Dannehof skrev:Dummerjöns skrev:Ironi är helt klart inte er starka sida. Ni kanske lär er med åren?Moaandersson skrev:Dannehof skrev:Moaandersson skrev:Peddo-Admin skrev:NAJ! Judar och negrer skall BORT från våra barns program. Vad vill du att barnen skall uppfostras till, att leka med negerdockor?Dannehof skrev:Jag tycker det är rasistiskt att vilja ta bort vissa sekvenser som disney gör,för de är precis som att vi inte har mångfald.Det tycker jag är rasistiskt.Det är de jag tycker är fel.Vi lever ju trots allt inte i ett homogent land idag och att ta bort såna sekvenser anser jag va rasistiskt.
BMW har idag meddelat att man skall sluta sälja svarta bilar. De vill inte sälja bilar som kan uppfattas kränka nån folkgrupp. Heder åt BMW!
Du är uppenbart en rasist, rasist jävel! Vad vi lär våra barn? Om vi tar bort såna saker lär vi dom att diskriminera mörka människor och judar. Jag tycker det är idiotiskt att ta bort såna saker. Vi borde ha kvar såna scener så lär vi våra barn att alla är lika mycket värda.
Han trodde tydligen att det bara gällde mörka och judar,men dom plockar ju bort den blonda dockan också tydligen.Men som sagt han är en rasist iaf,och med hans kommentar så vet man vilka politiska åsikter han har.Förmodligen en som röstar på SD.
Ja, det har du rätt i
Disney har gjort den tecknade filmen och har all rätt att vid nydistribution skicka ut en redigerad version precis som SVT har all rätt att sända den äldre oklippta versionen om de så önskar. Personligen anser jag att det är trams att hänvisa till respekt när man tar bort dessa delar men det är lika fjantigt att kalla det rasism ATT ta bort dem. Det är helt upp till Disney hur de gör med sitt material som går ut idag. Det nya materialet skall visst också ha en betydligt mycket bättre bildkvalité, men det får vi väl se.
Känner man sig censurerad så kan man alltid hålla till godo med den äldre versionen på annat sätt.
Försvinner HELA delen med den vita flickan så försvinner samtidigt den del av filmen som man alltid kommer minnas bäst. "No, no, no Say Maaaa-maaaaaaaa!!!!"
En logisk förklaring kan ju vara att hon finns i bild samtidigt som den (hemska?) svarta flickan glider in i bild?
Ja,med ditt namn så vet man hur fel du har.
Senast ändrad av Dannehof den 2012-12-15, 19:55, ändrad totalt 1 gång