formsvackan skrev:Sniperace skrev:Det är inte någon större mening att skjuta lastbilar, ska det göra nytta borde det i såfall vara föraren som skulle skjutasLik förbaskat sköt man lastbilen
vr det den som var målet, eller var det bara så at det blev den som träffades pga dålig skytt?
Kan de inte använda sina skjutvapen ska dessa tas ifrån dem. Istället för att skjuta varningsskott, kan de knacka batongen i backen tre gångerDet tyckte inte vaktchefen på I13 när jag ställde frågan till honom. Under min korta tid i lumpen hann jag byta bössa, från k-pist till AK4 och hade inte gjort vaktprovet med den senare när jag "tvingades" gå vakt en helg. Alltså fick jag en batong istället. Det kändes en aning knepigt när vaktchefen bad mig repetera vaktinstruktionen. Ropa halt, Ropa halt eller jag skjuter skarpt, varningsskott, verkanseld i nämnd ordning. Hur man skjuter varningsskott med en batong fick jag aldrig förklarat för mig men det spelar mindre roll då jag fick sparken några veckor senare. Jag fick trots min önskan inte ens vara kvar som malaj, civilförsvaret ville inte heller kännas vid mig.Sniperace skrev:det var la ett skämt hoppas jag?
Min bil ville dock försvaret ha !
Jag fick en "inkallelseorder" gällande bilen samt tågbiljetter hem för egen del. Vid händelse av händelse skulle bilen avlämnas vid bilprovningen i Borlänge och täcknamn: röd samt kodnamn: poker uppges. Frågor i ärendet skulle ställas till fordonsdetaljen i Karlstad. Mitt brev med en förfrågan om Kronan förband sig att hålla bilen i stridsdugligt skick samt om min luftbössa skulle läggas i baksätet, besvarades aldrig. Sådana slarvrar ska vi tro att kan försvara oss om Ivan anfaller
idioter finns det gott om