Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
lazy
Thetaxpayer
RedCloud
7 posters

Rasisthögerns svans igen....

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Rasisthögerns svans igen.... Empty Rasisthögerns svans igen....

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 15:18

Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.

Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.

– Någon har skrivit att jag borde hängas i ett lyktstolpe, säger han till Aftonbladet.

På tisdagskvällen berättar Bo Oskarsson att allting känns ofattbart. Han är lika förvånad över allt beröm, som hat han utsätts för.

– Det har inte hunnit landa än, säger han.

”Vi välkomnar alla nyinflyttade från Syrien, och vi hoppas att ni ska trivas i vackra Offerdal”.

Så skrev han på sin butiks Facebook-sida i helgen.

Hälsningen spred sig som en löpeld över internet och flera medier ringde under måndagen för att intervjua honom.
    Diskussionen spårade ur

Men långtifrån alla gillade vad han skrev.

Diskussionen på butikens Facebook-sida spårade ur. Inlägget med hälsningsfrasen till flyktingarna är nu borttaget.

Han fick mycket kritik för att han beställt halal-kött till butiken. Företaget som levererar köttet skriver på sin hemsida att de följer svenska regler; att djuren bedövas innan slakt.

– Det var en beställning jag gjorde via Ica:s ordersystem. Ica hade inte samarbetat med leverantörer som plågar djur.

Nu hånas han på flera främlingsfientliga internetsidor.

— Hälsningen var inget ställningstagande i flyktingdebatten. Jag förstår inte hur det här kunde bli så stort.

*****************************************************************************************

Den rasistiska högern flyttar fram sina positioner. Nätet är deras bas.
    Annyma fegisar, skrivbordsriddare....

Hur hanterar forumhögern det här hotet mot demokratin ?

Jo man avfärdar tex hoten mot Åsa Linderborg med "hon har en agenda" "påstådda hot", samtidigt som tomtehögern mer eller mindre KRÄVER att vi ska gråta krokodiltårar över ett Twitterhot mot partiledaren i det fascistiska rasistiska SD.

Er historielöshet och er obefintliga kunskap om krafterna ni håller om ryggen, SEEL, secrist, Lazy mfl kommer göra detta land ostabilt en lång tid framåt.

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Rasisthögerns svans igen.... Empty Sv: Rasisthögerns svans igen....

Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-23, 15:23

RedCloud skrev:Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.

Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.

– Någon har skrivit att jag borde hängas i ett lyktstolpe, säger han till Aftonbladet.

På tisdagskvällen berättar Bo Oskarsson att allting känns ofattbart. Han är lika förvånad över allt beröm, som hat han utsätts för.

– Det har inte hunnit landa än, säger han.

”Vi välkomnar alla nyinflyttade från Syrien, och vi hoppas att ni ska trivas i vackra Offerdal”.

Så skrev han på sin butiks Facebook-sida i helgen.

Hälsningen spred sig som en löpeld över internet och flera medier ringde under måndagen för att intervjua honom.
    Diskussionen spårade ur

Men långtifrån alla gillade vad han skrev.

Diskussionen på butikens Facebook-sida spårade ur. Inlägget med hälsningsfrasen till flyktingarna är nu borttaget.

Han fick mycket kritik för att han beställt halal-kött till butiken. Företaget som levererar köttet skriver på sin hemsida att de följer svenska regler; att djuren bedövas innan slakt.

– Det var en beställning jag gjorde via Ica:s ordersystem. Ica hade inte samarbetat med leverantörer som plågar djur.

Nu hånas han på flera främlingsfientliga internetsidor.

— Hälsningen var inget ställningstagande i flyktingdebatten. Jag förstår inte hur det här kunde bli så stort.

*****************************************************************************************

Den rasistiska högern flyttar fram sina positioner. Nätet är deras bas.
    Annyma fegisar, skrivbordsriddare....

Hur hanterar forumhögern det här hotet mot demokratin ?

