+10
R.O.F.L
lazy
Redvictory
redalert
DirtyDog
RedMentalCase
ericTheDog
formsvackan
Thetaxpayer
RedCloud
14 posters
Zen och konsten att krossa rassehögerns världsbild
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Är du medveten om att du är knäpp på riktigt, roffe?
lazy- Antal inlägg : 12772
RedCloud skrev:Så nu fick du det till att jag "avskyr allt icke svenskt" när jag påpekar att vårdyrken blivit de nya invandraryrkena
Du påstår att MAJORITETEN av de anställda i vårdyrkena i Stockholm utgörs av icke-svenskar.
"De allra flesta inom det yrket i Stor-stockholm är inte längre etniskt svenska"
Du påstår att svenskar ratar vårdyrken.
Dina taffliga länkar styrker inte detta, alltså debatterar vi dina fördomar...och vad du tycker om muslimer, tja det visste vi ju redan,,,,
Du kanske inte ska göra som RMC, tro att det man skriver bara försvinner...
Majoriteten är ditt eget ord, jag skrev "de allra flesta" och vem i hela h-e har skrivit ett enda ord om muslimer, förutom du själv.
Fogskumsprutan!
RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Börjar onekligen kännas så.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Majoriteten är ditt eget ord, jag skrev "de allra flesta"
"De allra flesta" utgörs av ehhhh majoriteten....
RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar
lazy skrev:RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Förstår att tycker så när dina fördomar blir blottlagda på det här sättet...
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
RedCloud skrev:
intelligensreserven på högersidan spekulerar
RedCloud skrev:
Var har du kommit med motbevis för att det jag skriver inte stämmer? När det gäller äldreomsorgen med 2:a generationen + timvikarier inräknade så kommer man på vissa håll i stor-Stockholm upp i majoritet.
Vi är duktiga på språk!
Inom Aleris Hemtjänst Södertälje är vi duktiga på språk. Vi pratar arabiska, syrianska, armeniska, kaldeiska och svenska. Våra språkkunskaper är mycket uppskattade hos våra kunder.
http://www.aleris.se/Aldreomsorg/Till-vara-enheter/Aleris-Hemtjanst/Aleris-Hemtjanst/Aleris-Hemtjanst-Stockholm/Aleris-Hemtjanst-Sodertalje/
RedCloud skrev:lazy skrev:RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Mina fördomar? Jag presenterar bevis på att många invandrare tar de jobb som de flesta etniskt svenska ungdomarna ratar och då är det också fel.
Var har du kommit med motbevis
Jag behöver inte motbevis något alls, jag har bara efterfrågat en källa till att "majoriteten som jobbar inom vårdyrken i Stockholm är icke etniska svenskar"
Dvs något som DU påstår.
Du lägga upp hur mycket fjollänklar som helst, men hittills har INGEN styrkt ditt påstående.
Alltså, slutsatsen, är att vi ska debattera utifrån dina fördomar.
Enklaste sättet för dig är ju att erkänna att ditt uttalande var just hittepå, det är enklast så Lazy.
Jag presenterar bevis på att många invandrare tar de jobb som de flesta etniskt svenska ungdomarna ratar
Du påstår 2 saker:
Att majoriteten av av de i vårdsvängen är icke etniska svenskar.
Att svenska ungdomar är för fina att jobba där.
Du har inte kunnat styrka detta, mao är det dina fördomar du vill att vi ska debattera.
Publicerad 7 februari, 2012 - 13:42
UNGDOMSLÖNER Fler heltidstjänster och högre löner krävs för att lösa de rekryteringsproblem som offentlig sektor står inför.Sedan 1980-talets början har antalet som söker i första hand till gymnasiets vårdlinje eller omvårdnadsprogram sjunkit dramatiskt. Från 18 000 läsåret 1980/81 till så få som 3 000 läsåret 2009/10. Man behöver inte ha djupare insikt för att inse att ännu lägre löner inte löser problemet med att alldeles för få ungdomar söker sig till välfärdsjobben i kommunerna, skriver Lenita Granlund, avtalssekreterare Kommunal och Tobias Baudin, förste vice ordförande Kommunal.
http://debatt.svt.se/2012/02/07/ungdomar-ratar-offentlig-sektor-%E2%80%93-pa-grund-av-laga-loner/
Därav utbildningar för invandrare som jag också lagt in en länk om men nu har jag inte tid att sitta här längre, återkommer.
