Infra skrev:Sniperace skrev:
Kunde jag inte ge mig själva Den på det?
missunnar du fångarna där tårtan som ett avbrott i deras miserabla vardag?
Infra skrev:Sniperace skrev:
Nä får fångarna tårta så 'är det ok. Först en rejälSniperace skrev:Infra skrev:Sniperace skrev:
missunnar du fångarna där tårtan som ett avbrott i deras miserabla vardag?
RedCloud skrev:Har det mycket med demokrati i landet att göra?
Allt skulle jag vilja säga...
Jag tror inte att många av dem som idag sitter där är oskyldiga lamm..
Varför inte ge dom en rättegång då ?
På tio år....
RedCloud skrev:ok, med andra ord skulle du inte klaga om USA blev diktatur?
för mig skulle det inte innebära ngn skillnad....
Så är de diktaturer kommer man undan alla klagomål
Tror inte det, men av en diktatur kan man förvänta sig brott mot mänskligheten, men knappast från ett land som ska framstå som demokratiskt.
Tänk att jag tror att invånarna lider långt värre i NK än vad invånarna i USA gör
Tänk det gör jag med. Men det förminskar inte USAs brott på Guantanmo...lillen.
RedMentalCase skrev:Har inte kackerlackans skoljobb borjat?? Vilken patetisk nolla, skaffa ett liv, kackerlackan!
Guantanamo, placet som forhindrat ett otal terrorattacker .
Ghezali är en rakryggad herre. Jag har alltid gillat honom.Secrist skrev: Därför måste de hållas fortsatt inlåsta fast USA
vet att de var oskyldiga från början.
Nja, nu vet jag inte var du hämtar din information eftersom du bergsäkert kan slå fat att alla är oskyldiga. Du kanske har kontakter inom CIA som har berättat detta för dig men skyldiga eller oskyldiga så är stället en skam för USA som inte är värdigt en demokrati.
Men stolpskottet Mehdi Ghezalis berättelser om vad han hittade på kan väl inte ens du tro på.
Har du funderat över priset på dylika rättegångar?
Jag är övertygad om att det förhåller sig precis tvärtom.RedMentalCase skrev:Guantanamo, placet som forhindrat ett otal terrorattacker .
formsvackan skrev:Jag är övertygad om att det förhåller sig precis tvärtom.RedMentalCase skrev:Guantanamo, placet som forhindrat ett otal terrorattacker .
Sniperace skrev:formsvackan skrev:Jag är övertygad om att det förhåller sig precis tvärtom.RedMentalCase skrev:Guantanamo, placet som forhindrat ett otal terrorattacker .
det har förhindrat att de som placerades där, att det sedan eggat andra är en helt annan sak
formsvackan skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Jag är övertygad om att det förhåller sig precis tvärtom.RedMentalCase skrev:Guantanamo, placet som forhindrat ett otal terrorattacker .
det har förhindrat att de som placerades där, att det sedan eggat andra är en helt annan sak
Att detta uppvisande av brist på hänsyn till mänskliga rättigheter "eggar andra" till motstånd är väl självklart för varje tänkande individ.
Galenskapen i RMC´s inlägg är dock en annan. Han har i tio år häcklat mig för att jag inte tror på existensen av det Al Qaida som Neocons ljög ihop.
En centralstyrd världsomspännande, välbeväpnad terroristorganisation med tusentals medlemmar, verksamma i över 60 länder. En organisation vars existens motiverade både War On Terror och Patriots Act.
Ett otal attacker från denna fruktansvärda organisation har alltså förhindrats genom att man spärrat in en bunt, hastigt ihoprafsade illiterata getherdar i Afghanistan !!!!!
Logiken i detta kanske du förstår, jag gör det inte.