Jo man avfärdar tex hoten mot Åsa Linderborg med "hon har en agenda" "påstådda hot", samtidigt som tomtehögern mer eller mindre KRÄVER att vi ska gråta krokodiltårar över ett Twitterhot mot partiledaren i det fascistiska rasistiska SD.

Er historielöshet och er obefintliga kunskap om krafterna ni håller om ryggen, SEEL, secrist, Lazy mfl kommer göra detta land ostabilt en lång tid framåt.

Oj, vad sall man säga?
    Jag nöjer mig med ett ASG.
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2013-01-23, 15:26

Obegripligt att ngn kan störa sig på den hälsningen och när det gäller halalslaktat kött så är det som slaktas i Sverige inte värre än den vanliga slakten.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 15:27

Då kör jag en secristare: då står du alltså för att det är ok att brunhögern hotar oliktänkande i demokratin Sverige ?

Tack för ditt klargörande.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 15:30

Obegripligt att ngn kan störa sig på den hälsningen

Kanske dags att vakna upp lite Lazy ?

Är du för invandring, har du sympatier för invandrare, hänger du inte på den rasistiska och nationella vågen är du SVENSKFIENTLIG och då är det fritt fram att hota och trakassera.

Från enskilda, näringsidkare till journalister....det är detta ert vurmande för rasistpartier leder till.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-23, 15:34

RedCloud skrev:

Då kör jag en secristare: då står du alltså för att det är ok att brunhögern hotar oliktänkande i demokratin Sverige ?

Tack för ditt klargörande.

Gör vad du vill. Din trovärdighet är ju inte större än lögnaren Åsas.
    Men tydligen väljer du att bortse från de gångerna jag och övriga har fördömt ALLT våld och hot mot oliktänkande. För du har ju trots allt gjort det en gång 2011 så du står ju naturligtvis över alla andra. Rolling Eyes Fjant
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 15:36

Din trovärdighet är ju inte större än lögnaren Åsas.

Nehedu, och vilka lögner har Åsa framfört ?

fortfarande har du inte lyckats förklara vilken agenda hon har....vilket du har använt som argument några ggr...
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-23, 15:39

RedCloud skrev:
    Obegripligt att ngn kan störa sig på den hälsningen

Kanske dags att vakna upp lite Lazy ?

Är du för invandring, har du sympatier för invandrare, hänger du inte på den rasistiska och nationella vågen är du SVENSKFIENTLIG och då är det fritt fram att hota och trakassera.

Från enskilda, näringsidkare till journalister....det är detta ert vurmande för rasistpartier leder till.

Fast då är det den "obehagliga svansen" vi pratar om och de är nog inte till ngn nytta för SD.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-01-23, 15:40

lazy skrev:Obegripligt att ngn kan störa sig på den hälsningen och när det gäller halalslaktat kött så är det som slaktas i Sverige inte värre än den vanliga slakten.

Jag har sett både slakt på scan, halalslakt i marocco, kosherslakt i Ashdod, och av dessa är det den ena som skrämmer mest, scans slakt....

men märk väl, av dessa var det BARA Scans som var i industriell skala, en korrekt utförd halal eller kosherslakt går inte att utföra industriellt, den får helt enkelt utföras på små gårdsslakterier eller i privat regi om den verkligen ska vara "djurvänlig"

För mig tar denna inte ett dugg negativt utrymme i invandrardebatten.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 15:42

Fast då är det den "obehagliga svansen" vi pratar om och de är nog inte till ngn nytta för SD.

Utan svansen, enl deras egen vokabulär "fotsoldater" fanns inte SD.

T.o.m. SDs riksdagsman Thoralf Alfsson hoppas att deras fotsoldater ska mobilisera en bojkott mot ICA efter Mazettis artikel i ICA-curiren. (som dessutom är fristående gentemot ICA)

Direkta paralleller kan dras till NSDAP på -30 talet.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-23, 15:49

RedCloud skrev:

Utan svansen, enl deras egen vokabulär "fotsoldater" fanns inte SD.

