R.O.F.L 2012-06-02, 01:56
Infra skrev: DirtyDog skrev:Hans sista inlägg handlade om Eurovision ser jag.
Rikets tre största städer står redo att börja slåss om i vilken stad som Eurovisionsfesten 2013 skall arrangeras. Huvudstaden Stockholm, lilla London Göteborg och Skånes svar på Chicago, Malmö. Jag bryr mig faktiskt inte om arrangemanget hamnar i Stockholm, i Stockholms satellit-stad Solna och i den nybyggda Friends Arena eller i Göteborg. Men Malmö är diskvalificerat i min värld, och orsaken är det som hände där i Reepalus stad våren 2009…
Våren 2009 skulle det arrangeras en Davis Cup-match i tennis mellan Sverige och judarna från sionist-staten Israel. Så såg iallafall Ilmar Reepalu på matchen. Ilmar Reepalu ville överhuvutaget inte ha några judiska tennisspelare i Baltiska Hallen. Ilmar ville ställa in matchen och göra politik av idrottandet. Det slutade med att Fritidsförvaltningen beslutade sig för att matchen kunde spelas i Malmö, men utan publik och bakom en polismur som stod mellan israeliska idrottsmän och en hord av demonstranter som ville tycka till om Israels illdåd i Gaza under den där tiden. Demonstranterna hade all rätt i världen att tycka vad de tyckte. Ilmar Reepalu var och är kommunstyrelsens ordförande i Malmö, och hans tyckande betydde mer för såväl arrangemang som demonstranter.
Malmö och Reepalu visade då att man inte var kapabla att arrangera något evenemang överhuvudtaget i sin stad. Att man nu säger att man vill ha Eurovisionens semifinaler och finaler i Percy Nilsson skrytbygge visar på att man hoppas att vi andra har glömt Ilmars sätt att göra utrikespolitik av en tennismatch.
Malmö kan glömma Eurovisionen om det finns någon logik i vad man lägger stora tävlingar där landet Israel deltar. Eller kan man lita på att borgmästare Reepalu den här gången låter ett gäng israeliska schlagerfjollor yla i fred utan demonstrationståg, polismurar och i en hall med publik? För visst är det bara Israel som Ilmar Reepalu kommer ha synpunkter på? Inte på Azerbajdzjan eller Vitryssland.
Tänk på det Eva Hamilton och Christer Björkman när ni sätter er ner med det gäng som skall planera ett arrangemang som SD-toppen Björn Söder och de som är ”vi” med honom inte vill se i Sverige överhuvudtaget. Ni kan väl visa Söder respekt nog att inte placera det dyra spektaklet som inte Sverige vann i Söders hemlandskap. Ni kan väl göra livet lite lättare för Reepalu när han skall försöka kommentera Israels deltagande utan att det skall bli något som utan fantasi kan tolkas som anti-semitiskt. Ni kan ju välja Stockholm eller Göteborg, Gävle eller Nyköping. Nästan vilken stad som helst, men inte Malmö…
Med all respekt för hamilton och Björkman men......Har Hatets församling tillfrågats vad dom tycker i denna fråga?
Hatets församling ser nog gärna detta spektakel i Malmö, ty en freakshow med Reepaluu i internationell media ger dem vatten på sin kvarn.
Obamas sändebud byts helt sonika ut mot ett einsatzkommando (Cia), ättlingar till "slaktaren från Lyon". Dessa Barbie avkommors agenda är att skapa oreda och kaos i den snabbaste växande staden i Europa. Deras mål är marxisterna och deras subgrupper som slaviskt följer den växande juche-filosofin.