ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Thetaxpayer skrev:ANNA2LINK skrev:PE Dal skrev:"""Jo förstår du en röd regering hade inte sett till att människor blev utförsäkrade! De hade skött det här med sjukskrivningar bättre än vad borgarna gjort. Nu hamnar ju människor ännu mer i utanförskap, vad det meningen det kanske?"""
Vem minns inte Socialdemokraten Anna Hedborg? Förgrundsdemokraten som dessutom benämndes Socialdemokrat?
2006 fick Anna Hedborg i uppdrag av regeringen Persson att utreda de sociala försäkringarna och sjukförsäkringen. Några slutsatser hon kom fram till i sin utredning "Mera försäkring och mera arbete" var bl.a. att: "Försäkringen har inte fungerat som den borde. Vårt uttryck för detta är att sjukförsäkringen är för mjuk." och "En möjlig reformväg är att helt enkelt strama åt, att underkänna vissa diagnoser, att sänka ersättningar, att låta sjukdomens pris bli så högt att människor tvingas ut ur försäkringen." källa Regeringskansliet.
Sen så har regeringen med Reinfeldt i spetsen verkligen just "stramat åt"... De har varit klantiga i hanteringen av sjuka människor så att alldeles för många har kommit i kläm! Människor som faktiskt: ÄR SJUKA!!! OHUMAN POLITIK!!! Jag ger mig inte på den punkten! För hanteringen kunde ha skötts betydligt bättre! Thats it!
Skatten är fortfarande för hög för arbetare. Thats it.
Ska människor behöva leva på socialbidrag då och vissa ska leva hur bra som helst,är det bra politik? Är det bra att ökad segregering sker??? Är det bra att ungdomar inte har några fritidsgårdar att gå till längre??? Är det bra att vi får ökad ohälsa i Sverige mm mm
1. Att socialbidraget finns som en sista utväg är en mycket bra politik. Jag tror samtliga partier är överens om detta. Självfallet är det bara basbehov som tillgodoses av detta bidrag.
2. Att de som jobbar tjänar pengar som de kan leva gott på det är inte mycket att säga om. Nåt slags förbud mot att tjäna pengar vore ju sinnessjukt.
3. Det sker ingen ökad segregering. Invandrarna är t.ex mer integrererade än någonsin.
4. Senast jag kollade fanns det flera ungdomsgårdar i närheten. Ryktet om dess försvinnande verkar överdrivet.
5. Det är f.ö jättebra att ohälsan minskar och sjuktalen går ner.
Du borde rösta på Alliansen Anna. De uppfyller allt du efterfrågar.
1.Socialbidraget räcker inte till basbehovet framför allt inte tandläkarvård som är lika viktig vård som allt annat!
2.Varför ska de som jobbar ofta kunna leva mycket bättre än sjuka/arbetslösa? Kan alla rå för arbetslöshet och sjukdom? De flesta inte...
3.Kan du ge ex på att segregeringen inte ökar?
4. Ok hur många fritidsgårdar fanns det i Linköping då?
5. Tror du på själv att ohälsan har blivit bättre av att folk har utförsäkrats? Det har det inte ska jag tala om, snarare tvärtom! Det kommer att visa sig i framtiden att man inte tar sjuka på allvar...