T.o.m. SDs riksdagsman Thoralf Alfsson hoppas att deras fotsoldater ska mobilisera en bojkott mot ICA efter Mazettis artikel i ICA-curiren. (som dessutom är fristående gentemot ICA)

Direkta paralleller kan dras till NSDAP på -30 talet.

Katarina Mazettis artikel var det många vanliga ICA-kurirenläsare som tog illa vid sig av.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-23, 16:03

RedCloud skrev:
    Din trovärdighet är ju inte större än lögnaren Åsas.

Nehedu, och vilka lögner har Åsa framfört ?

fortfarande har du inte lyckats förklara vilken agenda hon har....vilket du har använt som argument några ggr...

Se där ser man, Du har alltså inte läst någonting hon skriver eller sett henne på tv där hon för övrigt också får sitta helt oemotsagd och sprida lögner. ts, ts
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 16:10

Katarina Mazettis artikel var det många vanliga ICA-kurirenläsare som tog illa vid sig av.

och då blir det automatiskt fritt fram att hota och trakassera ?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 16:12

Se där ser man, Du har alltså inte läst någonting hon skriver eller sett henne på tv där hon för övrigt också får sitta helt oemotsagd och sprida lögner. ts, ts

fortfarande inget om hennes lögner eller agenda...tänk vad enkelt att kasta ur sig saker som man inte kan stå för.....typiskt forumhögern
    RedCloud
    RedCloud

Rasisthögerns svans igen.... Empty Lazy...

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 16:20

Har du öht läst den ?

VAd i detta är upprörande och framkallar hot och nattliga besök ?

Mazettis krönika:

Våra svenska landskapsdräkter är bara drygt hundra år gamla. Nu föreslår Katarina Mazetti en ny Sverigedräkt för Jimmie Åkesson och hans partimedlemmar.

Häromdagen läste jag om en Sverigedemokrat som oroade sig för att man på ett dagis i landet funderat på om det var dags att införa lite nya sedvänjor vid högtider, inte bara det vanliga gamla luciafirandet.

”Ska vi nu inte få fira våra kära svenska högtider?”, klagade han.
    Svenska högtider?

Vet den mannen att Lucia var ett katolskt helgon från Syrakusa som vi firar genom att sjunga en neapolitansk fiskarvisa?

Han påminde mej om ett gäng Sverigedemokrater som kom till folkmusikfestivalen i Umeå för några år sedan. Med aggressivt framskjutna hakor hävdade de att den svenska folkmusiken borde hållas Ren, ingen jäkla mångkultur. Vi stirrade på dem i stum förvåning. Vi hade alltid spelat polska, schottis och vals, men ska man vara noga kommer ordet ”polska” från Polen och schottis från Skottland. Den enda rent svenska folkmusiken är väl näverlur och kohorn, och att kula eller köla – det vill säga ett sångsätt som går ut på att med gäll röst vråla hem korna.

Lite synd om dem är det allt, alla som vill avstå från mångkultur. Bort med jazz och blues som har afrikanska rötter, och bort med pop och rock också då förstås. Bort med den klassiska musiken, det mesta kommer från Centraleuropa. Vad blir kvar? Thore Skogman och Göingeflickorna?

Om sådant här läser man ibland på internetsajten Avpixlat, en sajt som ger samma symtom som vinterkräksjukan.

Men är jag egentligen svensk, jag som har namnet Mazetti från en fattig italiensk stenhuggare som kom till Sverige på 1800-talet? Visserligen var de andra sju i generationen farfarsfar till mormorsmor vanliga svenska småbönder, pigor och sjömän, men NÄR blev vi Mazettis svenskar? Farfar, halvitalienaren? Min far, kvartingen?
    En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en. Kanske borde någon grävande journalist snoka lite i Sverigedemokraternas stamtavlor, de har ju själva begärt en sorts etnisk rensning i riksdagen.
    (Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70).

