+10
Vercingetorix
lazy
Secrist
redalert
SilverSurfer
RedMentalCase
formsvackan
DMustaine
Sniperace
ANNA2LINK
14 posters
Över 150 anmälningar mot Carema
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 101
Sv: Över 150 anmälningar mot Carema
Undrar varför Anna aldrig skriver inlägg på morgonen, har hon sovmorgon varje dag?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 102
redalert skrev:Undrar varför Anna aldrig skriver inlägg på morgonen, har hon sovmorgon varje dag?
Knappast Red A, "Snillen spekulerar"...
- Inlägg 103
redalert skrev:Det är det väl knappast någon som minns längre dessutom ser det nog inte ut på samma vis där i dagsläget!ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Rödingarna menar att missförhållanden i vården ska få oss alla att tänka som råkorkade Ohly, typ.
Glöm det, ni har aldrig rätt.
Varför duckade ni faktan att 20 av de sämsta vårdhemmen alla var kommunala?
Hur ska vi tänka och hur ska vi vårda våra gamla RMC?
Har du nånsin bekymrat dig om det, innan det blev möjligt för dig att kasta skit på alliansen?
Ja det har jag, sen jag jobbade i vården.
Du är ju helt otrolig. Lägg av med dina nedervärderande kommentarer. Var du 3 år eller?
- Inlägg 104
ANNA2LINK skrev:redalert skrev:Det är det väl knappast någon som minns längre dessutom ser det nog inte ut på samma vis där i dagsläget!ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Rödingarna menar att missförhållanden i vården ska få oss alla att tänka som råkorkade Ohly, typ.
Har du nånsin bekymrat dig om det, innan det blev möjligt för dig att kasta skit på alliansen?
Du är ju helt otrolig. Lägg av med dina nedervärderande kommentarer. Var du 3 år eller?
Vet fler som är otroliga!
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 105
redalert skrev:Form har ett enda inlägg som han kopierar gång efter gång år efter år det är nog bara Anna som inte genomskådat den taktiken vid det här laget!RedMentalCase skrev:formsvackan skrev:Fakta är att du i vanlig ordning fantiserade ihop något som du vågade angripa. Taktiken är mycket välbekant sedan flera årRedMentalCase skrev:Tycker du det är roligt att du inte kan ta åt dig fakta och verklighet?
Skitsnack från en röding som lever på livslögner.
Hobbykommunisten utan argument! lol
Och du....Ehh......Hur många inlägg har du???
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 106
Att det kan upplevas en aning tjatigt är förståeligt, men om ni lät bli att hela tiden sprida enbart fantasier skulle "motargumenten" också bli annorlunda.redalert skrev:Form har ett enda inlägg som han kopierar gång efter gång år efter år
Jag är av den uppfattningen att våra skattekronor ska gå till bra kvalitet på den vård av de äldre som behöver denna. Man bör ha i åtanke att det är dessa personer som med sin insats arbetat ihop till den välfärd vi idag åtnjuter. Att då sänka kvaliteten på deras vård till förmån för vinster i skatteparadis och bonusar till chefer som sänker personaltäthet och antal blöjbyten är rent ut sagt förbannat skamligt.
Kvaliteten på vården bör fastställas i lag och kontinuerlig uppföljning av densamma ska ske, både på kommunala och privata inrättningar, om nu sådana ska tillåtas. Jag är tveksam till att man ska/kan tillåta privata vårdföretag och samtidigt lagstiftningsvägen minska deras vinstmöjligheter. All privat verksamhet ska kunna baseras på vinstmaximering.
Det liknar fan själv att äldre på vissa inrättningar får nöja sig med ett halvt ägg till frukosten, ett helt är för dyrt. Lika jävligt är det att det på vissa inrättningar inom äldrevården saknas receptfria smärtstillande mediciner, ipren, alvedon etc. Har åldringen inga egna får denne fortsätta ha ont.
Kom för f*n nu inte och yla om sektkommunister eller liknande, de flesta tänkande människor i landet delar mina åsikter. Vill du och dina likasinnade ha mera i egen ficka på de äldres bekostnad är ni f*n inte värda att bemöta med annat än förakt.
- Inlägg 107
formsvackan skrev:Att det kan upplevas en aning tjatigt är förståeligt, men om ni lät bli att hela tiden sprida enbart fantasier skulle "motargumenten" också bli annorlunda.redalert skrev:Form har ett enda inlägg som han kopierar gång efter gång år efter år
Jag är av den uppfattningen att våra skattekronor ska gå till bra kvalitet på den vård av de äldre som behöver denna. Man bör ha i åtanke att det är dessa personer som med sin insats arbetat ihop till den välfärd vi idag åtnjuter. Att då sänka kvaliteten på deras vård till förmån för vinster i skatteparadis och bonusar till chefer som sänker personaltäthet och antal blöjbyten är rent ut sagt förbannat skamligt.