UNGDOMSLÖNER Fler heltidstjänster och högre löner krävs för att lösa de rekryteringsproblem som offentlig sektor står inför.Sedan 1980-talets början har antalet som söker i första hand till gymnasiets vårdlinje eller omvårdnadsprogram sjunkit dramatiskt. Från 18 000 läsåret 1980/81 till så få som 3 000 läsåret 2009/10. Man behöver inte ha djupare insikt för att inse att ännu lägre löner inte löser problemet med att alldeles för få ungdomar söker sig till välfärdsjobben i kommunerna, skriver Lenita Granlund, avtalssekreterare Kommunal och Tobias Baudin, förste vice ordförande Kommunal.
http://debatt.svt.se/2012/02/07/ungdomar-ratar-offentlig-sektor-%E2%80%93-pa-grund-av-laga-loner/
Därav utbildningar för invandrare som jag också lagt in en länk om men nu har jag inte tid att sitta här längre, återkommer.
Du kan publicera hur mycket tramslänkar som helst Lazy, hittills har de inte styrkt det du påstår.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
RedCloud skrev:Var har du kommit med motbevis
Jag behöver inte motbevis något alls, jag har bara efterfrågat en källa till att "majoriteten som jobbar inom vårdyrken i Stockholm är icke etniska svenskar"
Dvs något som DU påstår.
Du lägga upp hur mycket fjollänklar som helst, men hittills har INGEN styrkt ditt påstående.
Enklaste sättet för dig är ju att erkänna att ditt uttalande var just hittepå, det är enklast så Lazy.
Och rc sätter nivån redan i topic, då alla som är höger är rassar och nazister.
Självinsikt noll, puke!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
lazy skrev:RedCloud skrev:lazy skrev:RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Mina fördomar? Jag presenterar bevis på att många invandrare tar de jobb som de flesta etniskt svenska ungdomarna ratar och då är det också fel.
Detta är ett typ exempel på att det inte går att debattera ämnen som invandrare ingår i.
SiP- Antal inlägg : 4427
lazy skrev:RedCloud skrev:lazy skrev:RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Det som är roligt är att i en annan tråd för ett bra tag sedan när arbetsinvandringen var på tapeten, då skrev Rc något i stil med "Vem skall då torka dig i röven när du blir gammal, inga svenskar vill ju jobba i låglöneyrken".
Har han ändrat sig eller är han bara tvärsmot för det känns bra??
(Undrar hur många som kommer skrika "länk/källa nu, konstaterar dock att detta forum har en sugig sökfunktion så därför klarar sig ofta dessa nötter med sina lögner eftersom de tror att alla är som dom, så sönderrökta att minnet är guldfiskliknande...)
Thetaxpayer skrev:lazy skrev:RedCloud skrev:lazy skrev:RedMentalCase skrev:Fogskumsprutan!
Detta är ett typ exempel på att det inte går att debattera ämnen som invandrare ingår i.
Visst går det att diskutera invandrare , med alla utom familjen roffe/kackerlacka.
styrk det du påstår så kan debatten fortsätta.....eller ska SKA vi debattera utifrån dina ej styrkta fördomar ?
Senast ändrad av RedCloud den 2012-06-03, 18:19, ändrad totalt 1 gång
redalert- Antal inlägg : 13973
Vilken jävla jubelåsna rc är det har väl även den mest godtrogne och välvillige nu insett?
Spara er tid och ert tålamod, spärra fanskapet!
Spara er tid och ert tålamod, spärra fanskapet!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Jag vet inte vem av er jag trampar på tårna men ansvariga inom vården i dalakommunerna och landstinget flaggar rejält för en kommande, nästan akut personalbrist. Pensionsavgångarna kommer inte att kunna täckas med nyutbildad personal, bl.a. för att ansökningarna till dessa utbildningar minskat.RedCloud skrev:Så nu är det en fördom att svenska ungdomar ratar äldrevården?
Eftersom du inte kan styrka det så förblir det ju så.
Artikeln du lägger upp stärker ju på intet sätt ditt hittepå.
Stora personalgrupper kommer att gå i pension fram till 2020, och de tio åren som följer därefter kommer antalet gamla och vårdbehövande förmodligen att öka med de stora kullarna av 40- och 50-talister.
En artikel av många. Jag tror inte att situationen är bättre på så många andra håll i landet heller.
Secrist- Antal inlägg : 32216
lazy skrev:Publicerad 7 februari, 2012 - 13:42
Att försöka debattera med KP-RC när han sätter den sidan till är meningslöst och slöseri med tid. Han har sin åsikt klar och allt annat är fel. Man kan dränka honom i fakta och det bara viftas bort följt av allehanda rasistanklagelser och personangrepp.
Jag vet inte vem av er jag trampar på tårna
Definitivt inte mig, Svackan.
Vad jag vänder mig mot är forumrassarnas svepande lögener, halvsanningar och myter som vi ska debattera som absoluta sanningar. Det blir ju l-i-t-e skevt då.
