Sniperace 2011-12-27, 14:12
ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev: ANNA2LINK skrev: Sniperace skrev:och ändå är antalet hemlösa IDAG lägre än när sossarna regerade, sedan började detta sjuka genom alliansens arbete, för att åter öka pga världsläget, men hur förklarar anna att de idag är lägre än när sossarna regerade TROTS en då kraftig högkonjunktur...
men visst ja, det är ju HISTORIA och den kan man inte ändra på *ASG*
Nej historen kan vi inte ändra på Sniper eller hur ska vi göra det menar du? Sen säger jag till dig med "Skrattar bäst som skrattar sist..."
så du menar på fullt allvar att vi inte heller ska lära av historian?
ex att vi ser att under högkonjunktur i sosseregim var hemlösheten större än idag med alliansregering och i brinnande lågkonjunktur där det är problem i hela europa och omvärlden....
du som så upphöjer sossarna, varför var då hemlösheten större under deras tid i en tid med annat välmående och goida affärer, pengar osv osv, för att få färre hemlösa när det blev problemår i hela världen och då en alliansregering, det BORDE ju varit tvärtom eller hur
men nu är det ju inte så Anna, du kan inte glorifiera en part och demonosera den andra på det sättet du gör, försök se till VERKLIGETENN FÖR FAN, och ta av dibna rödrosa glasögen du har på dig när du ser mot sosseriet
Jag har sagt att vi kan lära oss av historien Sniper, framför allt det som har varit bra. Vad har högern lärt sig av historien? Högern är samma höger som de var förr i tiden som vill ha stora klasskillnader Sniper. Märker du inte det? Bara för du har fått det bättre så ser du inte hur det går fång många andra. Det är du och dina vänner som är blinda för hur samhället faktiskt ser ut!!!
Hur många av oss vill ha tillbaka ett uroldrigt klassamhället där fattiga får tigga till sig pengar??? Jag undrar hur många stadsmissionen fick hjälpa med julmat i år. Fy fan rent ut sagt, så som vi har det i Sverige är verkligen inte ett modernt samhälle. Snart har vi det som i övriga Europa... Fattiga och Rika med dåliga sociala skyddsnät, vi är på god väg...
och ÄNDÅ har det FÖRBÄTTRATS sedan sossetiden när det gäller detta, det är FÄRRE idag än 2006 när alliansen tog över efter sossarna, så de har FÖRBÄTTRAT gentomot dem eller hur, och det verkar du föröma, kanske enbart pga att det ar alliansen som sitter nu, med sossarna skulle det varit rena hommeriket även och det blev dubbelt så många hemlösa misstänker jag, DÅ skule du skulla alliansen och DÅ skulle historian räknas *asg*
Bla bla bla...
Och DÄR blev Anna sverslös och kunde inte komma med något svar....
Nej men du är ju som en skiva med hack i... Du upprepar hela tiden att alliansen är så bra och allt är sossarnas fel...
jag visade bara på sanningen, att det faktiskt ÄR färre hemlösa nu än 2006 när alliansen tog över, sja man tvingas ljuga tycker du?
själv ser jag de flesta politiker som egoister som sätter sig själva främst, oavsett vilket parti de tillhör...
och så länge du enbart ger dig fan på att demonisera alliansen och aldrig erkänna något bra hos dem ger jag dig svar på tal, och det med FAKTA, inte lögner eller överrifter, du är den med hack i skivan som enbart erkänner vänstersidan som den underbara framtiden oavcsett vad de gör eller gjort.
du HAR rosa eller starkt rödfärgade glas.
så klarar du inte av att komma med fakta så är det ditt eget problem, svara med sådant istället för känslor och drömmar