Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  Redvictory 2012-08-15, 23:55

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15264275.ab

    Jag tror att ni klappar händerna och tycker att det är toppenbra!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Sv: Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  ericTheDog 2012-08-16, 00:46

    Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15264275.ab

    Jag tror att ni klappar händerna och tycker att det är toppenbra!


    1. Kaffepengar.

    2. Vad är problemet?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Sv: Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  redalert 2012-08-16, 09:10

    Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15264275.ab

    Jag tror att ni klappar händerna och tycker att det är toppenbra!

    Jag tycker du skall ta av dig nazzehjälmen. Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Sv: Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  Sniperace 2012-08-16, 09:54

    jag ser det som ett vanligt politikerproblem, sådant sysslade även sossarna med och sådant sysslar kommunister med osv, det kallas ofta svågerpolitik, och ska givetvis bekämpas, politiker ska inte använda sina ställningar att berika sig själva och sina anhöriga eller vänner, men detta gör de OAVSETT POLITISKT PARTI eller politisk åsikt, detta var legio i alla kommunistländer eller hur? tänk dig partieliten, nomenklaturan i ALLA dessa, så detta är inte ett dugg höger-vänsterfenomen
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Sv: Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  ericTheDog 2012-08-16, 13:38

    Sniperace skrev:jag ser det som ett vanligt politikerproblem, sådant sysslade även sossarna med och sådant sysslar kommunister med osv, det kallas ofta svågerpolitik, och ska givetvis bekämpas, politiker ska inte använda sina ställningar att berika sig själva och sina anhöriga eller vänner, men detta gör de OAVSETT POLITISKT PARTI eller politisk åsikt, detta var legio i alla kommunistländer eller hur? tänk dig partieliten, nomenklaturan i ALLA dessa, så detta är inte ett dugg höger-vänsterfenomen

    Å andra sidan är frågan hur många led pengarna måste flyttas innan de tillåts hamna i en anhörigs ficka.


    Låt oss säga att Volvo får ta del av ett statligt stöd. En Volvoarbetare handlar mat på Konsum. I kassan på konsum sitter Björklunds brorsas kusin. Hans lön är således indirekt sponsrad av Volvos statliga stöd. Är detta svågerpolitik?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Sv: Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  Sniperace 2012-08-16, 14:28

    ericTheDog skrev:
    Sniperace skrev:jag ser det som ett vanligt politikerproblem, sådant sysslade även sossarna med och sådant sysslar kommunister med osv, det kallas ofta svågerpolitik, och ska givetvis bekämpas, politiker ska inte använda sina ställningar att berika sig själva och sina anhöriga eller vänner, men detta gör de OAVSETT POLITISKT PARTI eller politisk åsikt, detta var legio i alla kommunistländer eller hur? tänk dig partieliten, nomenklaturan i ALLA dessa, så detta är inte ett dugg höger-vänsterfenomen

    Å andra sidan är frågan hur många led pengarna måste flyttas innan de tillåts hamna i en anhörigs ficka.


    Låt oss säga att Volvo får ta del av ett statligt stöd. En Volvoarbetare handlar mat på Konsum. I kassan på konsum sitter Björklunds brorsas kusin. Hans lön är således indirekt sponsrad av Volvos statliga stöd. Är detta svågerpolitik?

    Nej, men att fördela uppdrag till släkt och vänner framför andra är svågerpolitik...

    det är alltså inte okej att lägga uppdragen på en frus företag, just för at berika henne och därmed även sig själv, sådant bör då ske genom upphandling

    Sponsored content


    Vad säger ni om detta då Alliansanhängare? Empty Sv: Vad säger ni om detta då Alliansanhängare?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:31