Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Man undrar ju..

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Man undrar ju.. Empty Man undrar ju..

    Inlägg  SiP 2012-02-09, 18:07

    Om detta hade hänt "Fru Johansson", hade försäkringskassan godkänt hennes fem procents invadilitet eller hade de kastat ut henne med ett "du är inte skadad jobba som vanligt"???

    http://na.se/nyheter/lindesberg/1.1537406-intern-trampade-snett-far-50-000-kronor
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  ericTheDog 2012-02-09, 19:55

    SiP skrev:Om detta hade hänt "Fru Johansson", hade försäkringskassan godkänt hennes fem procents invadilitet eller hade de kastat ut henne med ett "du är inte skadad jobba som vanligt"???

    http://na.se/nyheter/lindesberg/1.1537406-intern-trampade-snett-far-50-000-kronor

    Undrar om de är lika noga med att försäkra fångvaktarna? Minns det bestialiska mordet på en ung kvinna häromåret. Vågar man gissa att hennes liv värderades lägre en en kriminells knä?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  formsvackan 2012-02-09, 19:57

    SiP skrev:Om detta hade hänt "Fru Johansson", hade försäkringskassan godkänt hennes fem procents invadilitet eller hade de kastat ut henne med ett "du är inte skadad jobba som vanligt"???
    Om "Fru Johansson" varit försäkrad hade förmodligen samma ersättningregler gällt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  formsvackan 2012-02-09, 19:58

    ericTheDog skrev:Vågar man gissa att hennes liv värderades lägre en en kriminells knä?
    Är man tillräckligt korkad vågar man kanske det.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  ericTheDog 2012-02-09, 20:00

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Vågar man gissa att hennes liv värderades lägre en en kriminells knä?
    Är man tillräckligt korkad vågar man kanske det.

    God kväll på dig, foliet.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  SiP 2012-02-09, 20:14

    formsvackan skrev:
    SiP skrev:Om detta hade hänt "Fru Johansson", hade försäkringskassan godkänt hennes fem procents invadilitet eller hade de kastat ut henne med ett "du är inte skadad jobba som vanligt"???
    Om "Fru Johansson" varit försäkrad hade förmodligen samma ersättningregler gällt.

    Nja nu var det frågan om den 5% invadiliteten jag hade funderingar över, om försäkringskassan skulle godta "fru Johanssons" läkares diagnos eller inte, sen att försäkringar finns är väl självklart, att sedan gemene man aldrig skulle få ut 50 papp för en stukad fot är väl en annan historia...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  redalert 2012-02-09, 20:31

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Vågar man gissa att hennes liv värderades lägre en en kriminells knä?
    Är man tillräckligt korkad vågar man kanske det.

    Så du vågar med andra ord? Laughing
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  formsvackan 2012-02-10, 14:35

    SiP skrev:att sedan gemene man aldrig skulle få ut 50 papp för en stukad fot är väl en annan historia...
    Jag fick ut 65 Very Happy

    I och för sig fick jag gå gipsad några veckor Crying or Very sad
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  berralarzon 2012-02-10, 17:25

    formsvackan skrev:
    SiP skrev:att sedan gemene man aldrig skulle få ut 50 papp för en stukad fot är väl en annan historia...
    Jag fick ut 65 Very Happy

    I och för sig fick jag gå gipsad några veckor Crying or Very sad

    Haha.. jag fick ut 90.000 efter en axelskada jag ådrog mig när jag spöa skiten ur en megarasist här i min by, ratistaset fick betala sin egen tandvård plus ett skapligt skadestånd, de du seel!
    //Berra

    Sponsored content


    Man undrar ju.. Empty Sv: Man undrar ju..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:23