Dao skrev:Sniperace skrev:tja, det blev ett jävla väsen om fokusförskjutning osv när jag stilla påpekade att che var en jävla mördare och barnutnyttjare, en sdan idol fick inte belastas med det skit han också gjorde
men det är klart, det är ju skillnad på person och person när det gäller politik sida eller hur?
Nej, det är bara libaler och extremistvänstern som håller på så. Själv anser jag att man skall kritsera Che också. Det är just problemet här - NI vill blunda för alla dåliga saker med i detta fallet Kamprad - bara för att han "ger pengar till välgörande ändamål".
Det du anklagar andra för, är det du försvarar själv här - och blir kritiserad för!
jag har väl inte blundat för kamprad, tvärtom har jag klargjort att det är en människan jag inte gillar, men ge ändå credit för att han hjälper folk ibland...
och det är något jag anser man ska vara ärlig nog att göra.. vem det än gäller
dvs ge credit för det de gjort som är bra, och fördömanden för det som är dåligt....
ok, jag ser nu då att du lägger ex rv, rc och infra i extremistvänstern, dessa ville inte se någon som helst illavisande om hjälten che....