Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Secrist
RedMentalCase
Regndrottning
Sniperace
Infra
F.I.S.T
lazy
11 posters

Badhuset som är Varbergs varböld

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Badhuset som är Varbergs varböld  Empty Badhuset som är Varbergs varböld

Inlägg  lazy 2012-04-12, 22:57

Förbanne mig en av de bästa debattartiklar jag läst och hur kunde det gå så illa? Hallå vänster om vänstern.

Leninbadet är en spottloska på halva Europas befolkning - och borde bojkottas av alla som inte är kommunister, skriver Kjell Albin Abrahamson.

http://www.expressen.se/debatt/badhuset-som-ar-varbergs-varbold/
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Badhuset som är Varbergs varböld  Empty Sv: Badhuset som är Varbergs varböld

Inlägg  F.I.S.T 2012-04-12, 23:05

lazy skrev:Förbanne mig en av de bästa debattartiklar jag läst och hur kunde det gå så illa? Hallå vänster om vänstern.

Leninbadet är en spottloska på halva Europas befolkning - och borde bojkottas av alla som inte är kommunister, skriver Kjell Albin Abrahamson.

smaklöst på mer än ett sätt ... det var riktigt fult, och blått dessutom Shocked
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-12, 23:21

F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:Förbanne mig en av de bästa debattartiklar jag läst och hur kunde det gå så illa? Hallå vänster om vänstern.

smaklöst på mer än ett sätt ... det var riktigt fult, och blått dessutom Shocked

Nu blev jag osäker, menar du att skribenten var "blå" eller menar du att Lenin badar i alltför mycket blått?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-04-12, 23:30

Vad säger ni grabbar? Ska vi stämma träff på Varbergs badhus en
    samordnad tid bara för att reta gallfeber på högern härinne? Har
    vi tur så får ett par av dom hjärnblödning. (OBS: detta är inget
    hot - endast en from förhoppning).
    Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-04-13, 09:12

jag lovar att jag ska bojkotta detta bad, och Infra med vänner får gärna visa sin solidaritet med Lenin genom att bada där, det rör mig inte i ryggn, det är ju bara så att de då verkligen visar hur de älskar lenin och den gamla sovjetkommunismen, men nu tvivlar jag dock på att Infra har nåra vänner härinne, de har ju alla upptäckt hans antisemitism och förkärlek för islamitiska terrordåd.

och så kan vi ju hoppas på att Infra drunknar därinne, obs det är inget hot, bara en from förhoppning *asg*

och nej, till skillnad från Infra som hoppas jag verkligen inte att det sker, det vara enbart för att visa på hans verkliga mentala tillstånd, en människa som hoppas att andra får hjärnblödning, att människor tvångsförflyttas till nevadas kärnvapenprovormåde för att där bestrålas (judarna)
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-04-13, 09:46

Ja, det är osmakligt.

Hela artikeln var både otroligt vinklat, fördomsfull och överdriven.

Jag har sett denna bad på tv. Det är inte ett allmän badhushus utan ett privat bad som igår i ett hotell. Vilket framgår av artikeln.....

Men, författaren av artikeln uppmanar till bojkott av HELA Varberg för att en, (1), innevånare i staden har den 'dåliga' smaken att gilla Lenin. Nu är inte jag någon fan av Lenin men jag anser att personen får lov till att gilla något som jag inte gillar. Det finns ett ord för det.... demokrati, tror jag visst det var....

Nej, hela artikeln var mer än lovlig barnslig. Den är skriven på förakt för att spela på känslor.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-04-13, 10:32

Är det 1a April eller?, vilken dåre har konstruerat detta vidriga?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Badhuset som är Varbergs varböld  Empty Demos

Inlägg  Secrist 2012-04-13, 10:35

Regndrottning skrev:
    Ja, det är osmakligt.

Jag har sett denna bad på tv. Det är inte ett allmän badhushus utan ett privat bad som igår i ett hotell. Vilket framgår av artikeln.....

