Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
formsvackan
redalert
F.I.S.T
lazy
Sossar ee lata
9 posters

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-08, 00:07

    http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article14646934.ab?dxwIndex=5


    "– Självklart är det här trist. Varför skrivs det ständigt om våra pengar och inte om att vi skapat flera tusen jobb i Sverige sedan vi startade assistans-verksamheten 2001? Bara i Örebro handlar det om 500 anställda som varje år betalar 50 miljoner kronor i skatt."

    Grå sossarna i Sverige är hellre utan deras stora skatteinbetalningar, bara de slipper veta att de finns framgångsrika personer likt Mikael Fahlander i vårt avundsjuka land.


    Senast ändrad av Sossar ee lata den 2012-04-08, 14:32, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  lazy 2012-04-08, 00:13

    Man får inte vara framgångsrik i Sverige, det var anledningen till att min bror flyttade till "stora satan" USA och där startade ett företag som har gått med plus till både han och hans familjs glädje, hade det gått här? Njaee..
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  F.I.S.T 2012-04-08, 11:38

    Vad har Sverige för nytta av företagare som skiter i sitt land ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  redalert 2012-04-08, 11:42

    F.I.S.T skrev:Vad har Sverige för nytta av företagare som skiter i sitt land ?

    Blunda blunda! affraid

    lol! lol! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  F.I.S.T 2012-04-08, 11:43

    redalert skrev:
    Blunda blunda! affraid

    lol! lol! lol!

    Okej ... det är bara för dig att öppna ögonen
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  redalert 2012-04-08, 11:46

    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    Blunda blunda! affraid

    lol! lol! lol!

    Okej ... det är bara för dig att öppna ögonen

    Ojojoj vilken dräpare nu blir jag fullständigt svarslös!

    lol! lol! lol!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  F.I.S.T 2012-04-08, 11:50

    redalert skrev:
    F.I.S.T skrev:
    redalert skrev:
    Blunda blunda! affraid

    lol! lol! lol!

    Okej ... det är bara för dig att öppna ögonen

    Ojojoj vilken dräpare nu blir jag fullständigt svarslös!

    lol! lol! lol!

    Svarslös på "frågan" "blunda, blunda" ? Shocked
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Hörru din arbetslösa sopa!!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2012-04-08, 12:31

    F.I.S.T skrev:Vad har Sverige för nytta av företagare som skiter i sitt land ?

    Kan du beskriva hur Mikael Fahlander skiter i sitt land? Du tycker ju alla som är driftiga är svin bara för att du är så avundsjuk och inte klarar någonting!! Du är en individ som skiter i ditt land, du bara kostar för Sverige.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  formsvackan 2012-04-08, 14:16

    Sossar ee lata skrev:http://erixon.com/blogg/2008/03/kommunister-mansklighetens-varsta-mordare/


    "– Självklart är det här trist. Varför skrivs det ständigt om våra pengar och inte om att vi skapat flera tusen jobb i Sverige sedan vi startade assistans-verksamheten 2001? Bara i Örebro handlar det om 500 anställda som varje år betalar 50 miljoner kronor i skatt."

    Grå sossarna i Sverige är hellre utan deras stora skatteinbetalningar, bara de slipper veta att de finns framgångsrika personer likt Mikael Fahlander i vårt avundsjuka land.
    Vad har din länk med Örebro och/eller Fahlander att göra?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  DirtyDog 2012-04-08, 14:32

    formsvackan skrev:Vad har din länk med Örebro och/eller Fahlander att göra?
    Så skönt att det inte bara är jag som sitter här och grubblar... Laughing
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  formsvackan 2012-04-08, 14:47

    lazy skrev:Man får inte vara framgångsrik i Sverige, det var anledningen till att min bror flyttade till "stora satan" USA och där startade ett företag som har gått med plus till både han och hans familjs glädje, hade det gått här? Njaee..
    Sverige är ett av världens bästa länder för företagare, kanske det bästa.

    Detta förhärligande av USA får mig ibland att må illa. Försök se bakom propagandans och TV-seriernas glittrande värld någon enstaka gång. Jag har haft förmånen att under många år billuffa runt i USA. Det har blivit tiotusentals mil, mest bakom kulisserna och bilden nedan är ganska representativ för en allt för stor del av landet.

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Abandonedq

    The land of the free broken dreams !
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  SiP 2012-04-08, 17:47

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:Man får inte vara framgångsrik i Sverige, det var anledningen till att min bror flyttade till "stora satan" USA och där startade ett företag som har gått med plus till både han och hans familjs glädje, hade det gått här? Njaee..
    Sverige är ett av världens bästa länder för företagare, kanske det bästa.

    Detta förhärligande av USA får mig ibland att må illa. Försök se bakom propagandans och TV-seriernas glittrande värld någon enstaka gång. Jag har haft förmånen att under många år billuffa runt i USA. Det har blivit tiotusentals mil, mest bakom kulisserna och bilden nedan är ganska representativ för en allt för stor del av landet.

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Abandonedq

    The land of the free broken dreams !

    Till skillnad från jantelagens högborg Sverige, om du misslyckas i USA så får du en klapp på axeln och lyckönskningar till nästa projekt, här i Sverige står alla belackare och skriker i kör "vad var det vi sa, det gick åt helvete, rätt åt dig djävla looser", samma människor skriker sen i högan sky när företaget de jobbar på drar ned eller flyttar utomlands, och ni sitter och undrar varför det är så...

    Fahlander är en skön snubbe, kan berätta att han skänkte 20000:- till shaking generation, enbart för att det var nyår, gjorde Fistarn det???
    Smile
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  RedMentalCase 2012-04-08, 17:52

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:Man får inte vara framgångsrik i Sverige, det var anledningen till att min bror flyttade till "stora satan" USA och där startade ett företag som har gått med plus till både han och hans familjs glädje, hade det gått här? Njaee..
    Sverige är ett av världens bästa länder för företagare, kanske det bästa.

    Detta förhärligande av USA får mig ibland att må illa. Försök se bakom propagandans och TV-seriernas glittrande värld någon enstaka gång. Jag har haft förmånen att under många år billuffa runt i USA. Det har blivit tiotusentals mil, mest bakom kulisserna och bilden nedan är ganska representativ för en allt för stor del av landet.



    The land of the free broken dreams !

    Tiotusentals mil?, då har du alltså korsat kontinenten typ 50 gånger? När du är på ditt nästa besök hos din hjärnskrynklare, be honom skriva ut nåt mot mytomani också.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  formsvackan 2012-04-08, 18:19

    RedMentalCase skrev:Tiotusentals mil?, då har du alltså korsat kontinenten typ 50 gånger? När du är på ditt nästa besök hos din hjärnskrynklare, be honom skriva ut nåt mot mytomani också.
    Jag har billuffat över kontinenten ett antal gånger, främst i de rödmarkerade staterna. Du kan lägga till delar av Mexico och Kanada också.

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Kartausa

    Väster om Rockies har jag snurrat på de flesta backroads. Jag hade bl.a. Phoenix som "bas" i elva år. Ett välkänt svenskt bilmärke har sin testanläggning där.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  ericTheDog 2012-04-08, 19:02

    F.I.S.T skrev:Vad har Sverige för nytta av företagare som skiter i sitt land ?


    Är det bättre med lata bidragslyftare som skiter i sitt land?

    Sponsored content


    Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!! Empty Sv: Typiskt Sverige, jaga och skrämma iväg seriösa företagare!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 17:58