R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:R.O.F.L skrev:Regndrottning skrev:
Det blir bara bättre och bättre....
Idag har jag skrivit på anställningspappren. Min anställning är från 1 januari....fint.
Men, jag har två veckor på en ny arbetsplats från 15 dec. På arbetsförmedlingen sade de att det är bara löjligt att jag skall gå till en ny arbetsplats en vecka före jul. (Vilket är sant). Så, arbetsförmedlingen gav mig ledigt från den 15:e fram till nyår. Två veckors oväntad ledighet!!!
Och idag har jag fått gå till kommunal. Jag behöver byta fackförening. Och jag märker att det kommer att innebära mindre kostnader för mig. Hos kommunal kommer jag att betala mindre än vad jag betalar nu... nästan 400 kr mindre... Så, jag är glad för det också!
Fast nu återstår det långa telefonköer till mitt gamla fack och a-kassa för att få överföringspapper.... *suck*
Jag får säga att detta är den bästa julklappen jag kunde få!
Skit i och gå med facket så du får löneförhandla själv, annars lönar det inte att "sticka" ut med gott arbete.
Lönen är redan satt. Det blir inga förhandlingar.
Och lönen är inte den enda orsaken till att gå med i facket.
Man löneförhandlar varje år.
Och min anställning är på ett år. Det blir inga förhandlingar.
Jag får ett lågt lön men det är flera tusen mer än vad jag har idag. Så jag är nöjd. Samt, för det här jobbet jag skall utföra och tiderna jag jobbar så kan man inte begära högre lön.