Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
R.O.F.L
DirtyDog
Regndrottning
Sniperace
Infra
9 posters

Det tjatiga, amerikanska valet.

lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Det tjatiga, amerikanska valet. - Sida 2 Empty Sv: Det tjatiga, amerikanska valet.

Inlägg  lazy 2012-03-01, 23:09

Thetaxpayer skrev:
    lazy skrev:
    SiP skrev:
    Infra skrev:I sverige är nyliberalerna högrare än moderaterna.

Högrare, HÖGRARE, för fan, sluta misshandla det svenska språket...

Tack snälla SiP, höll ta mig f-n på att börja gråta när jag såg det...dyslexi är en sak men detta..

Jag tycker det är bra ord. Jag trodde dock att jag var ensam att använda högraste och vänstraste. högrare och vänstrare blir svårare att förstå tror jag.

Neeej Thetaxpayer, inte du också?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Det tjatiga, amerikanska valet. - Sida 2 Empty Sv: Det tjatiga, amerikanska valet.

Inlägg  R.O.F.L 2012-03-01, 23:29

Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:Det är över ett halvår kvar till valet i Staterna. Ändå hör vi flera gånger
    varje vecka talas om ett och annat på vägen dit. Det tjatas och det tjötas.

Värst är den Sveriges-radiokorre som tjatar om nån av kombattanterna som
    "Libertarianen". Varför användar ett för svenskar så konstgjort ord. Varför
    säger han inte "den nyliberale...." vem det nu är?

Men medge ändå att Mitts fru är ganska lik krigspresident Obamas mamma som ung.

[img]Det tjatiga, amerikanska valet. - Sida 2 Mittromneyq[/img]

[img]Det tjatiga, amerikanska valet. - Sida 2 Obamasmamma[/img]

lol! lol! lol! lol! lol! lol!
    Om jag begrep ifall det är mig du lollar åt eller Obamas mamma? scratch

dina bilder är stor humor!!!!!
    Obamas mamma hahahahahahahahahahaha
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2012-03-02, 02:11

R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:Det är över ett halvår kvar till valet i Staterna. Ändå hör vi flera gånger

Hon kanske är sugen på lite färgade kulor? Är väl därför som hon krälar framför julgranen på bild 2 ?
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-03-02, 02:21

Thetaxpayer skrev:Jag tycker det är bra ord. Jag trodde dock att jag var ensam att använda högraste och vänstraste. högrare och vänstrare blir svårare att förstå tror jag.
    För det första är du knappast ensam om att använda "högraste". Det är tyvärr (enligt mig) förmodligen nåt som kommit från engelskan på senare tid. Nån ville väl översätta det märkliga ordet "rightmost". Smile

Men om du har ett språköra så borde du inse att "högraste" rimligtvis betyder LÄNGST till höger medans "högrare" sannolikt betyder MER till höger.
    Inte riktigt samma sak, men knappast svårt att förstå?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2012-03-02, 03:57

R.O.F.L skrev:
    Infra skrev:
    R.O.F.L skrev:

Tja. Nu har jag inte nåt bildkorrigeringsprogram, men lägg bilden bland
    dina egna så ser du att Obama som grabb sitter bredvid henne och sin pappa i soffan. Bilden
    blev för stor när jag la in den. För det mesta blir bilderna för små. Och ingenting kan jag
    göra åt det. Jag minns inte var jag fick tag på bilden
    men sajten redogjorde klart och tydligt att detta var en (tre) autentisk bild av Obamas
    biologiska mamma.

Nån som kan tipsa om ett gratis bildkorrigeringsprogram utan spam och bugggar?
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2012-03-02, 18:19

DirtyDog skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker det är bra ord. Jag trodde dock att jag var ensam att använda högraste och vänstraste. högrare och vänstrare blir svårare att förstå tror jag.
    För det första är du knappast ensam om att använda "högraste". Det är tyvärr (enligt mig) förmodligen nåt som kommit från engelskan på senare tid. Nån ville väl översätta det märkliga ordet "rightmost". Smile

Men om du har ett språköra så borde du inse att "högraste" rimligtvis betyder LÄNGST till höger medans "högrare" sannolikt betyder MER till höger.
    Inte riktigt samma sak, men knappast svårt att förstå?

Jo självklart. Jag menar inte att jag har svårt att förstå högrare. Jag tycker bara inte att det funkar lika bra som högraste. Man kan ju kanske säga den näst högraste boken i hyllan men det blir inte lika effektivt att blanda in högrare i det sammanhanget. Jag använder i alla fall inte det. Sedan använder jag mest högraste och vänstraste mot sådana jag vet inte gillar det typ mor o far etc etc. Very Happy
    DirtyDog
    DirtyDog

Inlägg  DirtyDog 2012-03-02, 23:01

Thetaxpayer skrev:Jo självklart. Jag menar inte att jag har svårt att förstå högrare. Jag tycker bara inte att det funkar lika bra som högraste. Man kan ju kanske säga den näst högraste boken i hyllan men det blir inte lika effektivt att blanda in högrare i det sammanhanget. Jag använder i alla fall inte det.
    Det är när du skriver ovanstående som man undrar om du verkligen FÖRSTÅR skillnaden mellan orden och VARFÖR man inte använder dem i samma sammanhang?

Jämför t.ex med orden dyrare respektive dyraste eller snabbare och snabbaste. Det kan väl inte vara så jävla svårt att begripa att de har olika innebörd och därför normalt inte skall användas i samma syfte. Dock kan man vid jämförelse mellan t.ex BMW och Trabant hävda att BMW'n är både den snyggare eller snyggaste och då mena exakt samma sak. Men gäller det inte två specifika bilmodeller så kan endast 1 vara den snyggaste och alla UTOM en kan vara den snyggare (i relation till den/de som är fulare).

Thetaxpayer skrev:Sedan använder jag mest högraste....
    Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

j/k

Förstod vad du menade. Laughing

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:09