Men, författaren av artikeln uppmanar till bojkott av HELA Varberg för att en, (1), innevånare i staden har den 'dåliga' smaken att gilla Lenin. Nu är inte jag någon fan av Lenin men jag anser att personen får lov till att gilla något som jag inte gillar. Det finns ett ord för det.... demokrati, tror jag visst det var....

Nej, hela artikeln var mer än lovlig barnslig. Den är skriven på förakt för att spela på känslor.

Och andra sidan skulle vi väl knappast acceptera ett bad som hyllade Hitler bara för att vi lever i en demokrati.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-04-13, 10:42

Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ja, det är osmakligt.

Och andra sidan skulle vi väl knappast acceptera ett bad som hyllade Hitler bara för att vi lever i en demokrati.

undrar om RD då har en kommentar om detta...
    https://acbladet.swedishforum.se/t53004-ett-nytt-lockande-resmal-for-extremhogern-ar-under-uppbyggnad
    detta inlagt av partibrodern RV, blir det lika smålöjligt osv?
    Sova med Hitler

Är det möjligt att njuta av en god natts sömn under ett porträtt av Hitler i uniform? Det tror en hotellägare i Belgrad, som inrett alla rum på sitt nya hotell på temat världsledare.

23 januari 2008 kl 10:37, uppdaterad: 23 januari 2008 kl 12:35

Hotellet, som går under namnet Mr President, ligger i hjärtat av Belgrad, mittemot tågstationen. Varje rums inredning kretsar kring en nutida eller bortgången världsledare – och hotelldirektören Dusan Zabunovic skyr inga namn. Här finns alltså rum tillägnade så väl Adolf Hitler som Josef Stalin – och Hitler-rummet, nummer 501, är det populäraste bland hotellets gäster, enligt ABC News.

Dock har Zabunovics marknadsföringsknep skapat viss indignation i Serbien, vars befolkning ju drabbades hårt av nazismens framfart under andra världskriget. Bland andra har judiska ledare i Belgrad menat att man på detta sätt banaliserar den tyske diktatorn.

Men hotelldirektören försvarar sitt val:

- Det är fel att inte ha med Hitler på Madame Tussauds och andra museer. Alla hans offer skulle vända sig i sina gravar om man inte på minns någonstans om vilket monster han var, säger Zabunovic till ABC News.

Även Fidel Castro och Margaret Thatcher har fått varsitt rum på hotellet, och i dess lobby står bland andra de amerikanska presidenterna Abraham Lincoln och George Washington staty. Det dyraste rummet, beläget på hotellets sjunde våning, är för övrigt tillägnat den forne jugoslaviske kommunistledaren Tito.
    http://www.svd.se/resor/sova-med-hitler_800215.svd
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-04-13, 15:13

Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ja, det är osmakligt.

Jodå, jag skulle acceptera det. Det ingår i demokratin.

Men, jag skulle finna det motbjudande och smaklöst, precis som jag anser att leninbadet är.

Samtidigt så har jag annat att göra än att reta mig på vad andra gör.

Så länge en människa håller sig inom lagen samt håller en god moral, (jag vet att jag lämnar detta vidöppet för 'tolkningar' men, fråga istället.....), så, anser jag att det är både demokratisk och liberalt att låta andra människor leva sina liv som de vill.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Badhuset som är Varbergs varböld  Empty Demos

Inlägg  Secrist 2012-04-13, 15:42

Fast man får inte ha tröjor med Hakkors. Så allt ryms inte inom demokratins väggar. Tveksamt om offentligt hyllande av Lenin är acceptabelt. Men visst, det är ju inne på ett privatägt hotell så det kanske är ok.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2012-04-13, 15:45

Visst ska alla få leva precis som de vill och därför var det bra att detta sanslösa förslag från samme man fick avslag. Smile

Didings förslag om Leninpark upprör
    VARBERG Lena-Marie Kuokkanen satte kaffet i vrångstrupen på tisdagsmorgonen. I måndags landade hon efter en resa till mormoderns krigsplågade hemby i Estland. En resa där hon fick höra om kommunisternas grymheter.