Du tycks dock vara tillräckligt naiv för att tro att rättegångar skulle ha lett till avrättningar och/eller inspärrningar. Låt mig då uppvisa en viss naivitet och med bestämdhet tro att minst 95% av de fängslade skulle ha frikänts i en rättvis rättegång.Sniperace skrev:Men jag är inte så naiv att jag tror att det ändå inte skulle skett om de istället fått rättegångar och sedan avrättats eller spärrats in.
formsvackan skrev:Du tycks dock vara tillräckligt naiv för att tro att rättegångar skulle ha lett till avrättningar och/eller inspärrningar. Låt mig då uppvisa en viss naivitet och med bestämdhet tro att minst 95% av de fängslade skulle ha frikänts i en rättvis rättegång.Sniperace skrev:Men jag är inte så naiv att jag tror att det ändå inte skulle skett om de istället fått rättegångar och sedan avrättats eller spärrats in.
formsvackan skrev:Du tycks dock vara tillräckligt naiv för att tro att rättegångar skulle ha lett till avrättningar och/eller inspärrningar. Låt mig då uppvisa en viss naivitet och med bestämdhet tro att minst 95% av de fängslade skulle ha frikänts i en rättvis rättegång.Sniperace skrev:Men jag är inte så naiv att jag tror att det ändå inte skulle skett om de istället fått rättegångar och sedan avrättats eller spärrats in.
Secrist skrev:formsvackan skrev:Du tycks dock vara tillräckligt naiv för att tro att rättegångar skulle ha lett till avrättningar och/eller inspärrningar. Låt mig då uppvisa en viss naivitet och med bestämdhet tro att minst 95% av de fängslade skulle ha frikänts i en rättvis rättegång.Sniperace skrev:Men jag är inte så naiv att jag tror att det ändå inte skulle skett om de istället fått rättegångar och sedan avrättats eller spärrats in.
USA har problem med vissa av de frisläppta för deras hemländer vägrar ta emot dem. Verkar inte som om de delar din syn på skuld.
formsvackan skrev:Jag är övertygad om att det förhåller sig precis tvärtom.RedMentalCase skrev:Guantanamo, placet som forhindrat ett otal terrorattacker .
RedCloud skrev:Har du funderat över priset på dylika rättegångar?
Så kostnaderna för en rättegång är skäl för att åsidosätta demokratin ?
Ja jävlar lillEric, du är ju inte den vassaste kniven i lådan direkt.
Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz, ... det blev visst redan en för mycket.ericTheDog skrev:fs tror väl att wtc var 2 nästan ensamma galningars verk.
formsvackan skrev:Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz, ... det blev visst redan en för mycket.ericTheDog skrev:fs tror väl att wtc var 2 nästan ensamma galningars verk.
Granskande av bevis är exakt vad som skulle undvikas genom att placera lägret på Kuba. På så sätt förhindrade man att de amerikanska domstolarna skulle ta sig an fångarnas fall.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Du tycks dock vara tillräckligt naiv för att tro att rättegångar skulle ha lett till avrättningar och/eller inspärrningar. Låt mig då uppvisa en viss naivitet och med bestämdhet tro att minst 95% av de fängslade skulle ha frikänts i en rättvis rättegång.Sniperace skrev:Men jag är inte så naiv att jag tror att det ändå inte skulle skett om de istället fått rättegångar och sedan avrättats eller spärrats in.
tror du?
det tror inte jag, men du har kanske insyn i bevis och annat mot dem?
Det är svårt att sätta någon före de andra, alla tre var/är galningar vars verk världen kommer att lida länge av.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz, ... det blev visst redan en för mycket.ericTheDog skrev:fs tror väl att wtc var 2 nästan ensamma galningars verk.
Jaså? Och vilka av dessa 3 styrde?
formsvackan skrev:Det är svårt att sätta någon före de andra, alla tre var/är galningar vars verk världen kommer att lida länge av.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:Cheney, Rumsfeld, Wolfowitz, ... det blev visst redan en för mycket.ericTheDog skrev:fs tror väl att wtc var 2 nästan ensamma galningars verk.
Jaså? Och vilka av dessa 3 styrde?