Men tydligen inte fattat ett enda duggRedMentalCase skrev:Du folietomte, jag har sett filmen gasland
+4
formsvackan
Sniperace
redalert
RedMentalCase
8 posters
Hurra, makten förkjuts från de efterblivna i mellanöstern!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
redalert- Antal inlägg : 13973
formsvackan skrev:Men tydligen inte fattat ett enda duggRedMentalCase skrev:Du folietomte, jag har sett filmen gasland
Tänk om det är du som inte fattar ett enda dugg?
Dao- Antal inlägg : 26567
Secrist skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:så historieförfalskaren påstår att allt var så bar i dessa länder INNAN oljan?
*asg*
även om det inte är bra i dem nu, så är det troligen ändå bättre än innan för de flesta
Var skulle jag ha hävdat att det var bra i länderna innan oljan?
Du kan gissa dig till hela din världsbild om du vill.
Du får teorier och hemmasnickrade hypoteser att framstå som fakta. Det är fullständigt omöjligt att veta hur ett land hade sett ut om man tog bort oljan.
Så varför spekulerar du om det då?
Oljan har varit en pest för majoriteten av befolkningen i regionen! Det är fakta! Det leder bara till krig och förtryck!
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
RedMentalCase skrev:Jag har skrivit om det innan, men det tål att upprepas.
Är det bara jag som har uppmärksammat detta ? Det är ju en meganyhet. Givetvis hörs inget i SVT och SR om detta.
http://www.di.se/#!/artiklar/2012/12/10/oljeboomen-som-kan-knacka-opec/
Absolut...en meganyhet. Vad ska v-mupparna säga nu?
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
formsvackan skrev:Men tydligen inte fattat ett enda duggRedMentalCase skrev:Du folietomte, jag har sett filmen gasland
Hur trovärdig blir man efter att i åratal ropat vargen kommer i flera olika ämnen?
Det är ju inte du och kackerlackan som ska utvinna gasen.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Men tydligen inte fattat ett enda duggRedMentalCase skrev:Du folietomte, jag har sett filmen gasland
Hur trovärdig blir man efter att i åratal ropat vargen kommer i flera olika ämnen?
Det är ju inte du och kackerlackan som ska utvinna gasen.
Den dan man fattar nåt som foliet är väl den dan man inte vet om man sketet på sig eller inte.