Hallands Nyheters tisdagsupplaga hann inte mer än landa i brevlådan hos prenumeranterna innan kritiska röster höjdes angående Lasse Didings förslag att placera en Leninstaty i Engelska parken och döpa om denna till Leninparken.

Bland kommentarerna på hn.se finns ironiska förslag på att komplettera med fler diktatorer i parken, bland andra Mussolini, Hitler och Pol Pot. Andra tyckte att idén är bisarr och hoppas att det är ett för tidigt aprilskämt.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.1505651-didings-forslag-om-leninpark-uppror?m=print
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 15:50

Sniperace skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ja, det är osmakligt.

undrar om RD då har en kommentar om detta...
    https://acbladet.swedishforum.se/t53004-ett-nytt-lockande-resmal-for-extremhogern-ar-under-uppbyggnad
    detta inlagt av partibrodern RV, blir det lika smålöjligt osv?
    Sova med Hitler

Är det möjligt att njuta av en god natts sömn under ett porträtt av Hitler i uniform? Det tror en hotellägare i Belgrad, som inrett alla rum på sitt nya hotell på temat världsledare.

23 januari 2008 kl 10:37, uppdaterad: 23 januari 2008 kl 12:35

Hotellet, som går under namnet Mr President, ligger i hjärtat av Belgrad, mittemot tågstationen. Varje rums inredning kretsar kring en nutida eller bortgången världsledare – och hotelldirektören Dusan Zabunovic skyr inga namn. Här finns alltså rum tillägnade så väl Adolf Hitler som Josef Stalin – och Hitler-rummet, nummer 501, är det populäraste bland hotellets gäster, enligt ABC News.

Dock har Zabunovics marknadsföringsknep skapat viss indignation i Serbien, vars befolkning ju drabbades hårt av nazismens framfart under andra världskriget. Bland andra har judiska ledare i Belgrad menat att man på detta sätt banaliserar den tyske diktatorn.

Men hotelldirektören försvarar sitt val:

- Det är fel att inte ha med Hitler på Madame Tussauds och andra museer. Alla hans offer skulle vända sig i sina gravar om man inte på minns någonstans om vilket monster han var, säger Zabunovic till ABC News.

Även Fidel Castro och Margaret Thatcher har fått varsitt rum på hotellet, och i dess lobby står bland andra de amerikanska presidenterna Abraham Lincoln och George Washington staty. Det dyraste rummet, beläget på hotellets sjunde våning, är för övrigt tillägnat den forne jugoslaviske kommunistledaren Tito.
    http://www.svd.se/resor/sova-med-hitler_800215.svd

Själv så har jag krökat whiskey med Rod Stewart och somna i soffan i hans svit på Hilton i Gbg gissa om min kastrullhäxa skällde på mig vid fruktostbordet.
    //Niklas
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2012-04-13, 15:52

lazy skrev:Visst ska alla få leva precis som de vill och därför var det bra att detta sanslösa förslag från samme man fick avslag. Smile

Didings förslag om Leninpark upprör
    VARBERG Lena-Marie Kuokkanen satte kaffet i vrångstrupen på tisdagsmorgonen. I måndags landade hon efter en resa till mormoderns krigsplågade hemby i Estland. En resa där hon fick höra om kommunisternas grymheter.

Hallands Nyheters tisdagsupplaga hann inte mer än landa i brevlådan hos prenumeranterna innan kritiska röster höjdes angående Lasse Didings förslag att placera en Leninstaty i Engelska parken och döpa om denna till Leninparken.

Bland kommentarerna på hn.se finns ironiska förslag på att komplettera med fler diktatorer i parken, bland andra Mussolini, Hitler och Pol Pot. Andra tyckte att idén är bisarr och hoppas att det är ett för tidigt aprilskämt.

http://hn.se/nyheter/varberg/1.1505651-didings-forslag-om-leninpark-uppror?m=print

Äh nu är du lite fjantig lazy! det är väl bara att hänga badlakandet på lenins huvud! hur svårt kan de va?
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 15:56

RedMentalCase skrev:

Är det 1a April eller?, vilken dåre har konstruerat detta vidriga?

