Sniperace 2012-11-20, 20:14
Secrist skrev: Regndrottning skrev:
Är det någon som har tänkt att fråga kvinnorna vad de tycker?
Jag tycker inte om ordningen som be4skrivs men alla kvinnor tycker inte lika.
T.ex. Kvinnorna i Saudiarbien tycker att det är synd om oss västerländska kvinnor som 'måste' klä oss snyggt och sexigt för vilken okänd karl som helst. Vi västerlänskor är hela tiden utsatta för mäns beskådning. I sina chadorer är de inte utsatta för mäns lustfyllda blickar.
Är det fel av kvinnorna att ycka så? Är det fel av dem att inte vilja vara till allmän beskådan?
Även jag har sett program om Israeliska bussar och hur kvinnor MÅSTE sitta längst bak. Och den ordningen kvarstår trots att det är egentligen olagligt i Israel.
Men, det kanske finns kvinnor som tycker det är skönt. Att inte bli påtvungna okända karlar. ALLA kvinnor vill inte vara tvungna att komma nära okända män....
I länder där kvinnorna knappt får lämna hemmet utan att vara klädda som om de skulle sanera radioaktivt avfall så brukar det inte vara någon utbredd tradition att fråga dem vad de tycker.
Men bör de vara FÖRBJUDNA att sitta med männen, eller borde det inte räcka att det kanske fanns platser där de själva kan välja om de vill sitta med enbart andra kvinnor?
bör de inte få välja själva istället för att TVINGAS sitta längst bak.
hur är det på bussarna TVINGAS de sitta längst bak, eller väljer de att sitta längst bak?
JAG tror på det senare, även om det kasn vara deras mäns krav, men inte tror jag attSTATEN godkänner ett TVÅNG