Frk jag-är-inte-rasist-men-Lazy påstår något, taget ur luften och vill att det ska gälla som argument......jag efterfrågar källa...som aldrig dyker upp.
SD-secrist skrev:Man kan dränka honom i fakta
Nu har ju Lazy liksom inte presenterat fakta som stödjer hennes svammel.....
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Detta borde väl lösas genom att förbättra arbetsvillkoren, inte permanenta problemet genom att "nöja sig" med billig arbetskraft som har det svårt på arbetsmarknaden i övrigt. Herrskap och tjänstefolk borde fasiken tillhöra en förgången tid.lazy skrev:Arbete inom äldreomsorgen har blivit ett lågstatusyrke med hög arbetsbelastning och låg lön.Då är det lättare att få jobb för dem som annars har svårt att komma in på arbetsmarknaden.
Här började diskussionen som ett svar till R.O.F.L:
lazy Igår på 19:56
i hemtjänst, äldrevård, städyrken m.m spelar det ingen som helst roll längre eftersom de flesta svenskar ratar dessa yrken.
http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?kontakt=&enhet=34fa1bd919964ba3859378dd4fad5fdf&bildspelsida71365=3&oversatt=
http://www.eveo.se/?gclid=CM_x2JaqsrACFcotmAodqECGVA
I Skärholmen dyker det upp allt fler företag som erbjuder vård för äldre på ett särskilt språk.
– Men jag har valt finsk hemtjänst för att jag tror vi finnar förstår varandra bättre känslomässigt, säger Elisabeth Pääkkölä från Bredäng.
Men det startas fler typer av företag i Skärholmens stadsdel som profilerar sig genom att erbjuda äldrevård på ett annat språk än svenska. Farzaneh Kavoosfar är vd för det nystartade hemtjänstföretagetAU bist global AB i Skärholmen, som vill ge dem äldre vård på bland annat persiska och arabiska.
http://www.direktpress.se/sodra_sidan/Pa-Torget/Pa-torget/Allt-fler-valjer-hemtjanst-/
- Det känns som att det är på väg att ta slut, säger de anställda vid hemtjänsten i Rinkeby-Kista, om att hela äldrevården i stadsdelen håller på att privatiseras.
I stadsdelen finns minst 50 utförare av hemtjänst. Riitta Eddib tror att de är närmare 100.
Det öppnar fler och fler privata förskolor, ofta nischade efter religion eller språk varför många väljer dem. Därför har de kommunala barnskötarna blivit övertaliga, precis som undersköterskorna.
http://www.ka.se/index.cfm?c=92588
Inte speciellt troligt att majoriteten anställda här är etniska svenskar eller hur?
Det finns många fler områden i stor-Stockholm än de jag har tagit upp.
lazy Igår på 19:56
i hemtjänst, äldrevård, städyrken m.m spelar det ingen som helst roll längre eftersom de flesta svenskar ratar dessa yrken.
http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?kontakt=&enhet=34fa1bd919964ba3859378dd4fad5fdf&bildspelsida71365=3&oversatt=
http://www.eveo.se/?gclid=CM_x2JaqsrACFcotmAodqECGVA
I Skärholmen dyker det upp allt fler företag som erbjuder vård för äldre på ett särskilt språk.
– Men jag har valt finsk hemtjänst för att jag tror vi finnar förstår varandra bättre känslomässigt, säger Elisabeth Pääkkölä från Bredäng.
Men det startas fler typer av företag i Skärholmens stadsdel som profilerar sig genom att erbjuda äldrevård på ett annat språk än svenska. Farzaneh Kavoosfar är vd för det nystartade hemtjänstföretagetAU bist global AB i Skärholmen, som vill ge dem äldre vård på bland annat persiska och arabiska.
http://www.direktpress.se/sodra_sidan/Pa-Torget/Pa-torget/Allt-fler-valjer-hemtjanst-/
- Det känns som att det är på väg att ta slut, säger de anställda vid hemtjänsten i Rinkeby-Kista, om att hela äldrevården i stadsdelen håller på att privatiseras.
I stadsdelen finns minst 50 utförare av hemtjänst. Riitta Eddib tror att de är närmare 100.
Det öppnar fler och fler privata förskolor, ofta nischade efter religion eller språk varför många väljer dem. Därför har de kommunala barnskötarna blivit övertaliga, precis som undersköterskorna.
http://www.ka.se/index.cfm?c=92588
Inte speciellt troligt att majoriteten anställda här är etniska svenskar eller hur?
Det finns många fler områden i stor-Stockholm än de jag har tagit upp.