Han kanske har lärt sig vad du skriver härinne så var inte så förvånad i ditt fall rmc/gustavander.
    //Niklas
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-04-13, 17:24

Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ja, det är osmakligt.

Du ser möjligen ingen skillnad mellan Lenin och herr Hitler. Det där med nyanser - det är svårt det.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-04-13, 17:30

Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ja, det är osmakligt.

Du ser möjligen ingen skillnad mellan Lenin och herr Hitler. Det där med nyanser - det är svårt det.
    lenin var lika stor despot och mördare som hitler, och ser man till hostorien och vad ryssar utalat så var Lenin hårdare än stalin, även om stalin är mer omtalad för sin grymhet, men du ser väl båda som dina idoler eller?

DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-04-13, 17:41

Regndrottning skrev:Men, författaren av artikeln uppmanar till bojkott av HELA Varberg för att en, (1), innevånare i staden har den 'dåliga' smaken att gilla Lenin.
    Och hur mycket rödvin måste man trycka i sig för att komma fram till detta märkliga påstående? Twisted Evil
    Regndrottning skrev:Nej, hela artikeln var mer än lovlig barnslig. Den är skriven på förakt för att spela på känslor.
    "skriven på förakt för att spela på känslor" ??????????

Orkar inte ens försöka tolka det där. Vad fan är det som du vill ha sagt?
    Vad i artikeln är barnsligt?
    Författaren är f.ö. Sveriges Radios östeuropakorrespondent och en väldigt påläst sådan.

Abrahamson var 1974-76 redaktör vid den statliga radion i Polen, och därefter byrådirektör vid Svenska institutet. Han blev 1983 chef för kulturredaktionen vid Sveriges Radio. 1987-96 gjorde han sig känd som utrikeskorrespondent, främst i Östeuropa. 9 augusti 1988 var han en av sommarvärdarna i Sveriges Radio P1. Han är även utrikesminister i Republiken Jamtlands regering.
    Abrahamson gick i juli 2010 själv ut i Sveriges Radio P1 och berättade att han av Säpo fått reda på att han varit registrerad som agent för Stasi och att hans täcknamn varit "Arnold". Abrahamson förnekar bestämt att han arbetat för Stasi. Hans vän och tidigare utrikeskorrespondenten Hanus Weber hade varnat honom för att gå ut med informationen med motiveringen att den som hamnat i registren har svårt att rentvå sig, vilket framgår i en radiointervju. Fallet "Arnold" finns med i professor Birgitta Almgrens bok Inte bara spioner, som kom ut 2011. Av Säpos utredning framgår att Abrahamson medger kontakt med personer på DDR:s ambassad, som Säpo visste arbetat för Stasi, men Abrahamson menade att dessa kontakter varit nödvändiga för hans arbete. Säpo ska också 1993 ha fått information av en "mycket känslig med tillförlitlig källa med god insyn i Stasis arbete" om att en journalist med täcknamnet "Arnold" varit registrerad som informell medarbetare från 1980 och en tid framöver. Personen blev dock enligt samma uppgiftslämnare avförd på grund av sina kontakter med Solidaritet. Det är högst troligt att Abrahamson, på grund av sitt mångåriga arbete i det forna Östeuropa och tjänsten på Svenska institutet, har utretts av Stasi, men något bevis för att han ska ha varit agent har inte lagts fram. Säpo lade ner utredningen 2001.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2012-04-13, 18:18

DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:Men, författaren av artikeln uppmanar till bojkott av HELA Varberg för att en, (1), innevånare i staden har den 'dåliga' smaken att gilla Lenin.
    Och hur mycket rödvin måste man trycka i sig för att komma fram till detta märkliga påstående? Twisted Evil
    Regndrottning skrev:Nej, hela artikeln var mer än lovlig barnslig. Den är skriven på förakt för att spela på känslor.
    "skriven på förakt för att spela på känslor" ??????????

