+5
Sniperace
Infra
Secrist
SiP
F.I.S.T
9 posters
lite egenkomponerad julmat
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 1
lite egenkomponerad julmat
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 6
Sv: lite egenkomponerad julmat
jag tycker det ser gott ut, varkar vara pilaffris, kycklingfilé och någon typ av sallad, kan inte se riktigt vad.
men JULMAT, det är nog inte vad jag anser vara i den kategorin.
å andra sidan kan väl all mat kallas julmat om man äter den på julen eller i anslutning till denna
å andra sidan kan väl all mat kallas julmat om man äter den på julen eller i anslutning till denna
SiP- Antal inlägg : 4427
- Inlägg 7
Jaja, var det hjulmat han hade gjort...
- Inlägg 9
räv e faktiskt inte så gott, men visst var det HJULMAT
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 13
Sniperace skrev:jag tycker det ser gott ut, varkar vara pilaffris, kycklingfilé och någon typ av sallad, kan inte se riktigt vad.
Jag håller med Sniperace det ser förbannat gott ut, grattis Fisten till en lyckad produktion.
//Berra
- Inlägg 14
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 15
Här har du receptet: 4 stora potatisar
1 medelstor gul lök
1 stort ägg
1 msk vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 msk sesamfrö
1 tsk salt
nymald svartpeppar
Lite som rårakor.
OBS! Nu menar jag STORA potatisar!
- Inlägg 16
nu e ja trötter, blev precis färdig med 7 formar janzons frestelse, ska lämna tre av dem till ett par invandrarfamiljer från Irak som bott här några år nu, och de har fått smak för denna läckerhet.
De andra fyra ska vi äta själva
- Inlägg 17
Sniperace skrev:nu e ja trötter, blev precis färdig med 7 formar janzons frestelse, ska lämna tre av dem till ett par invandrarfamiljer från Irak som bott här några år nu, och de har fått smak för denna läckerhet.
Jansson är min favorit, ska göra dem imorgon och det är likadant här, två kompisar varav den ena är gift med en palestinier och den andra med en libanes kommer och äter på juldagen och de älskar Jansson.
Vilken tur att vi bor och lever i Sverige, i Libanon hade det varit straffbart att träffas och äta hos varandra!
- Inlägg 18
Oj, gäller det gemenskap mellan kristna och muslimer eller är det annat konstigt?
Har precis gjort köttbullssmet och frugan rullat dem, o jag stekt, det blev 121 st köttbullar av 1,7 kg färs kryddat med salt, vitpeppar, grovmalen svartpeppar och en stor sked skånsk senap, hade i 2 gula lökar väldigt finhackade och några rivna kokta potatisar (king edward.)
Har precis gjort köttbullssmet och frugan rullat dem, o jag stekt, det blev 121 st köttbullar av 1,7 kg färs kryddat med salt, vitpeppar, grovmalen svartpeppar och en stor sked skånsk senap, hade i 2 gula lökar väldigt finhackade och några rivna kokta potatisar (king edward.)
- Inlägg 19
Sniperace skrev:Oj, gäller det gemenskap mellan kristna och muslimer eller är det annat konstigt?
Nej, jag har lekt med tanken på om jag hade bott i Israel och mina vänner hade bott i Libanon för då är all kontakt straffbar enligt libanesisk lag, borde varit tydligare men känner mig lite julstressad jag också!
De här två som jag skrivit om kom hit i på 70-talet, det finns inte mycket religion kvar där!
Lite kul att jag också har just skånsk senap i mina hemgjorda köttbullar.
- Inlägg 20
lazy skrev:
Här har du receptet: 4 stora potatisar
1 medelstor gul lök
1 stort ägg
1 msk vetemjöl
1/2 tsk bakpulver
1 msk sesamfrö
1 tsk salt
nymald svartpeppar