esso, Capricorn, Petronas, PA Resources AB, BP, Cairn Energy

    Norge: Statoil, ENI, Lundin Norway, GDF Suez, Suncore Energy, Wintershall, ExxonMobil, ConocoPhilips, Chevron, BG Norge, Dana Petroleum, OMV, VNG


    Kristian skrev:Och jag hör hur Sverige vill utvisa fall av ensamkommande flyktingbarn. Det är så stört att jag knappt orkar skriva om det.

    Har det någon betydelse vilka omständigheter som ligger bakom? Finns det något antal som gör att det anses orimligt?


    Kristian skrev:Jag ringer till sjukhuset för att fråga om de spermier som jag frös in innan min första behandling förra året. De finns kvar. De har det härligt i sin frys. Och så ställer jag den där frågan som för någon utanför sjukdomsprocessen antagligen låter bisarr: Kan jag testamentera dem?
    Svaret är aldrig. Inte en chans. Det har svensk lagstiftning satt stopp för. Jag får inte ha en diagnos som talar emot att jag får uppleva barnets 18-årsdag.

    Va, är idioti en dödlig sjukdom?
    Men förklara gärna regeln. Om man har testamenterat bort sin sperma så innebär väl detta att oddsen är väldigt små för att man ens skall uppleva barnets 1-årsdag? Hur skulle detta isåfall gå till? Twisted Evil
    För att inte tala om besvikelsen för de som sitter där hos testamentesförrättaren. - Jaha, som arv efter Kristian så får ni en påse med frusen sperma. Shocked Shocked Shocked Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

    Kristian skrev:På ett sätt kan jag förstå. På ett annat sätt är det obegripligt. Resonemanget håller inte. För om jag hade varit brandman, polis eller en dömd mördare, då hade jag kunnat få skaffa hur många barn som helst.

    Rolling Eyes
    You lost me! Smile
    Är du förbjuden från att ha sex nu?
    [quote="Kristian]Min linje dör med mig.[/quote]
    Kokain?
    Hur skall världen klara sig utan din linje? Shocked


    Kristian skrev:Kanske är det lika bra. Världen är ändå på väg åt helvetet.

    Du ser, varför gnälla?


    Kristian skrev:Vi får se vem som hinner dit först.

    Du har min tillåtelse att tränga dig lite i kön (du vet en sån där man står I och inte MED!).


    Nu så .... blev det rätt, jag lade upp artikeln för diskussion, alla hans åsikter är inte mina, så därför ville jag inte stå till svars för dem, men utifrån detta kan vi diskutera dem... det blir nästa projekt... det tog mig 10 min att räta till ditt citatsmisstag
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-11, 21:08

    F.I.S.T skrev:
    Så här ska det vara citatmässigt:
    Nästa gång så föreslår jag att du kopierar hela texten till valfri ordbehandlare och där väljer att ersätta FIST med Kristian. Då tar hela proceduren max 10 sekunder. Förstår att det är jobbigt att tänka också. Jag kan fixa mitt ursprungsinlägg om du önskar.

    Det tog MAX 10 sek med Anteckningar (NotePad)

    Sponsored content


    Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut Empty Sv: Kristian Gidlund skriver om vad han ser under sin resa mot livets slut

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 04:28