Secrist skrev:Du får erkänna att medierna har inte varit snälla mot varken Sahlin eller Juholt. Det som förbises för regeringen blåses upp till stora rubriker när det gäller SAP.
Skriverierna påverkas av vad som händer med partierna. Det är inte partipolitiskt bundet utan händelsebundet. Kommer du ihåg när drevet gick mot allianspolitiker vid tillträdet 2006? Ingen nyhet var för liten för att inte blåsas upp bortom alla rimliga proportioner mot varenda allianspolitiker som blev måltavla. Konsekvensen var att flera allianspolitiker fick lämna sina uppdrag då. Jag kan inte komma ihåg att vänstern gapade om orättvis media då.
Och skriver medierna någonsin om SAPs politik?
Vilken politik? Har de någon? När de citerar Juholt så vet de ju aldrig om det är det som gäller eller ifall det kommer helt andra budskap nästa dag. Libyen, pensionssystemet, SVT-kritiken, skuggbudgeten för att ta några exempel ur den digra listan med Juholtsklantande.
Två saker...
På SAPs hemsida finns politik. Varför skrivs det aldrig om det?
När får Juholt chansen att prata politik? De enda frågor han får är om mediadrevet. T.o.m. när han gör besök så skall han hånas.. Men, ingen lyssnar på vad han säger.
Det är helt rätt att politiker granskas. Jag minns det du tar upp och det var helt rätt agerat.
Vad jag motsätter mig är drevet på Juholt. Han gör en sak, som 'alla' andra gör och det blåses upp till orimliga proportioner. En liten notis kanske förekommer när en regeringsmedlem har gjort samma sak. En notis som förbises av de flesta....