Thetaxpayer 2012-09-22, 21:17
Vercingetorix skrev: RedMentalCase skrev: Vercingetorix skrev:Jag gillar att handla billigt även om jag röstar blått... Skillnaden är måhända att jag inte pallar att stå i kö, utan prutar som en hästhandlare en vanlig dag istället, så jag får ändå ner priserna till de annars ändå påhittade lagerrensningspriserna. Samt att jag då får produkterna jag verkligen vill ha.. Köpte tv-utrustning förra året som normalt kostat uppemot 24000:-, som efter lite prutande blev 17.000:-
Du kan flytta en smålänning ut ur Småland, men aldrig Småland ut ur en smålänning... ;-)
Så nej, jag går aldrig på reorna, men dissar för den skull inte de som orkar gå på dem. Dock finns det kanske fog för att misstänka att Expertkedjan inte hanterat lagerrensningen korrekt.
Jag är intresserad, försöker du pruta på IKEA också?
Nu handlar jag ytterst sällan för mer än några hundralappar per år på IKEA, så jag befinner mig liksom aldrig i förhandlingsposition. Dock tar jag alltid en vända runt fyndhörnan. Men jag kan lova dig att prutmössan åker på om jag skulle få för mig att byta ut någon större del av mitt möblemang...
Jag har en rätt bra svada. En gång fick jag en telefonförsäljare som försökte kränga på mig "världens bästa rakhyvel" att gå och köpa en rakapparat... ;-)
He he, Den historien skulle jag vilja höra mer av.
Mina meriter sträcker sig mera tillatt faktiskt stänga av telefonen efter deras utlovade 1 minut och att få dem att ringa till mitt kontantkort som gav mig samtalsminuter.
Men jag har tröttnat på att ens bry mig längre.