ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Vad du anser om Malm skiter jag fullkomligt i. Du ägnar ju tamifan mer tid åt att kritisera Malm än att kommentera härdsmältani sd.
Enligt DN och Expressen kände Åkesson till allt, vilket tyder på en makalös dubbelmoral.
Vill minnas att nyd bara fick en mandatperiod i riksdagen. Det vore trevligt om sd gick samma öde tillmötes.
Jag ägnar inte mer tid åt Malm men jag bara nyanserar bilden lite. Svider det?
Svider? Du måste skämta. Jag asgarvar lika mycket åt dig som åt hjonpannorna i sd's toppskikt. F.ö kände Åkesson till hela filmen, detta enligt Expressen och DN. Således är det inget konstigt i sd's värld att makthavare beväpnar sig med järnrör samt kallar de med annan åsikt för "lilla hora".
Eller i socialdemokraternas värld kallar männen kvinnliga politiker för fittstim.
Och SSU-ordförandes legendariska skandal när hon kallade krogvakten för svartskalle.
Sjödin fick väl ganska omgående lämna sitt uppdrag. Ekeroth tycks få en veckas semester.
Lite fakta...
Sjödin greps den 29 januari 2006
Den 16 december 2006 avgick Sjödin som SSU-ordförande efter rekommendation från LO-ordförande Wanja Lundby-Wedin och krav från nio SSU-distrikt
Det tog nästan ett år.
Anna Sjödin har den 29 januari 2006 på restaurang Crazy Horse på Sturegatan i Stockholm … med våld föregripit sig på ordningsvakten i dennes myndighetsutövning genom att bl. a. tilldela honom flera slag i huvudet och i ansiktet/pannan … Anna Sjödin har också smädat [honom] i dennes myndighetsutövning genom kränkande tillmälen med anspelning på hans ras, hudfärg, nationella eller etniska ursprung. Hon har därvid kallat honom ’svartskalle’ och fällt yttranden av innebörd att personer som [han] inte är välkomna till Sverige.”