Orkar inte ens försöka tolka det där. Vad fan är det som du vill ha sagt?
    Vad i artikeln är barnsligt?
    Författaren är f.ö. Sveriges Radios östeuropakorrespondent och en väldigt påläst sådan.

Abrahamson var 1974-76 redaktör vid den statliga radion i Polen, och därefter byrådirektör vid Svenska institutet. Han blev 1983 chef för kulturredaktionen vid Sveriges Radio. 1987-96 gjorde han sig känd som utrikeskorrespondent, främst i Östeuropa. 9 augusti 1988 var han en av sommarvärdarna i Sveriges Radio P1. Han är även utrikesminister i Republiken Jamtlands regering.
    Abrahamson gick i juli 2010 själv ut i Sveriges Radio P1 och berättade att han av Säpo fått reda på att han varit registrerad som agent för Stasi och att hans täcknamn varit "Arnold". Abrahamson förnekar bestämt att han arbetat för Stasi. Hans vän och tidigare utrikeskorrespondenten Hanus Weber hade varnat honom för att gå ut med informationen med motiveringen att den som hamnat i registren har svårt att rentvå sig, vilket framgår i en radiointervju. Fallet "Arnold" finns med i professor Birgitta Almgrens bok Inte bara spioner, som kom ut 2011. Av Säpos utredning framgår att Abrahamson medger kontakt med personer på DDR:s ambassad, som Säpo visste arbetat för Stasi, men Abrahamson menade att dessa kontakter varit nödvändiga för hans arbete. Säpo ska också 1993 ha fått information av en "mycket känslig med tillförlitlig källa med god insyn i Stasis arbete" om att en journalist med täcknamnet "Arnold" varit registrerad som informell medarbetare från 1980 och en tid framöver. Personen blev dock enligt samma uppgiftslämnare avförd på grund av sina kontakter med Solidaritet. Det är högst troligt att Abrahamson, på grund av sitt mångåriga arbete i det forna Östeuropa och tjänsten på Svenska institutet, har utretts av Stasi, men något bevis för att han ska ha varit agent har inte lagts fram. Säpo lade ner utredningen 2001.

DD du som orkar rota vem är Lars Diding?
    //Niklas
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-04-13, 20:05

berralarzon skrev:DD du som orkar rota vem är Lars Diding?
    //Niklas
    http://www.hotellgastis.se/65
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Badhuset som är Varbergs varböld  Empty Valfrihetens lycka

Inlägg  PE Dal 2012-04-13, 21:32

I vårt fria Liberala samhälle har Vi alla, den unika rättigheten att fritt välja Badanka!
    Själv föredrar Jag den gula i plast, och mot förmodan,,,dessutom med röd näbb!
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-04-13, 22:51

PE Dal skrev:I vårt fria Liberala samhälle har Vi alla, den unika rättigheten att fritt välja Badanka!
    Själv föredrar Jag den gula i plast, och mot förmodan,,,dessutom med röd näbb!
    En tjejkompis hade en sådan batteridriven som vibrerade så fint. Hon blev väldigt ledsen när jag inte kunde laga den när den slutade fungera. Laughing

Jag sade att jag tyckte synd om ankan men att den åtminstone hade fått uppleva mycket när den levde. Very Happy
    PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Badhuset som är Varbergs varböld  Empty Darrningar

Inlägg  PE Dal 2012-04-13, 23:06

[i]"""En tjejkompis hade en sådan batteridriven som vibrerade så fint. Hon blev väldigt ledsen när jag inte kunde laga den när den slutade fungera.
    Jag sade att jag tyckte synd om ankan men att den åtminstone hade fått uppleva mycket när den levde."""

Jovars, din historia sätter verkligen egenfantasien på språngbrädan!!!
    Men parkinsonankan var väl glad över sitt tillfrisknande?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:57