Borde vi förresten se misstänksamt på folk från Skåne, Halland och Blekinge som bara varit ”svenska” i sådär 300 år? Inte hälften så svenska som folk från Finland, som var svenska i 800 år!
    Svenska ”landskapsdräkter” skapades av romantiska kulturpersoner för drygt hundra år sen. De satte ihop lite plagg som var vanliga i vissa trakter och kallade dem typ Blekingedräkten. Jimmie Åkesson borde inte ha gula knäbyxor, han borde bära bomberjacka, kängor och tatueringar, den klassiska Sverigedräkten för det folkslag som bildade basen i hans parti.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-01-23, 16:21

RedCloud skrev:

fortfarande inget om hennes lögner eller agenda...tänk vad enkelt att kasta ur sig saker som man inte kan stå för.....typiskt forumhögern

Eftersom Google inte verkar funka på din dator så skall jag hjälpa dig.

http://www.google.se/#hl=sv&tbo=d&sclient=psy-ab&q=%C3%A5sa+linderborgs+l%C3%B6gner&oq=%C3%A5sa+linderborgs+l%C3%B6gner&gs_l=hp.3...5402.13256.0.13885.22.17.0.5.5.2.1324.7012.0j7j6j6-2j2.17.0...0.0...1c.1.ebqmmtawzt0&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.bGE&fp=b3c9e11fa49cf011&biw=1230&bih=578
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 16:25

Nu frågade jag DIG, inte nationell.nu, klartexten, realisten.nu, friatider.se som kom upp som förstaval på Google.

Samtliga rasistiska och/eller nazistiska siter, bättre kan du tTp. (tja, eller inte)

VILKA LÖGNER HAR ÅSA FRAMFÖRT ANSER DU TTP ?

VILKEN AGENDA HAR ÅSA ANSER DU TTP ?
    RedCloud
    RedCloud

Rasisthögerns svans igen.... Empty Lazy...

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 16:29

Och här kan du läsa Mazettis svar på hatet:

http://st.nu/opinion/kronikor/1.5503233-vad-vore-ku-klux-klan-utan-kapor-

En krönika som handlar om vad det egentligen är att vara svensk publicerades en morgon på nätet i Ica-Kuriren, en snäll livsstilstidning med huvudsakligen mogen kvinnlig läsekrets. Tre timmar senare trängs fyra fem hundra hatiska, ibland hotfulla, inlägg i kommentarsfältet. Somliga handlade inte om krönikan, utan om muslimers fruktsamhet och halalkött i Ica-affärer med mera.

Vad har hänt? Var hela läsekretsen plötsligt sverigedemokrater?

Läs också: Svårt att finna en riktig ”svensk” [Mazettis krönika i Ica-Kuriren]

Ett klassiskt exempel på en organiserad nätmobb, och det kan drabba var och när som helst. Det visade sig att flera välkända järnrörssajter och främlingsfientliga bloggar varit på bettet redan samma förmiddag och uppmanat sina läsare att reagera genom att höra av sig till Ica-Kuriren. De har ryckt ut meningar ur krönikan, vrickat till dem och citerat. Anhängare har reagerat lydigt.

Ingen av kommentatorerna diskuterar frågan som ställdes: Vem är svensk, när blir man det och hur?

Det handlar om hur jag hatar allt svenskt. Det är överraskande för en kvinna som hela sitt liv spelat svensk folkmusik, undervisat i svensk litteratur och till och med har folkdräkt… Man eldar på med blandade förolämpningar, typ; batikhäxa, klimakteriekärring och pissjävla idiot och frestar med att lägga ut mina mejluppgifter, adress, telefonnummer och utdrag ur min deklaration. Alla inlägg är anonyma. På natten bankar någon på mitt hus.

Ett par dagar senare upptäcker den SD närstående sajten Avpixlat diskussionen och eldar på. Alla inlägg är fortfarande anonyma, men jag gör ett experiment och går in och protesterar under eget namn. Stor förvirring, inte kan det vara hon på riktigt? Ta genast bort!

Jag gör ytterligare fem försök under eget namn. Fyra försvinner omgående, fortast går det när jag besvarar kommentaren: "Välkomna till Avpixlat, här är det högt i tak och här får ni veta Sanningen!"

