Efter Borgs massiva angrepp på bankerna angående bostadsräntorna ser vi nu hur bank efter bank sänker boräntorna. Handelsbanken sänker med hela 0.4 %-enheter. Även Nordea och SBAB har hittills sänkt. Vi ska vara glada att vi har en kunnig finansminister med pondus.
+4
Secrist
F.I.S.T
RedCloud
ericTheDog
8 posters
När Anders Borg talar lyder marknaden
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Idol/hjältedyrkan är ett starkt inslag i fundamentalism....
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
RedCloud skrev:Idol/hjältedyrkan är ett starkt inslag i fundamentalism....
Vi såg ju exempel på det i din tråd om kgb-spionen.
Vi såg ju exempel på det i din tråd om kgb-spionen.
vad såg "vi" ?
RedCloud skrev:Vi såg ju exempel på det i din tråd om kgb-spionen.
vad såg "vi" ?
Exempel på "idoldyrkan". Tänk att du inte begriper ett smack.
Exempel på "idoldyrkan". Tänk att du inte begriper ett smack
Vilka "vi" ?
RedCloud skrev:Exempel på "idoldyrkan". Tänk att du inte begriper ett smack
Vilka "vi" ?
Vi?
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Rubriken tyder på att trådstartaren gillar diktatur
F.I.S.T skrev:Rubriken tyder på att trådstartaren gillar diktatur
Då har du inte förstått rubriken.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 10
Bra
RedCloud skrev:Idol/hjältedyrkan är ett starkt inslag i fundamentalism....
Så det är fel att tycka någon är bra?
Är det Jantelagen på speed eller?
Så det är fel att tycka någon är bra?
[fniss] det är ju bara det att ni aldrig kan erkänna ett enda fel som alliansen begått under de år vi haft högerregim i Sverige...
- Inlägg 12
Inte?
RedCloud skrev:Så det är fel att tycka någon är bra?
[fniss] det är ju bara det att ni aldrig kan erkänna ett enda fel som alliansen begått under de år vi haft högerregim i Sverige...
Inte? Jag har tillstått vid upprepade tillfällen att jag tycker sjukförsäkringsrefomen är illa hanterad och och att alliansen misslyckats med att komma tillrätta med ungdomsarbetsläsheten. Och jag tycker vargjakten är helidiotisk. Jag är irriterad på att försvarsfrågorna bestäms av Borg och verkställs av en vapenvägrare. För att nämna några exempel. Däremot tänker jag inte nedlåta mig att kalla de för idioter och pajasar och annat barnsligt som du håller på med. Utöver det så vet jag inte riktigt vad du förväntar dig mer.
PS. Spara detta så slipper jag skriva samma saker igen och igen för vissa på vänsterkanten verkar ha teflonminne. DS
Inte?
Tänker mest på trion Knattar, men du är där och nosar på fundamentalismen då och då, och väljer vad du vill se och inte.
Däremot tänker jag inte nedlåta mig att kalla de för idioter och pajasar och annat barnsligt som du håller på med.
Så när trion Knattar går igång med kackerlacka, asshole, mupp så kommer du att säga till dom att dom är barnsliga ?
Inte ?
redalert- Antal inlägg : 13973
RedCloud skrev:Inte?
Tänker mest på trion Knattar, men du är där och nosar på fundamentalismen då och då, och väljer vad du vill se och inte.
Däremot tänker jag inte nedlåta mig att kalla de för idioter och pajasar och annat barnsligt som du håller på med.
Så när trion Knattar går igång med kackerlacka, asshole, mupp så kommer du att säga till dom att dom är barnsliga ?
Inte ?
Och pajasen rc ser inte skillnad på att kalla regeringen och dess representanter för pajas gentemot att kalla riktiga pajasar för pajas?
Och pajasen rc ser inte skillnad på att kalla regeringen och dess representanter för pajas gentemot att kalla riktiga pajasar för pajas?
Eru på glöggen före kl 12 på julafton ?
Stackare....
Sniperace- Antal inlägg : 32948
visst har alla här, jag tror utan undantag medgett att de ogillade FRA-lagen och ansåg att dena var ett väldigt stort svek mot väljarna, men det är lätt att förtränga eller hur?
Finns massor med dåliga beslut Alliansen tagit, men det är sällsynt att västern har något bättre att komma med. Mycket sällsynt.
- Inlägg 18
Ogilla
RedCloud skrev:Inte?
Inte ?
Och inte en enda kommentar om den kritik mot alliansen jag framförde. Undrar varför?
Har på känn att om någon dag kommer du åter att börja gnälla om fundamentalism och att jag aldrig är kritisk mot alliansen.
Infra- Antal inlägg : 29644
Secrist skrev:RedCloud skrev:Inte?
Inte ?
Och inte en enda kommentar om den kritik mot alliansen jag framförde. Undrar varför?
Har på känn att om någon dag kommer du åter att börja gnälla om fundamentalism och att jag aldrig är kritisk mot alliansen.
Studie Anders Borg
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=3652370&codingformat=.m4a&metafile=asx
Infra- Antal inlägg : 29644
Nu är det väl fler som har upptäckt det: man måste numera vara inloggad
för att kunnan använda direktlänkarna.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Borg höga kompetens ska ställas mot de rödgrönas inkompetens, då blir det plötsligt som att titta på 2 världar.