Secrist 2012-09-08, 21:35
Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Secrist skrev:Du snackar mycket men det är lite tunt ibland. Mycket snack och lite verkstad.
Då borde det inte vara några problem att förstå det jag skriver... Du kan ju inte skylla på att det för många svåra ord, eller så...
Nä, men du är inte konsekvent.
Jo, det är jag. Det som ställer till det för er, är att ni tror på era egna fantasier när ni skall problematisera mina åsikter. När ni talar om vad jag "egentligen tycker"... Sådant snurrar till det för de som håller på med sånt, av naturliga skäl...
Hade du varit konsekvent i ditt avståndstagande av våld och förtryck så hade din kritik speglat det. Men den är extremt enkelriktad mot USA och Israel. Något annat nämns på sin höjd i förbigående.
Är det MITT FEL att USA och Israel tmärker sig i de områden som diskuteras???
Hade Kazakstan utmärkt sig på motsvarande sätt, hade de fått samma kritik!
Konstigare än så är det inte.
Och din kritik är lite konstig, faktiskt. Du säger emot dig själv. Jag skulle vara "inkonsekvent" för att jag "alltid kritiserar USA och Irael"???
Förklara DET, den som kan...
Hur som helst, kommer jag ALLTID att kritisera USA och Israel, när det är självklarheter.
Frågan är varför NI inte är kritiska mot dem? De bryter ju mot i stort sett allt ni säger att ni står för!
Och länder med stormaktsambitioner som Kina och Ryssland spelar alltid renhårigt? Du fokuserar på konflikter där USA och Israel är inblandade just för att de är inblandade där. Ungefär som att fokusera på gruppvåldtäkter på grund av att gärningsmännen vanligtvis är av utomeuropeisk härkomst.