ericTheDog 2012-10-16, 19:05
Thetaxpayer skrev: ericTheDog skrev: DMustaine skrev:Jag förstår varför SD går framåt i opinionen...hela den icke existerande debatten har spelat dem i händerna! Människor är inte dumma och det är inte längre bara hudfärgsrasister som röstar på SD. Det är vanliga arbetande människor som är less på att höra om den brottslighet vår abnorma invandring står till skuld för. Vår invandringspolitik borde sättas i nivå efter de resurser vi har att kunna ta hand om dem. Vi kan inte vara världens samvete hur länge som helst!
Tyvärr är c:a 15% av människorna just dumma, så till den grad att de väljer v/sd.
Det är svårt att föra en debatt som tilltalar dumma människor. Försök t.ex förklara för Daoren att Sverige är en demokrati - det går inte. Sen finns det delar av flyktingpolitiken som är fullständigt vansinnig, men det är inget som sd tar upp. Sd vill ju som bekant skicka tillbaka folk rakt in i döden - de skiter i vilket.
Vad gäller brottsligheten så begår även svenskar brott. Vi kan inte skylla allt på invandrare.
På vissa orter har vi tagit emot för många invandrare, men i det stora hela är det inte så. Jag ser varje individ som kommer hit som en resurs Ju fler som kommer desto mer resurser får vi. När de väl är här är det väl bättre att de jobbar? Det finns ju en hel del som behöver göras.
Sänk skattetrycket till en 15-20% eller något och öppna sedan svängdörrarna på vid gavel och låt alla klara sig själva så kan jag kanske hålla med dig. Jag är i alla fall trött på att betala en av världens absolut högsta skatter och se vad jag får för det.
Sedan undrar jag vad du menar med att sd inte tar upp vansinniga delar av flyktingpolitiken?
Vem vill Sd skicka i döden?
Vilka jobb vill du att en medelålders analfabet skall utföra? Vilken typ av resurs tycker du en person som inte ens kan tolka en skylt kommer att vara för Sverige?
Varför är det bra att importera arbetslöshet?
Varför har i tagit emot för många invandrare till vissa orter? Om de är en resurs så borde ju det vara bra med mycket resurser eller?
Att sänka skattetrycket till 15% vore ansvarslöst. Men det borde definitivt sänkas till ca 40%.
Personligen betalar jag gladeligen skatt om det kan rädda människor från t.ex tortyr och förtryck. Jag har svårare för gnälliga svenskar som väntar på att sparvar ska komma flygande. Att titta på de hemskheter som händer i vår omvärld för att sedan prioritera butler i t-banan är iallafall mer än vad jag klarar av.
Vem vill sd skicka i döden? Alla som riskerar livet om de återvänder till sina hemländer.
En analfabet bör prioritera att lära sig läsa. Under tiden finns det massor av enklare sysslot att utföra, vilket i sin tur frigör läskunniga resurser till intressantare jobb. Sen har vi enhel delinvandrare somkan gå rakt in och bidra imer komplexa milöer.
Det är inte bra att importera arbetslöshet. Låt oss importera arbetskraft istället.
Många invandrare till en enskild ort är bara ett problem om det sker på kort tid. Då det tar tid för folk att etablera sig är det bra om de som befinner sig i etableringsfas sprids ut lite mer änvad som varit fallet.