Kvaliteten på vården bör fastställas i lag och kontinuerlig uppföljning av densamma ska ske, både på kommunala och privata inrättningar, om nu sådana ska tillåtas. Jag är tveksam till att man ska/kan tillåta privata vårdföretag och samtidigt lagstiftningsvägen minska deras vinstmöjligheter. All privat verksamhet ska kunna baseras på vinstmaximering.
Det liknar fan själv att äldre på vissa inrättningar får nöja sig med ett halvt ägg till frukosten, ett helt är för dyrt. Lika jävligt är det att det på vissa inrättningar inom äldrevården saknas receptfria smärtstillande mediciner, ipren, alvedon etc. Har åldringen inga egna får denne fortsätta ha ont.
Kom för f*n nu inte och yla om sektkommunister eller liknande, de flesta tänkande människor i landet delar mina åsikter. Vill du och dina likasinnade ha mera i egen ficka på de äldres bekostnad är ni f*n inte värda att bemöta med annat än förakt.
Fy fan vilken dålig debatteknik klistra på dina debattmotståndare åsikter från din sjuka fantasi för fan har du alla hästar hemma?
Nej du framstår inte det minsta empatisk och godsint det är enbart ett jävla egoistiskt ufo på vänsterkanten som beter sig likt du gör!
Din löjliga diktatur och Stalinslickare!
- Inlägg 108
Denna kommentar vidarebefordras med glädje till GA.redalert skrev:Fy fan vilken dålig debatteknik klistra på dina debattmotståndare åsikter från din sjuka fantasi
Du förtjänar nog också en släng av sleven. När det regnar på prosten så skvätter det som bekant även på klockarenredalert skrev:Din löjliga diktatur och Stalinslickare!
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 109
formsvackan skrev:
Lika jävligt är det att det på vissa inrättningar inom äldrevården saknas receptfria smärtstillande mediciner, ipren, alvedon etc. Har åldringen inga egna får denne fortsätta ha ont.
Här agerar kommunen precis likadant,det skulle bli alldeles för dyrt att hålla alla med kostnadsfria läkemedel.
- Inlägg 110
Är medveten om detta. Att receptfria smärtstillande till dem som saknar egna skulle bli för dyrt tror jag inte alls på. Jag har en gång försökt få "donera" detta till ett demensboende i kommunen, men det var tvärstopp.lazy skrev:formsvackan skrev:
Lika jävligt är det att det på vissa inrättningar inom äldrevården saknas receptfria smärtstillande mediciner, ipren, alvedon etc. Har åldringen inga egna får denne fortsätta ha ont.
Här agerar kommunen precis likadant,det skulle bli alldeles för dyrt att hålla alla med kostnadsfria läkemedel.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 111
Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
- Inlägg 112
Säkerligen, men för vem ? Brackorna överlämnar idag ett antal miljarder skattekronor till privata kapitalister som plockar åt sig en hel del i form av vinst, helst skattefri sådan. Det som blir över bekostar vård av äldre, så långt pengarna räcker.RedMentalCase skrev:Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
Det ligger en del i det du idag skriver. Man kan med rätt affärsidé köpa olycka åt andra.
RedMentalCase skrev:Dem som påstår att man inte kan köpa lyckan, den är helt enklet så dum att den inte hittat den rätta affären.
- Inlägg 113
formsvackan skrev:Säkerligen, men för vem ? Brackorna överlämnar idag ett antal miljarder skattekronor till privata kapitalister som plockar åt sig en hel del i form av vinst, helst skattefri sådan. Det som blir över bekostar vård av äldre, så långt pengarna räcker.RedMentalCase skrev:Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
Det ligger en del i det du idag skriver. Man kan med rätt affärsidé köpa olycka åt andra.RedMentalCase skrev:Dem som påstår att man inte kan köpa lyckan, den är helt enklet så dum att den inte hittat den rätta affären.
Din beskrivning av privat vård är totalt lögnaktig , vem är förvånad?
Du skulle kanske försöka ta dig ur ditt ideologiska röda fängelse nån gång, och upptäcka att det finns andra och bättre lösningar,
eller sanningen är väl att du inte vill veta nåt öht.
En röd hjärna är en död hjärna.
- Inlägg 114
Nix, den är helt korrekt men det skulle du av idelogiska skäl aldrig kunna, eller ens vilja förstå.RedMentalCase skrev:Din beskrivning av privat vård är totalt lögnaktig
Inte jag.RedMentalCase skrev:vem är förvånad?
Sverige är i dag ett land där den som vanvårdar djur kan dömas till fängelse, men den som vanvårdar gamla kan få bonus.
