Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
RedCloud
ericTheDog
Regndrottning
Redvictory
8 posters

Förtroendet för SD rasar!

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Förtroendet för SD rasar! - Sida 2 Empty Sv: Förtroendet för SD rasar!

Inlägg  ericTheDog 2012-11-18, 21:01

Japp, sosseriskandalerna har avlöst varandra och partiet har gått från 45% till 30% på sisådär 25 år.

sd är i ett helt annat läge. Nästan alla väljare är nyrekryterade. Och de kommer från alla håll och utgör därmed en ganska spretig grupp.

Att sd har kunnat växa sig så här starka beror nog mycket lite på dem själva, utan mer på hur den allmännaopinionen svänger. Vi hade samma läge 1991 när nyd kom in, gjorde bort sig - och försvann. Sd kan mycket väl gå samma öde till mötes. I den situation de nu satt sig har de triggat varenda journalist att gräva upp saker.

Intressant att läsa om Westling på flashback från 2010 där sd-förespråkare inte kan begripa att han har en position inom partiet. Otroligt klantigt att ha med honom i partitoppen. Det kunde bara sluta på ett sätt.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2012-11-18, 21:48

Secrist skrev:
    Redvictory skrev:
    lazy skrev:
    Redvictory skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det går över....

Som alla skandaler kommer även detta att glömmas bort och deras förtroende kommer att åter öka. Det är ju två år kvar till valet. Mycket kommer att hända innan dess.

det är vår skyldighet att påminna och påminna och påminna om detta, järnrörspolitiker tillika rasister och kvinnohatare passar inte in i vår demokrati....

Då borde du liksom jag fortsätta att skicka mail till moderaterna och ifrågasätta varför Abdirizak Waberi valdes in i riksdagen. Någon "kvinnohatare" är han förhoppningsvis inte men hans syn på kvinnor, jämställdhet m.m kan man lugnt ifrågasätta om den stämmer överrens med moderaterna, om den gör det borde moderata kvinnor fundera på om de verkligen ska vara kvar i partiet.

Ja precis! undra varför det är så?

Varför inte maila och fråga?

Jag har mejlat regeringskansliet en massa frågor under åren och det enda svar jag fått är att de mottagit mitt brev! jag tror att breven körs direkt i dokumentförstöraren sen de lästs! (om de ens lästs så varför skulle jag?

Om dina mejl håller samma kvalitet som dina inlägg här så förstår jag att du aldrig får svar.

Om du är lika sjuk som du visar här så vill jag inte att du går lös bland friska människor! du kan nämligen skada både andra och dig själv!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-11-19, 00:54

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:
    Redvictory skrev:
    lazy skrev:
    Redvictory skrev:
    lazy skrev:
    RedCloud skrev:
    Regndrottning skrev:
    Det går över....

Som alla skandaler kommer även detta att glömmas bort och deras förtroende kommer att åter öka. Det är ju två år kvar till valet. Mycket kommer att hända innan dess.

det är vår skyldighet att påminna och påminna och påminna om detta, järnrörspolitiker tillika rasister och kvinnohatare passar inte in i vår demokrati....

Då borde du liksom jag fortsätta att skicka mail till moderaterna och ifrågasätta varför Abdirizak Waberi valdes in i riksdagen. Någon "kvinnohatare" är han förhoppningsvis inte men hans syn på kvinnor, jämställdhet m.m kan man lugnt ifrågasätta om den stämmer överrens med moderaterna, om den gör det borde moderata kvinnor fundera på om de verkligen ska vara kvar i partiet.

Ja precis! undra varför det är så?

Varför inte maila och fråga?

Jag har mejlat regeringskansliet en massa frågor under åren och det enda svar jag fått är att de mottagit mitt brev! jag tror att breven körs direkt i dokumentförstöraren sen de lästs! (om de ens lästs så varför skulle jag?

Om dina mejl håller samma kvalitet som dina inlägg här så förstår jag att du aldrig får svar.

Om du är lika sjuk som du visar här så vill jag inte att du går lös bland friska människor! du kan nämligen skada både andra och dig själv!

Tur att du inte går fri då. Har de låst för kvällen nu eller?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-11-19, 00:56

ericTheDog skrev:Japp, sosseriskandalerna har avlöst varandra och partiet har gått från 45% till 30% på sisådär 25 år.

sd är i ett helt annat läge. Nästan alla väljare är nyrekryterade. Och de kommer från alla håll och utgör därmed en ganska spretig grupp.

Att sd har kunnat växa sig så här starka beror nog mycket lite på dem själva, utan mer på hur den allmännaopinionen svänger. Vi hade samma läge 1991 när nyd kom in, gjorde bort sig - och försvann. Sd kan mycket väl gå samma öde till mötes. I den situation de nu satt sig har de triggat varenda journalist att gräva upp saker.

Intressant att läsa om Westling på flashback från 2010 där sd-förespråkare inte kan begripa att han har en position inom partiet. Otroligt klantigt att ha med honom i partitoppen. Det kunde bara sluta på ett sätt.

Fast jämförelsen med NyD haltar betänkligt. De var en dagslända, upp som en sol, ner som en pannkaka. SD har hållt på sedan slutet på 80-talet. Från början en ren rasiströrelse.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-11-19, 00:59

Det har väl visat sig i dagarna att rasismen varit svår att tvätta bort. Blir det ens något kvar av sd om rasismen helt tas bort?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-11-19, 01:24

ericTheDog skrev:Det har väl visat sig i dagarna att rasismen varit svår att tvätta bort. Blir det ens något kvar av sd om rasismen helt tas bort?

Ungefär som att fråga om det blir några vänsterpartister kvar om man tar bort kommuniststämpeln.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:07