Sniperace 2012-06-09, 15:05
Redvictory skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev: Secrist skrev: Infra skrev: F.I.S.T skrev: Sossar ee lata skrev:Just hemkommen från Danmark där vi var för att se Metallica i det gamla fängelset i Horsens, ojjojoj!! Det bästa jag upplevt i musik väg! Och danskarna vet hur man slipper köer till öl tält och korvmojer!! All heder till danskarna!
Måste ju bara tillägga en sak, inte många muslimska hucklen på kvinnohuvudena denna kväll
Men dom fick dras med utlänningar ändå Seel, eller det fattar du kanske inte att du är, när du är i Danmark.....
Nä, SEEL är naturligtvis ett undantag. Han är inte utlänning nånstans i världen.
Sen glömde han visst popgruppen han prisar så högt - utlänningar.
När man
besöker ett annat land är man
turist.
Det beror på hur länge man stannar annars måste man söka turistvisum! annars räknas man som illegal invandrare
en dansk blir inte illegal invandrare i sverige, liksom att en svensk blir inte det i dnmark, mellan våra skandinavista länder gäller helt fri bosättning uta
n några visum eller hinder.
och det är inte turistvisum man söker om man vill stanna längre i andra länder, det är uppehållstillstånd eller arbetstillstånd, och det är noll problem i hela eu.... för dess medlemmar
Det borde vara samma regler för danskar som kommer till sverige när det gäller språket! vissa skåningar också för de talar ju lika dålig svenska som en snubbe ifrån irak! de måste lära sig att tala rent och integrera sig i samhället!
javisst men nu bor de flesta skåningarna i just skåne, och då bör ju fjollträskarna ´se till att lära sg vår dialekt innan de gnäller, och samma ledes bör ju alla som kmmer till skåne se tll att prata skånska, de som kommer till dalarna dalmål osv, eller kanske du vill påtvinga alla att tala rikssvenskan?
jog miss väl nollåttan som kom in i fiskaffären och hävde ur sig
"Jag vill ha rrrrekerrrr" varpå svaret blev reker? så svarade nollåtta Ja, sådana som maneteerrr, han fick då svaret att maneter slängs tillbaka i havet *asg* så ska de tas!!
men du har kanske rätt kommer nollåttorna ner här bör de lära sig vår dialekt och se till att integrera sig i samhället här....
men, NEJ säger jag det är RASISTISKT och främlingsfientliga åsikter som framfördes, alla länder har dialekter och det är inte olika språk, språket är viktigt att lära sig, men en brytning kan oftast inte tas bort, och att kräva dertta är verkligen främlingsfiemntligt, och det har jag verkligen aldrig klagat på, men här kom det från den man minst väntade det sig från, jag säger bara USCH för sådana brunskjortor.
nu ska jo öppna gorkborken