- Inlägg 115
formsvackan skrev:Nix, den är helt korrekt men det skulle du av idelogiska skäl aldrig kunna, eller ens vilja förstå.RedMentalCase skrev:Din beskrivning av privat vård är totalt lögnaktigInte jag.RedMentalCase skrev:vem är förvånad?
Sverige är i dag ett land där den som vanvårdar djur kan dömas till fängelse, men den som vanvårdar gamla kan få bonus.
SÅ alla undersökningar som säger att det inte spelar roll om vården är offentlig eller privat, de bara viftar du bort, undrar vem det är som är ideologiskt blind.
Du/ni har inte en chans så länge ni inte klarar av att få bort er ideologiska defekt som spärrar det mesta av innanmätet, eller den är så intregrerad att borttagandet av densamma hade inneburit döden för er?
- Inlägg 116
Det skulle förvåna oerhört om pengar till offentlig vård hamnar på privata konton i skatteparadis. Du har säkerligen andra uppgifter från vi vet vilken källaRedMentalCase skrev:SÅ alla undersökningar som säger att det inte spelar roll om vården är offentlig eller privat, de bara viftar du bort, undrar vem det är som är ideologiskt blind.
btw: Dina påståenden att privata alternativ är bättre, stämmer alltså inte ?
- Inlägg 117
formsvackan skrev:Det skulle förvåna oerhört om pengar till offentlig vård hamnar på privata konton i skatteparadis. Du har säkerligen andra uppgifter från vi vet vilken källaRedMentalCase skrev:SÅ alla undersökningar som säger att det inte spelar roll om vården är offentlig eller privat, de bara viftar du bort, undrar vem det är som är ideologiskt blind.
btw: Dina påståenden att privata alternativ är bättre, stämmer alltså inte ?
Det spelar ingen roll hur verkligheten ser ut, du bara måste sätta en förlorad ideologi före bra lösningar?
Det du retar dig på är att privart verksamhet använder en del pengar till högre löner och vinster, om det offentliga alternativet är ineffektivt värdelöst och totalt pengaslösande spelar ingen roll för dig.
Ingen som har tankeverksamhet över en höna går på sånt dravel formsvackan.
Ohly behöver du inte övertyga, btw...
- Inlägg 118
Secrist skrev:Ja det har jag, sen jag jobbade i vården.
1993?
Har du jobbat i vården någon gång???
- Inlägg 119
RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Rödingarna menar att missförhållanden i vården ska få oss alla att tänka som råkorkade Ohly, typ.
Ja det har jag. Jag tycker synd om de gamla och sjuka idag och alliansen gör inte ett skit för att de ska få det bättre vad jag märkt!
- Inlägg 120
redalert skrev:Det är det väl knappast någon som minns längre dessutom ser det nog inte ut på samma vis där i dagsläget!ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Rödingarna menar att missförhållanden i vården ska få oss alla att tänka som råkorkade Ohly, typ.
Oj oj oj de började med nedskärningar redan då och även sdessa privatiseringar som vad jag anser inte har blivit bra för äldrevården.
- Inlägg 121
formsvackan skrev:Att det kan upplevas en aning tjatigt är förståeligt, men om ni lät bli att hela tiden sprida enbart fantasier skulle "motargumenten" också bli annorlunda.redalert skrev:Form har ett enda inlägg som han kopierar gång efter gång år efter år
Helt rätt!!!
- Inlägg 122
RedMentalCase skrev:Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
Ätterstupan för de gamla menar du?
- Inlägg 123
formsvackan skrev:Säkerligen, men för vem ? Brackorna överlämnar idag ett antal miljarder skattekronor till privata kapitalister som plockar åt sig en hel del i form av vinst, helst skattefri sådan. Det som blir över bekostar vård av äldre, så långt pengarna räcker.RedMentalCase skrev:Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
Det ligger en del i det du idag skriver. Man kan med rätt affärsidé köpa olycka åt andra.RedMentalCase skrev:Dem som påstår att man inte kan köpa lyckan, den är helt enklet så dum att den inte hittat den rätta affären.
Ja vi ska inte blanda in privata aktörer i äldrevården för det blir bara att pengar sätts som nr ett, sen kommer de gamla och sjuka!!!
- Inlägg 124
ANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Säkerligen, men för vem ? Brackorna överlämnar idag ett antal miljarder skattekronor till privata kapitalister som plockar åt sig en hel del i form av vinst, helst skattefri sådan. Det som blir över bekostar vård av äldre, så långt pengarna räcker.RedMentalCase skrev:Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
Ja vi ska inte blanda in privata aktörer i äldrevården för det blir bara att pengar sätts som nr ett, sen kommer de gamla och sjuka!!!
Jasså det säger du Anna?
- Inlägg 125
ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:Det blir nog bra med åldringsvården, bara vi håller kommunistasen borta från makten så ordnar det sig nog.
Ätterstupan för de gamla menar du?
Nej, bara för kommunisterna?