"Skitsnack, ni plockar ju genast bort kritiska kommentarer!" skriver jag och den kommentaren försvinner inom tio minuter. En närmast nordkoreansk censur råder. Det är meningen att alla som går in på sajten ska känna att de hör till en liten förföljd sekt och att ALLA tycker likadant.

Sen börjar Flashback i sin speciella stil. Först tjatar man på varandra och frågar om ingen har någon dynga om mig. Man hittar ingenting, så man börjar hitta på själv. Skapar en skvallertråd där det påstås att jag varit i Afrika och köpt sex – så vidrigt ful som jag är vill ju ingen normal man ha mig. "Jag såg henne på hotellet, asfull i baren med en svarting under var arm." Ett trettiotal inlägg i samma stil (fritt uppfunna förstås, men vem vet vad som fastnar?)

I detta sammanhang är det skönt att inte vara för ung och vacker och därmed reta trollen till bisarra sexfantasier och hot om gruppvåldtäkt. Och allt är anonymt. Vad vore Ku Klux Klan utan kåpor?

Men det finns ljuspunkter också. Ica-Kurirens läsekrets reagerade långsammare, men skrev sedan närmare tiotusen "gilla" vid min krönika på Ica-Kurirens Facebooksida (att jämföra med järnrörssajternas cirka 1000). Till min egen mejladress kom cirka tio hatmejl – men hundra sympatimejl. Folk ringde och tackade och skickade blommor.

Det gäller att komma ihåg att minst nio av tio svenskar INTE sympatiserar med näthatet. Inte ens sverigedemokraternas väljare är nödvändigtvis främlingsfientliga och/eller rasistiska – de kan vara vanliga svenska väljare som börjat oroa sig för sin framtid i ett allt turbulentare Europa. Det är dags för alla partier att ta den diskussionen med sina väljare, inte bara lämna walkover.

Anonyma hot, hat och förtal är inte en mänsklig rättighet och dessutom är det straffbart med upp till två års fängelse. Näthatet kan bara en utveckling av den digitala tekniken rå på. En vacker dag kommer man att kunna rycka kåporna av trollen.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2013-01-23, 16:42

- Det var någon som bankade på dörren tjugo över två på natten, min hund blev alldeles galen. Sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren, säger Katarina Mazetti.
    Orkade inte anmäla

Tidigare under kvällen hade hon haft känningar av hjärtflimmer och orkade därför inte polisanmäla - något hon dock ska göra nu.

- Hjärtflimret brukar gå till sig när jag sover men när någon sparkar på dörren mitt i natten så gick det inte till sig. Därför orkade jag inte sitta kvar i telefonkön till polisen. Men jag ska polisanmäla det här nu, säger Katarina Mazetti.

http://www.expressen.se/noje/katarina-mazetti-hotas-efter-sd-text/

Hade ngn bankat på min dörr vid den tiden på natten efter en massa "hatmejl" så hade jag ringt 112 omgående om jag varit så rädd och tagit hoten på allvar.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 17:20

Rasisthögerns svans igen.... 72840_407742025970070_1973709407_n
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-01-23, 17:24

RedCloud skrev:
    Rasisthögerns svans igen.... 72840_407742025970070_1973709407_n

Du inser inte att du springer Sd:s ärenden med din retorik?

SD:s bäste valarbetare typ.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 17:25

Ett av rasisthögerns allra töntigaste argument !!!

Men jag förstår att ni vill att vi ska tiga....
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 17:31

Om du hade följt med i trådarna skulle du begripa, har du en avvikande åsikt än SD är du fritt byte för SDs svans att trakasseras och/eller hotas, antar att du inte tycker det är ok.

Det räcker med att du välkomnar syriska flyktingar.....
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-01-23, 17:32

RedCloud skrev:

Ett av rasisthögerns allra töntigaste argument !!!

Men jag förstår att ni vill att vi ska tiga....

Rasist? Höger? scratch
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-23, 17:35

Rasist? Höger?

Rasist ? förmodligen inte

Höger ? Så uppfattar jag dig....

Det är dock fortfarande rasisthögernas allra töntigaste argument.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 21:07