F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:Ifrågan om bidrag, ska vi lyssna på räven i hönshuset, FISTen?
Tror inte det.
Jag litar lite mer på ministern ,FK,s chef , utredningar och sunt förnuft, alltså motsatsen till räven fist och kackerlackan.
Alla vet hur väldigt utbrett fusket och utnyttjandet av bidragssverige är,
och det var ännu värre förr, innan alliansen vågade ta tag i det, i grevens tid.
Slut på smörtiden fisten, lyft på din feta röv och försörj dig.
Hur många inlägg har du skrivit utan att behöva använda nedsättande uttryck om dina meningsmotståndare ... du klarar helt enkelt inte av det, efter som du aldrig har nåt annat att skriva... dvs inga argument....
Sen tror jag inte riktigt du läste artikeln. Det finns fusk inom sjukförsäkringen, men det är inte utbrett, det är ett påhitt av M, för att kunna minska utgifterna genom att försämra för alla sjuka och behövande. RMC vet detta, men skiter i det, och fortsätter att ljuga, då han inte bryr sig om någon annan än sig själv
Fusket inom bidragssystemet är väldigt utbrett, man har ju bara skrapat på ytan,
slut på smörtiderna, lyft på din lata röv och ut och försörj dig!
Kan inte du rd Anna och kackerlackan starta en jobbklubb istället för att sitta här och inbilla er att ni ska leva på andra?
Du säger själv hela tiden att samhällets behov är enorma och oändliga, varför anser du då att du/ni, friska vuxna människor ska sitta och tära på de resurserna, det vil jag gärna ha svar på.
Alternativt kan du sitta på den del du tänker med och fantisera ihop dina sagor.
apropå att fantisera ihop ... ha ha ha
Vad säger du, är det fantasier?, men vad har du för problem då, med alliansregeringen och deras förändring av bidragssystemen??
Jag kräver faktiskt ett svar på den centrala frågan, varför du och de andra bidragsmupparna anser att ni ska ha en stor del av den kaka som är väldigt begränsad.
Ska vi skära ner på försvaret, åldringsvården eller barnbidraget för att du och dina gelikar är lata?
Tror du i dina sagovärld att man kan höja skatten för de som jobbar så du ska kunna leva fett?
Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-12-17, 13:25, ändrad totalt 1 gång