Miffot rc spekulerar kl 5 på natten!
Vi som arbetar behöver gå upp tidigt Blueheaven, inte som du ligga i soffan och lyfta bidrag...
Miffot rc spekulerar kl 5 på natten!
Dao skrev:SiP skrev:Dao skrev:
Jag har i flera trådar uttalat mig positivt för Che, generellt, men också erkäönt att han gjord en del dåd som jag inte är bekväm med![/color][/size]
Så fast Che bevisligen mördade hela familjer enbart för att de inte stödde kampen, så kan du inte förmå dig att fördömma honom utan skriver lite svävande "jag inte är bekväm med"..
Vem blir nästa massmördare du försvarar? Breivik??
Ni undviker fortfarande den aktuella frågan här...
Någon massmördare var aldrig Che. Han gjorde dåd i en lågintesiv guerillakamp som vilken annan motsvarande armé tvingas göra för att kunna överleva. Detta är inte fallet med Israels 60 år av statligt styrda mord.
Detta trots att Israels dåd så självklart inte leder till någon form av lösning. Det dyker bara upp nya "dumma" att mörda!
Dao skrev:
Själv tycker jag inga mord är bra! Är inte det självklart??
SiP skrev:Dao skrev:
Hahaha, så med ditt "jag inte är bekväm med" så visar du din avsky för Che som massmördare...
Du skall väl inte spräcka en åder som du tar i...
Hahaha, så med ditt "jag inte är bekväm med" så visar du din avsky för Che som massmördare...
Jag gillade inte de mord han gjorde heller. Men jag gillar mycket i övrigt han åstadkom.
Att gotta sig i mord lämnar jag åt er som faktiskt uttalat detta bisarra...
Jag gillade inte de mord han gjorde heller. Men jag gillar mycket i övrigt han åstadkom.
Sniperace skrev:Dao skrev:SiP skrev:Dao skrev:
så ändamålet helgade mao medlen så du överser med morden och våldet han utövade?
Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:SiP skrev:Dao skrev:
så ändamålet helgade mao medlen så du överser med morden och våldet han utövade?
Nej!
Jag är inte du!!!
Sniperace skrev:Men han ÄR ju fortfarande din IDOL, du har ju aldrig skarpt fördömt hans mördande och våld utan bara skrivit att du är lite obekvkäm med den faktan.... för han gjorde ju bra saker med....
men det gör israel också, de gör bra saker för sitt land och sina medborgare
Dao skrev:Sniperace skrev:Men han ÄR ju fortfarande din IDOL, du har ju aldrig skarpt fördömt hans mördande och våld utan bara skrivit att du är lite obekvkäm med den faktan.... för han gjorde ju bra saker med....
Då återkommer vi till det du undvikit hela tiden: Har även ex. Hamaz då rätt att döda Israels premiärminister? Denne står ju helt klart bakom en massa ont...
Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Men han ÄR ju fortfarande din IDOL, du har ju aldrig skarpt fördömt hans mördande och våld utan bara skrivit att du är lite obekvkäm med den faktan.... för han gjorde ju bra saker med....
Då återkommer vi till det du undvikit hela tiden: Har även ex. Hamaz då rätt att döda Israels premiärminister? Denne står ju helt klart bakom en massa ont...
iklär de sig uniform och oförklädda försöker ta honom i en rent militär operaton vore det väl okej om de försökte.....
Men som sagt, är CHE fortfarande din IDOL fastän han utplånade oskyldiga familjer enbart för att de inte stödde honom?
VArför skulle jag jubla åt det, jag anser ju att israel har rätten at försvara sig, men jag skulle bara konstatera att de följde krigets spelregler om de försökte på det sättetDao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Men han ÄR ju fortfarande din IDOL, du har ju aldrig skarpt fördömt hans mördande och våld utan bara skrivit att du är lite obekvkäm med den faktan.... för han gjorde ju bra saker med....
iklär de sig uniform och oförklädda försöker ta honom i en rent militär operaton vore det väl okej om de försökte.....
Men som sagt, är CHE fortfarande din IDOL fastän han utplånade oskyldiga familjer enbart för att de inte stödde honom?
Så det är OK för dig med mordförsök på Israels premiärminister? Kommer du att jubla på forumet som du nyss gjorde för mord åt andra hållet?
Sniperace skrev:VArför skulle jag jubla åt det, jag anser ju att israel har rätten at försvara sig, men jag skulle bara konstatera att de följde krigets spelregler om de försökte på det sättetDao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Men han ÄR ju fortfarande din IDOL, du har ju aldrig skarpt fördömt hans mördande och våld utan bara skrivit att du är lite obekvkäm med den faktan.... för han gjorde ju bra saker med....
Så det är OK för dig med mordförsök på Israels premiärminister? Kommer du att jubla på forumet som du nyss gjorde för mord åt andra hållet?
men du glömde frågan daoren...
är CHE fortfarande din IDOL fastän han utplånade oskyldiga familjer enbart för att de inte stödde honom?